Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Plony

Plony

05-09-2014 om 22:11

Badkamerkast ikea

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van ikea badkamerkastjes? We zijn bezig met de badkamer en als je bij de baderie of zoiets een wastafelmeubeltje met wastafel koopt dan ben je honderden euro's kwijt. De godmorgon serie van ikea ziet er hetzelfde uit en is stukken goedkoper maar is de kwaliteit ook goed, hangt het niet eerder uit z'n scharnieren of lopen de laden uit de rails ofzo? Gaan die kasten van echte merken langer mee?

Barvaux

Barvaux

05-09-2014 om 22:33

hmm

Wij hebben gewoon zo'n hoge kast in de badkamer met deurtjes (die er na een jaar of 7 denk ik) nog steeds in hangen. Er zitten van die draadmandjes in en die werken ook nog gewoon (worden dagelijks gebruikt). We hebben er hoge poten onder en ik dweil er ook gewoon onder en nu zie ik dat de onderkant van de deurtjes wat is aangetast door het water maar verder niet.

Plony

Plony

05-09-2014 om 22:42

En ook nog over tegels

Dat is alvast hoopvol Barvaux.
Geldt dat ook voor tegels, zijn tegels van de bouwmarkt even goed als de merktegels van de badkamerboer? Er is een flink prijsverschil en ik denk dan steen is steen maar is dat te simpel? Slijten bouwmarkttegels eerder? Zo niet waarom koopt iemand dan nog een badkamer bij een dure badkamerzaak?

Mijntje

Mijntje

06-09-2014 om 07:52

Natuurlijk

is er kwaliteitsverschil. Maar soms kan je geluk hebben.
Wat je ook kan doen is op marktplaats kijken voor een goede tweedehands van een kwaliteitsmerk.

amk

amk

06-09-2014 om 08:06

tegels

maakt niet veel uit als je ze maar goed onderhoud en als je ze zelf zet, dat je oplet dat je de wandtegels niet ondersteboven plaatst. (dat deed bij ons de badkamerboer dan weer wel)

Waarom toch een badkamerboer: omdat zij het ontwerp er bij maken, in ons geval meer technische kennis (er moest nog een riolering verplaatst worden etc) en vaak ook meer keuze hebben.

Mijn huidige badkamer heb ik gewoon helemaal zelf gedaan. (met wat hulp van mijn vader)

Angela67

Angela67

06-09-2014 om 09:35

vocht

zelfs de beste kasten zullen te lijden hebben en minder lang meegaan als je de badkamer niet goed ventileert.
dus als je nooit schimmel hebt nu, je hebt een raam etc. dan zullen veel dingen minder te lijden hebben.
gr Angela

guera

guera

06-09-2014 om 13:57

plony

Natuurlijk is er kwaliteitsverschil. Dan moet je voor jezelf bepalen hoe belangrijk je dat vindt en hoeveel meer kwaliteit je iets vindt tov het bedrag dat je er extra voor moet betalen. Van sommige dingen vind ik er gewoon te weinig keus qua tegel of meubel. Het is het dan net niet ook qua afmetingen niet. Tenminste wij hebben net een badkamer trajectje achter de rug en ook ikea bekeken maar nee. Andere dingen dan weer wel. Ik heb dan toch net iets in mijn hoofd. Zo wilde ik houtlooktegels. Dat heeft de bouwmarkt niet. Het is net als met kleding. Soms is het goedkope merk het net niet en koop ik toch een merk. Maar eigenlijk helemaal niet vaak. Het is maar net wat het is en wat ik in mijn hoofd heb. Het hangt ook af van of ik het budget heb of ik het plaatje in mijn hoofd wel kan doen.

Plony

Plony

06-09-2014 om 17:15

Mix

Ik denk dat het dan een mix zal worden van ikea, bouwmarkt en officiele badkamerboer. Net wat we waar kunnen vinden wat ons aanstaat, zoals guera zegt. De kastjes en maatvoering van ikea zou precies passen en is er in onze smaak, dus dat hoeft dan niet voor de dubbele prijs ergens anders vandaan te komen. Ventilatie is er voldoende we hebben nooit beslagen spiegels of schimmel.
Een ontwerp hebben we al laten maken en we zullen daar ook e.e.a. bestellen maar niet alles. Ze installeren daar trouwens niet dat moet je zelf regelen, daarvoor gaan we aankloppen bij iemand die bij ons en verder uin de straat al veel van dit soort dingen heeft gedaan. Werkt netjes en kent de huizen dus met die technische aspecten komt het wel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.