Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merla

Merla

19-12-2008 om 12:23

Auto stottert, olielampje brandt maar oliepeil is goed. wat is er aan de hand?

Ik merkte net bij het werkrijden dat mijn auto wat stotterde. En bij thuiskomst zag ik dat het 'olielampje' knipperde, wel oranje nog dus geen rood. Ik denk tenminste dat het het olielampje is, want het is het kraantje zeg maar.
Thuis oliepijl gecontroleerd, maar dat is goed. De auto heeft ook nog niet zo lang geleden een beurt gehad.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Ik weet dat ik eigenlijk bij de garage langs moet gaan en dat ga ik ook zo snel mogelijk doen, maar daarvoor heb ik nu even geen gelegenheid.
Iemand een idee wat er nog meer aan de hand kan zijn en of ik er nog wel mee mag rijden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merla

Merla

19-12-2008 om 12:26

Pijl=peil

oei.... oliepeil natuurlijk

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-12-2008 om 12:44

Koelvloeistof?

Olielampje is bij mij een kannetje met een druppeltje. Ik weet niet wat dat kraantje bij jou is.
Heb je je koelvloeistof ook gecheckt?

Groet, Ellen

Merla

Merla

19-12-2008 om 12:56

Bobine

Net Merlaman even gebeld en die is bang dat een van de bobines kapot is.
Volgens hem mag ik er niet meer mee rijden en moet ik de auto op laten halen

amk

amk

19-12-2008 om 13:03

Oliepeil meten

moet altijd voor het rijden. Vlak na het rijden heeft geen zin, dan is het net lekker rond gepompt en kun je er geen zinnig woord overzeggen. Tenzij er zo'n beetje geen olie meer in zit zal er na het rijden altijd schijnbaar genoeg olie in het systeem zitten.

en de lampjes in een auto veranderen meestal niet van kleur. Benzine bv is bij mij oranje en als de tank leeg is nog steeds oranje.
Angela

Merla

Merla

19-12-2008 om 13:14

Geen olielampje

Het was geen olielampje. Het was het lampje dat aangeeft als er een storing in het motorbeheer. Heel wat anders dus... dom van me. Wist eigenlijk ook wel dat het olielampje een kannetje met druppel was...
Wat het oliepeil betreft, als de auto een paar minuten stilstaat staat de olie ook wel weer stil. Als je dan de peilstok eerst afveegt en hem er dan opnieuw insteekt krijg je volgens mij een aardig beeld van de hoeveelheid olie.
Maar goed, het ging dus niet om de olie.
Daar komen ze aan

liora

liora

19-12-2008 om 13:30

Oranje/rood

Oranje is: naar de garage rijden, rood is: stoppen.

Je man is dus onnodig in de paniek!

cqcq

cqcq

19-12-2008 om 13:49

Zo'n lampje heb ik ook...

En tegenwoordig negeer ik het maar. Eerst raakte ik in paniek. Heb de ANWB al eens langs laten komen (konden niets vinden, ben teruggeweest naar de dealer (heeft iets bijgesteld), naar de garage die mijn auto in onderhoud heeft (heeft het lampje weer uit gezet...).

Tegenwoordig brandt hij meestal niet en soms wel. Ik ga er maar vanuit dat het lampje gewoon stuk is. (en rijdt nu al weer anderhalf jaar met een auto met soms een lampje dat aan is, soms knipperend en vaak uit....). Bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt kon men ook dit jaar geen reden vinden voor het soms branden van het lampje...

Merla

Merla

19-12-2008 om 14:03

Geen onnodige paniek!

De auto is net opgehaald door de garage en idd, de bobine is het probleem.
Ik dacht ook dat oranje naar de garage rijden was en dat rood stoppen was. Maar ik heb het boekje er ook eens bijgepakt en daarin staat ook dat als dit lampje knippert je zo snel mogelijk ernaar moet laten kijken. Omdat ik er al een tijdje mee gereden had adviseerde de garage me ook dat daarom maar niet meer te doen. Had iets met onverbrande brandstof en katalysator te maken geloof ik.
De jongen die de auto kwam halen startte de motor en zei gelijk dat er een cilinder niet meer mee deed. Een van de bobines dus idd. Geen onnodige paniek van mijn man dus Ook al zit hij op flinke afstand (buitenland) hij had het toch bij het rechte eind
Nou ja, we weten in elk geval waar we nu aan toe zijn, en er wordt ook al aan gewerkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.