Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

30-11-2008 om 22:07

Auto beslaat heel erg, wat kan het zijn

Sinds ongeveer een week is de auto extreem vochtig en beslagen. Vandaag moesten we echt 10 minuten hard blazen voordat we konden gaan rijden en het bleef tijdens de hele rit van anderhalf uur flink beslagen. (binnen- of buitenlucht, airco wel of niet aan, dat maakte allemaal niks uit).
Morgen ga ik dus maar de garage bellen want het is echt gevaarlijk rijden zo. Maar als iemand dit herkent en al weet wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

30-11-2008 om 22:21

Hmmz

Nou ga ik iets vertellen waar ik mezelf erg voor schaamde
Ik had het ook, voelde me diep ongelukkig want had net een rijbewijs en was aan het rijden met in de auto ook nog 1 collega en 3 jongeren van het werk. Blazer hard aan, met een sponsje wrijven en maar inwendig vloeken... Tot ik me realiseerde dat ik de luchttoevoer van buiten had uitgezet (met zo'n schuifknopje) wegens in de file achter een vrachtwagen staan. Schuifje weer de andere kant op, luchttoevoer van buiten ipv alleen in de auto circuleren en het was zo allemaal weggeblazen.
Moraal van het verhaal, controleer de stand van dat schuifje even?
Groet Terpi

(Janneke)

(Janneke)

30-11-2008 om 22:24

Bij ons

stond de airco verkeerd ingesteld. Of anders gezegd...ik had hem niet goed ingesteld.

Misschien moet je het boekje eens goed inkijken?? Kan niet uitleggen wat voor knopje je moet indrukken...want ik kan het hier niet tekenen?!

Maar het is een soort van schermpje wat op het knopje staat. Zeg maar de voorruit. Want als dat knopje niet is ingedrukt, hebben wij ook een beslagen voorruit.... Ik wist in het begin ook niet dat dat moest.

Groetjes Janneke

Asa Torell

Asa Torell

30-11-2008 om 22:32

Been there

Ja, die fouten (binnenlucht aan, airco verkeerd) kennen wij ook al... helaas dat is het niet.

MaximeM

MaximeM

01-12-2008 om 09:19

Lucht uit de roosters voelen

Hoi,

Doet je verwarming het wel? Komt er lucht uit de roosters bij het raam, dus helemaal voorin de auto? Is die lucht warm?
Droog zelf de auto van binnen eens met een handdoek, en is het dan de dag erop weer heel nat, is er misschien ergens lekkage (bij een deur bijvoorbeeld)
Wij hebben het ook een keer meegemaakt, maar toen reed ik in de auto van een vriendin mee, die niet wist hoe de knopjes werkten en ik had het ook pas na een half uur door (hij stond koude lucht te blazen) maar bij mijn eigen auto weet ik uiteraard inmiddels wel blindelings hoe het werkt, daarom is het bij Asa Torell wel een beetje vreemd, misschien is de verwarming stuk ofzo?

maxime

Minet

Minet

01-12-2008 om 09:47

Onlangs ook gehad

Hier was de airco dus kapot. De blower deed het prima, de verwarming ook, maar de airco zelf niet meer, en dat is nou net hetgene dat het vocht echt uit je auto haalt.
Groetjes, Minet

Kapotte radiateur

Bij onze vorige auto was de verwarmingsradiateur op een gegeven moment kapot waardoor hij koelvloeistof in de auto verspreidde. De koelvloeistof slaat ook neer op je ruiten, waardoor deze echt heel erg beslaan. Ruikt het een beetje zoetig in de auto? Misschien de moeite waard om te laten controleren. Het was trouwens een behoorlijke kostenpost om dit euvel te verhelpen (meer dan 600 euro), vooral omdat ik de auto een paar maanden daarna economisch total loss reed, maar dit terzijde.

Succes!
Chris

Wat het ook kan zijn

Is dat je een lekkage in de auto hebt die je niet opgemerkt hebt,(bijv. raampje stond op een kier en de wind/regen doet de rest) (of het rubber rond de ramen is verouderd en sluit niet meer af) waardoor het zo vochtig is dat de verwarming het niet 'aankan'. In het natte en koude zeizoen kun je niet even een paar uurtjes de auto luchten. Want dat is dan de oplossing...

Guinevere

Guinevere

01-12-2008 om 20:37

Vocht

Je moet ook geen natte paraplu's in de auto laten liggen, dat vocht zit na een dag ook op je ramen. Ik heb zelf ook last van veel vocht in mijn auto trouwens. Niets helpt, als het vriest mag ik de binnenkant van de auto ook krabben
Ik spaar nu wel die kleine zakjes vochtvreter die vaak bij schoenen en laarzen in de doos zitten, die leg ik in mijn auto. Daarmee lijkt het probleem ietsje pietsje verbeterd.

