Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

24-06-2010 om 12:39

Antimuggentips?

Vannacht was het voor de eerste keer van het jaar weer raak; zoon kon niet slapen vanwege een mug op de kamer. Ik voorzie weer vele nachten turen naar plafonds op zoek naar muggen Zoonlief lijkt een erg lekker hapje te zijn voor ze en slaapt licht, dus hij hoort ze ook altijd.
We smeren hem natuurlijk altijd royaal in, maar dat helpt natuurlijk niet tegen het gezoem. Vandaar dus mijn vraag: wie weet of er middeltjes zijn die muggen gewoon uit zijn kamer houden? Een klamboe is geen optie; geen ruimte en houdt ook geen gezoem tegen. Ik wil dus eigenlijk gewoon dat de muggen rechtsomkeerd maken zodra ze zijn kamer binnen vliegen!
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

24-06-2010 om 12:46

Er zijn

van die dingetjes in de handel die een zoem geven waar muggen niet van houden. Mijn zoon heeft zoiets met een nachtlampje ineen; stop je in stopkontakt. Ik heb ze nog niet gezien die rotbeesten!
Google er eens op, ik kan namelijk de afkomst niet zien op dit ding. Wel dat ie uit eindhoven komt.
Musqitokiller en minilight!

Jolanda123

Jolanda123

24-06-2010 om 13:01

Een hor

De meest simpele oplossing is een hor.

Maak een hor voor het slaapkamerraam, en dat houdt de vliegen goed buiten.

als zoonlief graag met de deur open slaapt, dan zou ik ook daar een vliegengordijn voorhangen.

Gr. Jolanda

Horren aanschaffen

een hor in het raam scheelt een heleboel, we hebben in de tuindeur ook een schuif hordeur, de deur staat gewoon open, de hordeur dus dicht.

Ik zou een uurtje besteden aan het uitroeien van de muggen (electrische vliegenmepper doet het geweldig) en dan zsm overal horren plaatsen

Ha, jolanda

< knijp!>

angel3

angel3

24-06-2010 om 13:14

Bedtent

http://www.deryan.nl/site/?p=shop

geen travel cot maar een bedtent, past om een eenpersoonsmatras.
Houdt het gezoem in de kamer niet tegen maar de afstand is behoorlijk en er kan geen mug rondom je hoofd gaan zoemen.
IDEAAL!
Horren werken ook niet als je kamerdeur open staat en er een mug in de woonkamer zat....

Suk6

Puck

Puck

24-06-2010 om 13:39

Ook horren

Muggen buiten de slaapkamer houden is gewoon een kwestie van niet binnen laten: horren voor de ramen en deur dicht.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-06-2010 om 14:01

Blauwe lamp

Wij hebben al jaren een blauwe lamp die alle vliegende beestjes roosterd. Werkt als een tierelier.

Dendy

Ook horren!

Het wordt misschien saai, maar hier dus ook horren voor alle slaapkamerramen. Al een week of twee geleden weer ervoor gezet omdat bij ons toen al de eerste muggen weer werden gesignaleerd.

Niets zo ergerlijk als dat gezoem om je kop in het midden van de nacht. Sinds we horren hebben is dat drastisch minder geworden (er verdwaalt er natuurlijk wel eens richting onze slaapkamers.)

Chris

marie

marie

24-06-2010 om 17:48

Hor en ventilator

Hallo
Ook ik adviseer een hor.
Verder kan een zachtjes draaiende ventilator ook helpen. De lucht is in "beweging" en daar houden muggen (wij zeggen neven) ook niet van.
En natuurlijk 's avonds heel goed opletten.
Eerst de gordijnen dicht en dan pas de lamp aan doen, etc.
Succes

Minet

Minet

24-06-2010 om 18:36

Inderdaad

Een zaterdag aan de slag en voor alle ramen horren plaatsen (en vergeet de deur in de woonkamer niet die vaak openstaat bij warm weer)

Wij slapen daardoor al jaren en jaren bijna mugvrij.

Maxime.M

Maxime.M

24-06-2010 om 23:39

Goedkope horrentip

Hoi,

Je kan van die opvouwbare hor'doeken' kopen met klittenband. Het klittenband doe je op het kozijn en dan kan je de hor op maat knippen en gewoon aan dat klittenband plakken. Aan het eind van de zomer haal je het doek gewoon weg en het klittenband kan je laten zitten.
Ik had toen een set gekocht en later gewoon los klittenband met plakstrip erbij gekocht en los doek (van datzelfde gaasdoek dus) gewoon bij de stoffenwinkel gekocht (is véél goedkoper). Afgezien van dat het goedkoper is, neemt het ook in de winter amper ruimte in (als je het op wil bergen dus)

Maxime

Morgana Fata

Morgana Fata

25-06-2010 om 08:01

Xenos

Bij de Xenos zijn die 'plakhorren' niet duur. Maar met het open en dicht maken van ramen zijn ze niet handig. Dus vooral te gebruiken voor bijvoorbeeld steekraampjes die het hele seizoen open kunnen blijven.

Maxime.M

Maxime.M

25-06-2010 om 09:10

Morgana fata

Inderdaad, goed dat je het schrijft. Alleen onze ramen gaan naar binnen open, dus dan kan het prima. De meeste moderne huizen hebben tegenwoordig ramen die naar binnen open gaan (volgens mij hoor) ook veel makkelijker met ramen lappen enzo.

Maxime

Dendy vraagje

heb je in het hele huis 1 lamp, is dat een groot ding ? En dan heb je alle deuren open zodat alle muggen weten waar ze naar toe moeten vliegen, ik bedoel je hebt toch ook muggen die wat rond blijven hangen ?

Ik heb nav van jouw berichtje nu 2 kleintjes gekocht voor op vakantie, voor elke kamer 1 lampje, ik ben benieuwd of ze goed gaan werken.

http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=74&products_id=337&zenid=071df26474cdf20c7027aa4df3b68adf

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-06-2010 om 20:13

Manda

Wij hebben nu alleen op de slaapkamers kleine blauwe lampen. Deuren staan hier altijd open, de muggen komen vanzelf een lamp tegen. Vroeger hadden we beneden zo'n hele grote, die ving echt alles wat vloog. Heel handig met vliegen.

grt Dendy

mirreke

mirreke

26-06-2010 om 09:08

Wat een goede tip manda!

Die ga ik ook bestellen. Bedankt voor het googelen!

Muggenlamp

Zoon krijgt allergische reacties van muggenbeten. Sinds twee jaar heb ik dag en nacht een muggenlamp (volgens mij heten ze officieel insectenlampen) met een blauwe tl erin op zijn kamer branden en de keren dat hij daarna nog geprikt is, zijn op 1 hand te tellen. Je kunt de tl-lampjes ook nabestellen via internet.

Voor op vakantie heb ik een kleine stekkerlamp gekocht. Werkt ook prima.

Groeten,
Roserose

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.