Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Banen perikelingen

Hallo allemaal,

Mijn man werkt sinds kort bij een detacheringsburo,
waar hij een proeftijd had, sinds vorige week heeft heeft hij een vast contract, en een opleidingsplan gekregen.

In zijn proeftijd is hij wel aan het rondkijken geweest en ook gesolliciteerd bij andere bedrijven, omdat hij meer wil verdienen.
Nu moest hij afgelopen week ( een paar dagen na de aanstelling van zjn vast contract )
op gesprek komen bij een bedrijf ,zijn derde gesprek, ze waren niet echt duidelijk geweest in eerdere gespreken over loon enz.
Nu kwamen ze met het voorstel om bij hun te komen werken, maar dan wel nog in dienst van het detancheringsburo
Bij eerdere gesprekken kwam al naar voren dat ze aan het onderhandelen waren geweest bij het uitzendburo (technisch)voor personeel, dus mijn man dacht al, O jee als ik mij nu maar niet in mijn vingers snijd, omdat hij toen nog in zijn proeftijd zat...ze hebben geen namen genoemd.
Bij gebleken geschiktheid willen ze hem na een paar maanden in dienst nemen.
Dit is wel het bedrijf waar hij graag zou willen werken, maar ik vind het een beetje vreemd allemaal.
Ze hebben ook al overleg gehad met het detancheringsburo, hierover maar geen namen genoemd.

Waar ik bang voor ben dat we ons in de vingers snijden,
hij moet dus met de billen bloot, bij het uitzendburo, je moet vertellen dat je aan het solliciteren bent geweest, je hebt net een opleidingsplan gekregenen een vast contract.
En stel dat het nieuwe bedrijf na een aantal maanden zegt ..nee we nemen je niet in dienst, dan blijf je toch ook met een raar gevoel zitten tegenover dit detancheringsburo...beetje krome tenen gevoel.

Maar ja aan de andere kant het is wel het werk wat hij zoekt, de verdiensten zijn iets hoger maar niet spectaculair, maar wel met ook opleidingsmogelijkheden erbij.
Hij is ook niet meer echt piepjong, in de 40, dus ja je kan ook niet te vaak van baan gaan veranderen.
Ze zijn dus in zee gegaanmet het detancheringsburo, en er gaat hoe dan ook 1 iemand naar toe van dit bedrijf,

Misschien laat ik mij nu wel leiden door angst/schaamte gevoel ...mijn man vind het ook heel erg vreemd allemaal, hij denkt er nog erg over na.
Wat zijn jullie ervaringen meningen hierover.
Heb behoefte aan meningen

groetjes fonnie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Saartje

Saartje

30-11-2008 om 11:39

Begrijp je niet

Hoi fonnie

Ik begrijp je verhaal niet dus kan ook geen mening geven.

Saar

fonnie

fonnie

30-11-2008 om 13:10 Topicstarter

Even over nieuw

Inderdaad nu ik het terug lees is het niet duidelijk
sorry!

In het kort:

Mijn man is sinds kort werkzaam bij een detacheringsburo( soort uitzendburo)
Hij had een proeftijd van 2 maanden.
In zijn proeftijd is hij verder gaan solliciteren.
Naar een bedrijf waar hij vast in dienst kan, dus dat je niet steeds kan worden overgeplaatst wat kan gebeuren bij een detacheringsburo

Bij een bedrijf heeft hij 2 keer een gesprek gehad, maar nog geen definitieve toezeggingen gedaan.
Noem dit bedrijf maar even bedrijf A voor het gemak.
Toen mijn man vertelde op sollicitatiegesprek waar hij nu werkte, zei men dat ze ook al contact hadden gehad bij dit detachteringsburo voor personeel.

Vorige week was zijn proeftijd om en kreeg een vast contract en een opleidingsplan. ( bij detacheringsburo dus )

Een paar dagen later belde bedrijf A voor een uitnodiging 3e gesprek.
Voorstel van hun was, Hij mocht bij hun komen werken maar dan nog wel in dienst van detacheringsburo, bij gebleken geschiktheid dan was hun intensie om hem vast in dienst te nemen.

Tussen hun en detacheringsburo was contact geweest maar mijn mans naam is niet genoemd,
Ze waren wel benieuwd wie het dan is die aan het solliciteren was.
je hebt net je proeftijd erop zitten, een opleidingsplan en een vast contract gekregen...dus wel een beetje kromme tenen gevoel dat je dan in je proeftijd aan het solliciteren bent geweest.

