Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

huismusje

huismusje

30-11-2008 om 13:36

Appelbeignets maken maar hoe?

Ja het is weer bijna zover dat we het nieuwe jaar gaan inluiden.
Nu bak ik elk jaar oliebollen. Maar zou dit jaar ook graag eens echt appelbeignets bakken. Maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen zodat ze ook echt lekker zijn.

Wie wil met mijn haar ervaringen delen zodat het een succes wordt.

gr huismusje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

30-11-2008 om 14:02

Appelbeignetten

Maak ik ook van oliebollen mix.
appels schillen,in ringen snijden,door de suiker en kaneel halen,daarna door de mix heen,bakken,op keukenpapier uit laten lekken en in/op een schaal.Hier vinden ze ze heerlijk.
Dit jaar zit ik niet thuis maar in drenthe,ik denkdat het dit jaar geen oliebollen bakken word bij mijn oom thuis,ogf ik moet mijn frituurpan meenemen en in zijn garage gaan bakken.We zijn met z'n zevenen die dag.

Bladerdeeg

Wij maken ze elk jaar zelf en dan met bladerdeeg. Gewoon roomboterbladerdeeg uit de supermarkt. De plakjes laten ontdooien en dan per 4 tegen elkaar aanleggen en dan met de deegroller tot 1 grote niet te dunne maar ook niet te dikke plak uitrollen. Rondjes eruit steken die iets groter zijn dan een schijf appel. Op het onderste plakje een schijf appel,in het hart van de appel een klein stukje spijs,plakje deeg erop en dichtdrukken. Daarna in hete zonnebloemolie bakken,uitlekken en daarna door de kaneelsuiker halen. Neem voor de appels wel goudreinetten want die zijn het lekkerst!!
Ik denk dat ik maar even ga proefdraaien want ik heb er nu al trek in,mmmmm.

reina

reina

30-11-2008 om 19:23

Beignets of flapen?

Ik vind het het lekkerst als je ze maakt zoals Jacoline: appel schillen en met appelboor klokhuis eruit. In plakken snijden, die rollen door de kaneel. Door beslag halen gemaakt van oliebollenmix ( recept staat op pak) en snel bakken in de hete olie, Bestrooien met poedersuiker. De andere variant: Plakken bladerdeeg ontdooien. halve appel, aan 1 stuk of in plakken, op helft leggen. Bestrooien met kaneel en evt wat suiker. Je kunt ook wat spijs toevoegen. Andere helft erover vouwen (driehoekvorm). Goed dichtmaken door randen te bevochtigen en even aan te drukken met vork. Besmeren met geklutst ei en in 20 minuten bakken in de oven op 180 graden.

reina

reina

01-12-2008 om 10:14

Flapen

Oeps, flapen heb ik nog nooit gebakken, flaPPen wel

huismusje

huismusje

01-12-2008 om 13:48

Echt appelbeignets!

Ik ben aan het zoeken geweest op internet naar recepten.
En heb wel het een en ander gevonden.
appelbeignets bak je dus ook gewoon in de olie maar maak je van bladerdeeg.

Vorig jaar had ik het idd met oliebollenmix gedaan . Maar wat een bende werd dat zeg!! Dat doe ik nooit meer.

Ik ga het dit jaar dus met bladerdeeg proberen.

gr huismusje

Bladerdeeg uit de frituur? Echt nog noooit van gehoord! Lijkt me ook niet zo lekker, eerlijk gezegd, want erg vet (bladerdeeg is van zichzelf al vrij vet, oliebollenbeslag niet).

Zelf wel eens appelbeignets gebakken en inderdaad gewoon oliebollenmix gebruikt (zie de verpakking. De bereiding voor beslag verschilt voor oliebollen en beignets). En volgens mij deed mijn moeder - die het erg goed kon, appelbeignets bakken (wij noemden ze appelflappen trouwens) het ook altijd met mix.

Hoe dan ook: eet smakelijk

Temet

Rembrand

Rembrand

01-12-2008 om 19:28

In de olie.

Hoi Temet,
Mijn zwager en schoonvader ( vroeger banketbakker ) maken al jaren appelbeigets met zelfgemaakt bladerdeeg ( een behoorlijke klus, maar zo lekker !). Ze bakken ze in de zonnebloemolie.
Als je het goed doet zijn ze echt niet baggervet.
Daarna worden ze door een mengsel van suiker en kaneel gewenteld. Ik verheug me er nu al op !
M.

Olie

Als je er altijd maar voor zorgt dat je olie de juiste temperatuur heeft en neem niet de goedkoopste olie maar zonnebloemolie.Even met een stukje brood controleren of de temperatuur goed is. Bij de banketbakker komt een beignet ook uit de olie hoor.

Tirza G.

Tirza G.

02-12-2008 om 14:58

Bij de bakker

komt de beignet uit de olie en de flap uit de oven.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.