Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mama van Jesse

Mama van Jesse

29-11-2008 om 20:41

Autostoeltje op lederen stoelen - en nog een vraag

Hallo,

Ik heb een auto met lederen bekleding.

Nou heb ik sinds kort een autostoeltje van de groep 3 erin - een stoelverhoger met rugleuning, dus. (Maxicosi Rodi XP)
Deze schuift heel erg over de stoel heen-en-weer zeker met Jesse erin.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik ben vandaag bij de Halfords geweest, maar de stoelhoezen die ze daar hebben zijn voor voorstoelen, en deze zijn ook glad. (die man daar had zoiets van: "Waar heb je het over??")

Tevens vraag ik mij af hoe ik de gordel op zn plaats hou. Jesse is vrij beweeglijk en wiebeld nu van de ene naar de andere kant - of gaat liggen naar de zijkant oid. Er zijn volgens mij stoelen met een gordelbeveiliging, maar dat heeft deze niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes MamavanJesse.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

29-11-2008 om 21:59

Antislip

ik zou een stukje antislipmat onder het stoeltje leggen, zoiets dat je ook onder losse vloerkleden legt.
Het verhaal van de riem snap ik niet zo, kan je dus ook geen advies geven.
Groetjes, minet

Annet

Annet

29-11-2008 om 23:32

Hoofdsteun

Wij schuiven dit soort autostoelen achter de hoofdsteun. Zo zitten de stoelen vrij goed vast zonder gewiebel.
Als je geen hoofdsteun hebt, zou ik het inderdaad zoeken in iets van antislip.

Handdoek

Ik heb op de lederen bekleding eerst een handdoek gelegd en dan de kinderstoelen erop gezet. De stoel van de oudste (römer kid fix) heeft isofix bevestiging dus die schuift helemaal niet en die van de jongste (römer king ts) zit vast met de gordel en als je die goed vast trekt schuift die ook nauwelijks.
De jongste zit met een vijfpuntsgordel in zijn stoeltje en die kan er dus niet uit gaan hangen en de oudste krijgt gewoon een uitbrander als hij gevaarlijke dingen gaat uithalen!

judiths mama

judiths mama

30-11-2008 om 20:08

Bewegen in de stoel

Ik neem aan dat je bedoelt dat hij zelf alle kanten op beweegt, maar dat de stoel op zich redelijk blijft staan?

Hier dreigen we nooit met de politie, omdat het vaak nergens op slaat, maar wel als het gaat om gedrag in de auto. Recht in de stoel zitten en gordel om. Anders wordt de politie boos...
En inderdaad is het in het begin ineens erg veel vrijheid, de overgang van stoel 2 naar stoel 3; minder belemmert door de stoel zelf, en een gordel die meebeweegt als je naar voren of opzij buigt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.