Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

01-12-2008 om 18:00

Badkamervraagje

Het zal nog even duren, maar we willen verbouwen (we wachten echter nog op reactie van de gemeente ivm een aantal meter grond bijkopen en daar hangt van af wat we precies kunnen doen.) Als we dat gaan doen gaan we ook de badkamer eindelijk aanpassen. Nu staan daar de wasmachine en droger nog in, straks gaan die er uit, scheelt heel wat ruimte. We zijn nu vast aan het kijken wat we wel en niet mooi vinden etc. Er is echter een dilemma. We hebben nu een douche boven het bad. Gaat prima, maar straks wil ik graag een apartedouchecabine. Maar... nemen we weer een ligbad of niet? Omdat de wasmachine etc eruit gaan hebben we ruimte voor bad en losse douchecabine. Toen de kinderen klein waren gebruikten we het bad heel veel voor hen. Nu gebruikt mijn zoon 'm nog als zodanig. man en ik gebruiken het ligbad zelden, ik hooguit als ik heel moe ben en er 's avonds weer uit moet, even bijkomen. Om me heen zie ik veel mensen die na de verbouwing géén bad meer nemen, terwijl ze het voordien wel hadden. Wat is jullie advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjocola

Sjocola

01-12-2008 om 19:11

Ik...

ben helemaal verliefd op mijn inloopdouche.
Wij hadden de luxe van een erg grote badkamer en hebben dus nu alles erop en eraan, maar zou ik moeten kiezen dan zou ik absoluut voor een inloopdouche gaan!
Succes met afwachten, en veel plezier met de voorpret!

Kiki

Kiki

01-12-2008 om 19:34

Stoomdouche

Wij hebben sinds kort een stoomdouche. Dit is zeer ontspannend. Je kunt er ook gewoon in douchen. Het is een inbouwcabine, en deze hebben we aan de buitenkant laten betegelen met mozaik. Super leuk geworden. Bad hoeft voor mij ook niet meer.
Woonde jij niet in Almere Reina? Want deze hebben we gekocht bij Badwereld in Almere.

Bad

wij hebben een ligbad en een aparte douchecabine.
in de winter ga ik minstens 1x per week in bad,maskertje op,boekje mee,glaasje wijn mee,deur op slot..........heerlijk.
ik ben de enige die het bad gebruikt ,maar ik wil het niet missen( hoeft ook niet ,we hebben een grote badkamer)

Minet

Minet

01-12-2008 om 23:13

Stoomdouchecabine

Ook wij kozen voor onze nieuwe badkamer niet voor een ligbad, maar voor een heel ruime Jacuzzi stoomdouchecabine met alles erop en eraan (ja, zelfs radio en telefoon).
Hij is 110 cm doorsnede, dus ook nog ruim genoeg om samen een heerlijke douche te nemen.
Het stoeltje erin is heerlijk breed (de meesten hebben een piepklein zitje), daar zit ik dus altijd op en geniet van alle massagestralen op mijn rug, nek en schouders. Mijn haren was ik onder een waterval, een zalige luxe waar ik elke dag weer ontzettend van geniet, nu al een jaar of 4. Mijn man en zoons maken veel gebruik van de stoommogelijkheid, met heerlijke etherische olie in de stoomunit. Daarna een ijskoude waterval(of warm als je dat lekkerder vindt) die echt over je heendendert, super!, daar kan voor ons geen bad tegenop.
En nee, voor al dat zaligs hoef je geen bijzondere aanpassingen te treffen in de combiketel of wat dan ook.
Groetjes, Minet

Inloopdouche

Wij hebben sinds drie jaar ook een inloopdouche. Zo fijn, geen overbodige kitrandjes om schoon te maken, erg makkelijk.

Ik zou persoonlijk niet voor een stoomdouchecabine kiezen, dat lijkt me erg veel schoonmaken. (al die gaatjes......) Maar daarmee heb ik geen ervaring, Minet?

