Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

aspergepan voor spaghetti?


Spaghetti laat zich met behulp van een lepel ook wel in een lage pan frotten. Je dompelt dan eerst de ene helft in het kokende water, wacht tot die wat zachter is geworden en duwt dan de andere helft onder water met de holle kant van de lepel aan het uiteinde ervan. De spaghetti ligt dan tegen elkaar als cirkel/rondje. Zodra het tweede deel ook zacht is geworden, kun je de slierten los van elkaar roeren. "No problemo!"

Scheelt de aanschaf van een pan en opbergruimte!

1968

1968

09-09-2022 om 19:27 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 09-09-2022 om 17:26:

Spaghetti laat zich met behulp van een lepel ook wel in een lage pan frotten. Je dompelt dan eerst de ene helft in het kokende water, wacht tot die wat zachter is geworden en duwt dan de andere helft onder water met de holle kant van de lepel aan het uiteinde ervan. De spaghetti ligt dan tegen elkaar als cirkel/rondje. Zodra het tweede deel ook zacht is geworden, kun je de slierten los van elkaar roeren. "No problemo!"

Scheelt de aanschaf van een pan en opbergruimte!

ja dat weet ik, zo maak ik het ook normaal. zie openingspost

1968 schreef op 09-09-2022 om 19:27:

[..]

ja dat weet ik, zo maak ik het ook normaal. zie openingspost

Wat ik mijn 'nerdy' brein zich afvraagt: dreig je met de aanschaf van een speciale pan voor het koken van spaghetti niet het probleem te verschuiven van kookplaat naar keukenkast? Zo'n pan neemt immers weliswaar aan de onderzijde minder plaats in bij het koken, maar daar staat tegenover dat het ding waarschijnlijk veel te hoog is om staande te kunnen worden opgeslagen in een keukenkastje. Dan kun je er nog voor kiezen om het ding liggend op te bergen. Kan dat echter zonder risico op (ernstige) beschadigingen? En hoe gedraagt spaghetti zich eigenlijk als het onderop de bodem van een hoge pan terecht komt? Laat het zich dan nog wel los van elkaar roeren? Of vormt het dan al snel één grote kluwen of zelfs bal van deeg?

Zelf heb ik ooit een langwerpige vispan aangeschaft die voorzien is van een speciaal rooster om ervoor te zorgen dat je de vis erin kunt pocheren. Deze magnifieke uitvinding ligt nu stof te verzamelen naast de  stoffer en blik onder één van de keukenkastjes. Telkens wanneer ik vis wil pocheren vergeet ik glad dat ik over zo'n ding beschik en maak ik eenvoudigweg gebruik van mijn RVS stoominzet in combinatie met een doorsnee kookpan.

RodeKrullenbol schreef op 13-09-2022 om 23:20:

[..]

Wat ik mijn 'nerdy' brein zich afvraagt: dreig je met de aanschaf van een speciale pan voor het koken van spaghetti niet het probleem te verschuiven van kookplaat naar keukenkast? Zo'n pan neemt immers weliswaar aan de onderzijde minder plaats in bij het koken, maar daar staat tegenover dat het ding waarschijnlijk veel te hoog is om staande te kunnen worden opgeslagen in een keukenkastje. Dan kun je er nog voor kiezen om het ding liggend op te bergen. Kan dat echter zonder risico op (ernstige) beschadigingen? En hoe gedraagt spaghetti zich eigenlijk als het onderop de bodem van een hoge pan terecht komt? Laat het zich dan nog wel los van elkaar roeren? Of vormt het dan al snel één grote kluwen/bal van deeg?

Zelf heb ik ooit een langwerpige vispan aangeschaft die voorzien is van een speciaal rooster om ervoor te zorgen dat je de vis erin kunt pocheren. Deze ligt nu stof te verzamelen naast het stoffer en blik onder één van de keukenkastjes. Telkens wanneer ik vis wil pocheren vergeet ik glad dat ik over zo'n ding beschik en maak ik eenvoudigweg gebruik van mijn RVS stoominzet in combinatie met een doorsnee kookpan.

Ik gebruik m voor alles, hij staat achterop mijn hoge koelkast uit gemak, maar past nog steeds in het keukenkastje, zo hoog is het niet. De spaghetti houdt zich niet anders dan in een wijdere pan, ik roer 1 keer na het aan de kook raken en heb geen kluwen, ook niet in lagere pannen eigenlijk.

1968

1968

14-09-2022 om 10:01 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 13-09-2022 om 23:20:

[..]

Wat ik mijn 'nerdy' brein zich afvraagt: dreig je met de aanschaf van een speciale pan voor het koken van spaghetti niet het probleem te verschuiven van kookplaat naar keukenkast? Zo'n pan neemt immers weliswaar aan de onderzijde minder plaats in bij het koken, maar daar staat tegenover dat het ding waarschijnlijk veel te hoog is om staande te kunnen worden opgeslagen in een keukenkastje. Dan kun je er nog voor kiezen om het ding liggend op te bergen. Kan dat echter zonder risico op (ernstige) beschadigingen? En hoe gedraagt spaghetti zich eigenlijk als het onderop de bodem van een hoge pan terecht komt? Laat het zich dan nog wel los van elkaar roeren? Of vormt het dan al snel één grote kluwen of zelfs bal van deeg?

Zelf heb ik ooit een langwerpige vispan aangeschaft die voorzien is van een speciaal rooster om ervoor te zorgen dat je de vis erin kunt pocheren. Deze magnifieke uitvinding ligt nu stof te verzamelen naast de stoffer en blik onder één van de keukenkastjes. Telkens wanneer ik vis wil pocheren vergeet ik glad dat ik over zo'n ding beschik en maak ik eenvoudigweg gebruik van mijn RVS stoominzet in combinatie met een doorsnee kookpan.

Daar had ik al over nagedacht Hij kan ìn mijn grote soeppan staan. Die gebruik ik alleen voor soep en dan is de rest van mijn gasfornuis leeg, dus dan is de breedte van die grote pan geen punt. En bij het bewaren kan ik dus de asperge/spaghettipan in die pan zetten. Hij steekt iets hoger uit, maar het pas nog in het kastje.
Maar bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.