Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Auto 3 kinderen

Hoi,

Wij willen binnenkort proberen voor een 3de kindje. Nu brengt dat logistiek wel wat vernieuwing.

We zijn op zoek naar een andere auto(2de hands voldoet prima). Maar wat past? En welke heeft ook nog genoeg kofferbak ruimte?

Onze oudste is 12 wil dus gewoon comfortabel zitten. De jongste 1,5, in een kinderstoel op isofix. En dan hopelijk binnenkort nog een frummel onderweg, maxi cosi en later natuurlijk ook kinderstoel op isofix.

Zijn er mensen met tips en ervaringen??
Bedankt alvast!

@Emma

@Emma

06-03-2020 om 08:02

Citroën Picasso!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-03-2020 om 08:10

Opel Astra

Wij hebben 19 jaar een Opel Astra station gehad. Toen nieuw gekocht. Daar kon je echt een hoop in kwijt. Kinderen, kinderwagen, honden en alle bagage wat bij jonge kinderen hoort.
Na 19 jaar was ‘ie echt wel op, dus hebben we eergisteren een andere, veel nieuwere tweedehands gekocht. Een Opel Mokka. Nog steeds erg ruim, maar natuurlijk wel een kleinere kofferbak.

Onze buren hebben een station van Dacia gekocht. Nieuw. Die is ook erg ruim en was niet zo duur. Ik zie hier best veel Dacia’s rijden.

Fiat Ulysse

Wij zijn al aan onze zoveelste toe. Is 7 persoons (handig, kun je ook opa en oma nog meenemen bij een dagje uit) maar je kunt ook 1 of meer stoelen eruit halen. Dan schuif je er zo een fiets is, of een kinderwagen. Echt een auto met veel ruimte.

Fiat Doblo

Fijne auto, genoeg ruimte op de achterbank & achterin. Inmiddels rijden we al 16 jaar in een Doblo - eerste 11 jaar, daarna de huidige.

Janeway

Janeway

07-03-2020 om 16:20

wij hadden

Een renault Kangoo. Daar hebben we 3 kinderen in 3 verschillende soorten kinderstoelen tegelijk in gehad. Ging prima. De schuifdeuren waren ook ideaal. Nu een jaar of 15 later hebben we een Dacia Lodgy. Maar het is nu allemaal maatje semi volwassen. En dat past ook.

vlinder72

vlinder72

07-03-2020 om 17:43

Toyota prius

Past ook prima in een toyota prius en wil je nog meer ruimte ga dan voor de plus versie.

Prius

Moet je alleen niet tweedehands skippen vanwege de levensduur van de batterij heb ik mij laten vertellen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-03-2020 om 22:09

Honda FRV

hebben wij aangeschaft toen onze derde kwam. Het fijne vond ik vooral dat ‘ie 6 zitplaatsen heeft. Kon er ook nog eens iemand van buiten het gezin mee.

vlinder72

vlinder72

07-03-2020 om 23:30

Marsy

Wat bedoel je met niet skippen.

Wij hebben de prius 2e hands gekocht. Batterij is inmiddels vervangen. Deze was niet veel duurder dan een accu.

Verder hebben wij er op regulier jaarlijks onderhoud geen extra kosten aan. Onze auto is nu 6 jaar oud. En hij rijdt erg zuinig. Ook fijn. Zeker voor een 7 zitter (wij hebben 4 kinderen)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.