Linda

Bad

Wij hebben ook een bad met daarin de douche. De kinderen (bijna 2 en 4) gaan vrijwel altijd in bad maar man en ik eigenlijk nooit. Als we de badkamer zouden verbouwen zou ik waarschijnlijk ook geen bad meer nemen. Die ruimte zou ik liever gebruiken voor een mooie kast waar de handdoeken enzo in kunnen.

Petra-

Petra-

02-12-2008 om 10:17

Bij ons

is het bad ook ingeruild tegen een inloop douche, ideaal. Geen vieze randjes van de douchecabine, en een hoop ruimte over!

Minet

Minet

02-12-2008 om 10:43

Schoonmaken stoomcabine

linda, je hebt gelijk dat het wel even wat schoonmaakwerk is. In een stoomcabine zitten nogal wat randen, maar dat niet alleen, ook alle massagestraalkopjes worden vies. Ik vind het schoonmaken echter geen enkel probleem, ik spuit even flink rond met cilit bang of een goede badkamerreiniger, ga met een afwasborstel even overal overheen, en hij blinkt me weer tegemoet. Mijn hulp vindt de cabine het ultieme genot voor werksters ze houdt de glazen wanden kristalhelder alsof het haar allergrootste hobby is
Groetjes, Minet

Z0nnetje

Z0nnetje

02-12-2008 om 18:50

Dubbele inloopdouche

Wij hebben ons bad vervangen voor een dubbele inloopdouche (met 2 douchekoppen dus).

Echt ideaal!

We hebben 3 zoons en die kunnen nu met zijn 3-en tegelijk 'in bad', een gaat dan in de cementkuip en 2 onder de douche.

emmonis

emmonis

02-12-2008 om 21:09

Hier ook bad eruit

Wij douchen momenteel in bad en ik vind het drie keer niks. Begin februari gaat ie eruit en komt er een mooie inloopdouche voor terug.
Ik kan haast niet wachten. Helaas moet ik wel.

En scheelt het echt zo veel poetswerk? Oh, joepie!

Ook bad eruit

wij hebben 12 jaar in een huis gewoon met bad én douche.de enigen die wel eens in bad gingen waren de kinderen toen ze klein waren (zeg tot 4 jaar) maar oudste was toen we verhuisden al 19 dus die douchte al. in dit huis zat ook een bad met duoche erin. omdat we de wasmachine verplaatsten hadden we meer ruimte en hadden ook voor beide kunnen kiezen. maar we hebben het niet gedaan. we hebben een ruime douche genomen, waar dan wel een kleine 'bak' in zit en goede afsluitbare deuren, desnoods kan je die bak nog gebruiken als een soort 'bad' soms poedelde jongste er nog wel eens in, in het begin. maar wij en oudste gaan écht nooit in bad, de enige keren dat ik wel eens in bad ging in ons vorige huis was toen ik zwanger was en dat was op aanraden van de gynaceloog. en ook niet van harte, ik lig daar maar en denk en nu...? ik wil wat 'doen' en sja slapen in bad gaat ook al niet........
mochten we nog van mening veranderen (of de volgende bewoners) de aansluitingen voor het bad zitten er nog en met de wastafel een halve slag draaien en 't kastje eraf kan het bad er zo in. nu hebben we tenminste ruimte....dat is ook erg prettig.
de aansluitingen zitten nu achter de wastafel 'verstopt'en onder het wastafelkastje ergens.... ook handig als putje als je eens flink wil boenen.
groeten albana

Gewoon wat je zelf wilt

Ik hou juist van in bad liggen en ben blij dat we er nu één hebben. Maar als jullie vrijwel niet in bad gaan en het ook niet missen, zou ik er geen meer plaatsen. Waarom zou je?

Hanne.

Hanne.

03-12-2008 om 12:01

Smaken verschillen

Toen we het huis (nieuwbouw) kochten zat er standaard een bad in, maar ik heb eingenlijk spijt dat ik'm er niet uit heb laten halen.

Gebruik...drie x niets. De kinderen gaan er af en toe in. Ik heel af en toe (2x per jaar), maar meestal heb ik tegen de tijd dat het bad klaar is al geen zin meer.

Mocht ik ooit nog een andere badkamer doen zou ik geen bad meer in komen.