Stel dat bedrijf A zegt na een paar maanden .. nee we nemen je toch niet aan, dan blijf je bij het detacheringsburo, maar dat is wel een rare situatie.
Je bent dan niet voor de volle 100 procent voor het detacheringsburo gegaan.

Ik hoop dat ik het hiermee een beetje verduidelijk,
heg voelt een beetje als splagaat, welke kant is de beste.
Hij wil graag bij gedrijf A werken, en denkt er nog over na.

Groetjes fonnie

Mamasan

Mamasan

30-11-2008 om 13:26

Ik denk

Ik denk dat maar weinig mensen vol overtuiging kiezen voor een detacheringsbureau. Het is toch altijd maar de vraag of er op ieder moment een klus in de buurt van je woonplaats is. Het detacheringsbureau zal dat ook wel weten en begrijpen dat je liever op een vaste plek werkt.

Memma

Memma

30-11-2008 om 14:12

Bekijk het eens zo:

Je man heeft nu dus een (nieuwe?) klant binnengehaald voor het detacheringsbureau, dit betekent extra omzet voor de huidige werkgever. Toen in zelf in detachering zat, kreeg ik zelfs een bonus als ik mijn eigen 'opdrachten' binnensleepte.

En iedere detacheerder weet dat de kans bestaat dat de 'uitzendkracht' een keer bij de opdrachtgever blijft hangen, dat is normaal. Wel kan het zijn dat er door de opdrachtgever bv een 'overnameprijs' betaald moet worden om de werknemer over te nemen.

Ik denk dat je niet bang moet zijn om aan de detacheerder te laten zien dat je zelf zakelijk nadenkt over de eigen toekomst en dat je niet op 1 paard wed: dat spreekt eerder in je voordeel dan in je nadeel.

Eerlijk bespreken dus bij de detacheerder! Succes

Nasha the first

Nasha the first

30-11-2008 om 16:47

Hoo even...

als de man van fonnie een contract heeft met het detacheringsbureau, dus in dienst is daar, kan hij misschien niet eens zomaar weg.....hou daar dus ook rekening mee....laat je rechtspositie even goed uitzoeken door een vakbond of rechtsbijstandsverzekering of het juridisch loket.

fonnie

fonnie

30-11-2008 om 17:37 Topicstarter

Wat ook speelt

Hoi allemaal,

Jee wat een reacties allemaal,
bedankt hiervoor.

Mijn man heeft dus een vast contract getekent bij het detacheringsburo ( voor techniek )voor onbepaalde tijd.

Het bedrijf waar hij heeft gesolliciteerd had dus al eerder contact met het detacheringsburo voor personeel.

Mijn man had gereageerd op een vacature op hun site,
niet wetende dat het detacherigsburo waar hij nu voor werkt ook al contact had met dit bedrijf
Tijdens het sollicitatiegesprek kwam dus naar voren waar hij nu werkt en toen hadden ze het erover dat ze ook contact hadden gehad om te praten over personeel.

Bedrijf A waar hij dus heeft gesolliciteerd kwam dus nu tijdens het derde gesprek met het voorstel dat hij bij hun mag gaan werken maar dan nog wel in dienst bij het detacheringsburo, bij gebleken geschiktheid nemen ze hem aan.

Dit weet dus ook het Detacheringsburo want er is contact geweest, alleen ze weten niet over wie het gaat.
In het contract staat dat de werkgever waar hij voor werkt het personeel niet mag aannemen en dat jij als werknemer ook geen vastdienst verband aan mag gaan met het bedrijf waar voor je werkt,anders moet je een boete betalen.

Nu begrijpen wij dat dus bedrijf A met het detacheringsburo heeft gepraat, en dat ze mijn man willen aannemen bij gebleken geschiktheid.
Maar dan wijken ze wel af van hun eigen regel.

Dus wat ik zelf denk is dat mijn man morgen het detacheringsburo moet bellen, is een beetje beroerd allemaal, maar open kaart moet gaan spelen.
Maar ja..het is wel een beetje génant allemaal.
net je vaste contract binnen met opleidingsplan, en dan zit je in dit schuitje.

Maar ik ben blij met jullie reactie's.
Mijn man heeft zoietst van ,ze nemen mij aan,maar dan niet met het detacheringsburo er tussen.