Asa Torell

Asa Torell

01-12-2008 om 21:16

Hij blaast ook slecht

is ons opgevallen, dus ik denk toch dat er iets stuk is. Enfin, maar een afspraak met de garage gemaakt... hopelijk niet voor een vergeten natte plu .
Wel handig om te weten wat het allemaal kan zijn waardoor dit niet goed gaat trouwens. Bedankt dus!

Lekkage

Mijn eerste auto was zo lek als een mandje en er stonden echt plassen water bij de achterbank. Als ik hard remde klotste het water tegen mijn schoenen! Daardoor dus ook heel snel beslagen ruiten (zat trouwens ook geen airco in) en bij vorst moest ik niet alleen van buiten krabben maar ook aan de binnenkant....
De oplossing was om gaatjes in de bodem te boren. Dan liep het water er tenminste ook weer uit! LOLLL!!
Maar dit lost vast jouw probleem niet op Asa. Ik zou ook niet weten wat het kan zijn, behalve de al genoemde voor de hand liggende zaken als binnenlucht op circulatie, airco stuk.
Toch maar even langs de garage?

MaximeM

MaximeM

01-12-2008 om 22:34

Guinevere

Hoi,

Ik had vroeger een auto met heel veel vocht (waarschijnlijk lekte het bij een deur) in ieder geval had mijn moeder zakjes gemaakt met kattengrit erin (net een soort dichtgenaaide washandjes) en die lagen in mijn auto. Een stuk of 3. Regelmatig nam ik er een naar binnen om op de kachel te laten drogen en daarna kon ie weer dienst doen in de auto. Misschien werkt dit beter dan die minizakjes die jij nu spaart? Want volgens mij ben je dan nog wel even bezig

Maxime

Guinevere

Guinevere

01-12-2008 om 22:38

Oh ja

Ja, dat grit, dat kan ik ook nog best erbij leggen, dat is zó geregeld. Ook een goeie voor mensen bij wie het water over de bodem van de auto klotst, zeker als je dat klontvormende spul neemt. Een laagje op de bodem, elke dag de klonten eruit scheppen en klaar ben je!
Trouwens, die zakjes met spul van bij de schoenen zijn best groot uitgevallen bij mij de laatste tijd, ze zijn iets groter dan suikerzakjes. Die ieniemini dingetjes gaan bij mij gewoon naar de vuilnisbak!

Asa Torell

Asa Torell

02-12-2008 om 12:49

Vochtvreters (en kattengrit)

Dat vind ik trouwens een supertip. Ga dat soort spul opsparen! Want inderdaad, ook voordat het nu deze week zo mis ging, was het al niet fantastisch met de vochthuishouding van de auto.

Asa Torell

Asa Torell

04-12-2008 om 20:50

Naar de garage geweest

en het viel mee: er was inderdaad wat mis (bedrading van recirculatieklep) dus ik was er niet voor niks, maar gelukkig was het niet waanzinnig duur (e 90). Had inderdaad maar zo een paar honderd kunnen zijn als het echt een kapotte ventilator was geweest.

Marmar

Marmar

05-12-2008 om 04:49

Inderdaad niet duur

Dus je hebt geluk gehad. Ben zelf recent in de garage geweest omdat een veertje in het contactslot kapot was, het contactslot moest dus vervangen worden. Dat contactslot kostte € 85, opvragen code sleutels (de kaart waar dat opstaat was niet bij de 2e hands koop meegeleverd) € 20, dan nog arbeidsloon en BTW - totaal over de € 200. Voorzoiets minimaals als een veertje van en slot wat stuk is. Oh ja, auto heeft 3 dagen in de garage gestaan omdat het slot niet in voorraad was en besteld moest worden, en dat werd pas aan het einde van dag 1 gedaan. Dus er komt ook de huur van een vervangend autootje bij (nee, de garage had hun eigen vervangers allemaal itgeleend).
Vanavond belde iemand van de garage of ik nu tevreden was etc. Die wist nog te melden 'tja, een stageaire had er aan gewerkt, die is nu na een paar dagen alweer weg'. Nou, daar word je dus erg blij van (not).

Asa Torell

Asa Torell

05-12-2008 om 20:42

Nou zeg marmar

Wat een slechte afhandeling zeg. Ik vind dat zo'n garage je best de meerkosten van zo'n huurauto tov. hun eigen vervangers mag vergoeden, plus de extra dag door hun late bestelling. Ze willen je tenslotte de volgende keer niet naar een ander zien gaan. Hier gelukkig op fietsafstand van mijn werk dus dat vervangend vervoer was gratis (wel nat ).
Ik ben ook best opgelucht, al is het natuurlijk nog altijd een duur geintje voor een draadje vast solderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.