Mijn moeder heeft daarentegen laatst de badkamer verbouwd omdat ze zo graag een bad wilde...

reina

reina

03-12-2008 om 20:31

Ja,

Eigenlijk is eruit halen het meest logisch, voor die paar keer per jaar dat we badderen. Ik ben een beetje bang dat we spijt krijgen, maar dat zit er eigenlijk niet in. Nu nog wachten op de gemeente, dat zou nog wel een sheel lang kunne duren...

Oeepsie foutje

zie ik opeens dat ik oudste al 19 jaar heb toegedicht. ik bedoelde eigenlijk 10 jaar(typfout)....is wel even een verschil he? 't gaat al zo snel...
groeten albana

Marmar

Marmar

04-12-2008 om 13:49

Bad'verzinsel'

Hier wordt ook niet meer zo vaak gebadderd. Tijdgebrek, en dan is de (aparte) douche toch prettiger.
Dus heb ik er iets op bedacht: ik wil een soort 'deksel' op het bad, zodat als het deksel toe is je een zitgedeelte in de badkamer hebt. Volgens mij is dat best makkelijk te maken door een plaat op maat te zagen, met scharnieren aan de muur te bevestigen en dan zitkussens erop zoals je die ook wel op boten aantreft. (Want ze moet wel tegen vocht kunnen.) Als je het deksel opklapt, moet je met een draaiklemmetje 'm kunnen vastzetten tegen de muur. Eventueel kunnen onder het deksel noge opbergvakken gemaakt worden voor shampoo's, handdoeken etc.
Ik zie wel de voordelen. Kan ik eindelijk zittend mijn voeten en tenen afdrogen, bijvoorbeeld. Staat beter dan zo'n witte kuil. Zou ook nog een zonnehemel boven gemonteerd kunnen worden Kortom: mijn fantasie is op hol geslagen. Want (klein nadeel): zo'n baddeksel heb ik nog nergens te koop zien staan.
Dus, medebezitters van een in onbruik geraakt bad: zien jullie wat in mijn idee? Want dan kan ik wel een iets als Ikea aanschrijven, dat ze dat maar gaan maken. Die hebben wel meer handige dingen voor in huis, dus waarom niet?
Of weten jullie waar zoiets wel te koop is? Voor caravans en boten heb je wel 'zitdeksels' op opbergruimtes, zou dat niet exact hetzelfde zijn (alleen beetje anders gebruikt)?

He, marmar

Wat een geweldig idee voor onze toekomstige vrij kleine badkamer.

Nu zit ik in voorkomende gevallen op de wc (klep dicht, dat dan wel), maar in ons nieuwe huis is de wc apart dus moet ik zonodig op het randje van het bad gaan zitten. Dan is zo'n opklapding wel een goed idee. Ik hou het in het hoofd.

Ik denk trouwens dat het zo makkelijk te maken is dat je dat gewoon zelf moet doen, als je het hebben wilt. Dat gaat Ikea niet voor je doen, vrees ik.

Groeten,

Temet

Marmar

Geen idee of en zo ja waar je zoiets zou kunnen kopen maar ik vind het een geweldig idee! Ik zou er bijna (weer) de badkamer voor gaan verbouwen

Als het nog niet bestaat kun je altijd volgend jaar nog meedoen met "het beste idee van NL". Gegarandeerd succes, volgens mij.

Hanne.

Hanne.

05-12-2008 om 10:22

Baddeksel

Wij hadden in het vorige huis een baddeksel!

Zelfgemaakt. Plaat (watervast) multiplex, met 3 kleppen voor de was er in (en daar onder uiteraard bakken ).

De bakken hebben we wel los gelaten, want anders werd het niet meer te tillen als je de deksel op wilde tillen!.

Prima systeem. Eigenlijk zouden we er weer een moeten maken...

Marmar, het beste idee van..

Marmar, jij moet mee doen aan het beste idee van...(dat tv programma) of hoe heet het ook alweer...over die uitvindingen!

Echt een perfest idee, ik zie het al helemaal voor me, een beetje Nautisch met grote Lounge kussens enzo!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.