Hun verhaal erachter was, als je niet word aangenomen na een paar maanden dan hoef je niet meer te solliciteren want dan heb je nog een baan. De intensie was wel om hem aan te nemen, maar goed....
Ik vind het allemaal beetje vreemd gedoe eerlijk gezegd.
en ik wil niet dat wij ons in de vingers snijden.

beetje lang verhaal geworden )

Groetjes Fonnie

Nasha the first

Nasha the first

30-11-2008 om 18:30

Fonnie

Hou er dan rekening mee dat je man nu met een opzegtermijn te maken heeft, om bij het detacheringsburo weg te kunnen, en rechtstreeks bij de werkgever in dienst te treden.....

Maar misschien hoeft het niet zo ver te komen, kan hij inderdaad via het buro bij deze werkgever gaan werken....

Inge M

Inge M

30-11-2008 om 21:36

Goed uit te leggen

Je man heeft in zijn proeftijd ook rondgekeken naar andere banen. Dit om zeker te zijn van werk ná de proeftijd. Dat is heel goed te verdedigen naar elke werkgever.
Een detacheringsbureau heeft vaak te maken met constructies waarbij een bedrijf eerst iemand inhuurt en daarna in vaste dienst neem. Het bureau verdient daar gewoon op. Het bedrijf hoeft daardoor geen solliciatieprocedure te voeren en weet van tevoren of iemand geschikt is.
Eigenlijk is er dus geen probleem. Het is niet genant! Het is gewoon!
Het bureau heeft als voordeel dat ze niemand hoeven te zoeken. De klant heeft zelf een voorkeur.
Oja, èn geen tijdelijk contract accepteren hoor bij de nieuwe werkgever. Ze weten dan al of jouw man functioneert.

Andere detacheerder

Andere detacheerder

01-12-2008 om 23:09

Mwao

Zoals ik het lees dan wil het bedrijf A zaken doen met detacheerder B en je man inhuren. Het enige probleem dat jij ziet is dat je man zijn sollicitatie bij bedrijf A voor detacheerder B verzwegen heeft.

Op zich is het niet vreemd dat een detacheeringskracht zijn eigen werk zoekt.

Het standpunt van je man dat hij een contract wil bij bedrijf A en ontslag wil nemen bij detacheerder B lijkt mij niet haalbaar aangezien bedrijf A al aangegeven heeft zaken te willen doen me detacheerder B. Is hij op dit moment geplaatst of zit hij in de leegloop?

Je man heeft zijn baas iets uit te leggen maar er is een positieve draai aan te geven.

De opmerkingen van de kleine zelfstandige over werkvee en winstmarges schoten bij mij in het verkeerde keelgat.

Jezus mens, je weet niet op hoeveel onplaatsbare kneusjes geld toe moet! Die mogen inleners gratis hebben en als ze bevallen voor noppes houden! Dan hebben we toch weer iemand aan een baan geholpen!

fonnie

fonnie

02-12-2008 om 13:39 Topicstarter

Gisteren gebeld

Hoi,

bedankt voor de berichten allemaal,

Gisteren heeft mijn man gebeld naar detacheringsburo, en heeft hij open kaart gespeeld,
nu valt de puzzel in elkaar hadden ze gezegd,
ze waren niet boos , vinden het wel jammer dat hij weg wil gaan. Detacheringsburo en bdrijf A hebben nog contact over hoe of wat.
Mijn man hoeft in ieder geval geen boete te betalen, dat regelen ze onderling.
Hoe het verloop nu verder gaat is nog niet bekend,
bedrijf A wilde dat hij bij hun komt werken maar dan een half jaar in dienst van detacheringsburo, en dan bij gebleken geschiktheid nemen ze hem aan.

Mijn man werkt nu nog bij een ander bedrijf in dienst van detacheringsburo, maar ik denk zelf dat hij binnenkort naar bedrijf A gaat.

Inderdaad "andere detacheerder" was ons probleem hoe leg je dat uit, ..dit kunnen we toch niet maken...génant.
Maar ja ..gelukkig reageerden ze niet vervelend.
Begrijp alleen je vraag niet, ..is hij geplaatst of zit hij in de leegloop?

Hij werkt dus voor buro, heeft een vast contract vorige week gekregen, en dat maakte het zo génant vonden wij.
Maar ja ....zo is het nu eenmaal.

groetjes fonnie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.