Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slaap

Slaap

11-04-2018 om 10:55

Bed verbreden tot anderhalf?

Het idee was een logeerbed neer te zetten maar de ruimte is beperkt. (met in/uitklapbaar slechte ervaringen dus liever een vast bed)

We hebben een eenpersoonsbed met eenpersoonsmatras over, liever zou ik een bed neerzetten van 120 breed (max ruimte 125) maar vond er geen matrassen voor. E werd al voorgesteld om dan het eenpersoonsmatras aan beide kanten op te vullen maar op mijn vraag waarmee kwam geen antwoord.

Iemand ideeen?

Ava

Ava

11-04-2018 om 12:10

op maat

Wat heb je aan een bed van 120? Een twijfelaar is al 140 dacht ik.

Maar goed, je kan matrassen op maat laten maken. Dat heb ik ooit laten doen voor het antieke kinderbedje met een afwijkende maat. Het was niet heel goedkoop maar het viel me wel mee. Een vriendin tipte mij over een bedden, matrassen en witgoed handelaar op de Ten Kate markt.

als je op Google

120x200 intikt met matras als zoekwoord krijg je heel veel tips. Wij hebben een matras 120x220 zo gevonden.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-04-2018 om 14:38

is een twijfelaar 140? o.t.

Dan twijfelen wij al 36 jaar met grote zekerheid.

Inderdaad nemen de meeste stellen het ruimer tegenwoordig. Hele klus als ik met mijn 1.53 lengte ergens huishoudelijke assistentie verricht en het bed verschoon. 1.80, pfoe.

Nee.

Een twijfelaar is 1.20m
Een 1.40m is gewoon de kleinste maat 2 persoons.

Ik zou bij de Ikea ofzo een éénpersoonsbed kopen waar je een extra bed mét matras onder kunt schuiven.

Slaap

Slaap

11-04-2018 om 16:08

Bedankt! Het bestaat dus wel.

We waren al wel wat winkels in geweest, geen 120 gezien en door een verkoopster laten vertellen dat 120 niet van deze tijd is. Had nog wel ff online bij ikea gekeken maar idd niet verder gezocht of gegoogeld. Stom natuurlijk.

hoeslakens

Dat is wat lastiger te vinden. Wij hadden ze online besteld maar die waren aan de wijde kant,rimpelde erg, leek wel een 140. Nu is t bed van zoon langer dus compenseert dat wel wat. Maar we leggen er heel vaak een rekbaar gewoon 90-220 hoeslaken om van een soort velours. Die we hebben zijn voor dikke matrassen en passen zo dus prima op zijn matras.

Paasei

Paasei

11-04-2018 om 16:51

Juist hartstikke hip

120 cm bedden zijn juist hartstikke hip.. De oude twijfelaar van vroeger (waar opa en oma mee trouwden) doet het nu heel leuk als puber- of studentenkamer-bed! Ze worden inmiddels behoorlijk aangeboden op internet. Zelfs Wehkamp heeft er een. Leen Bakker trouwens ook. Daar vind je ook de bijpassende matras.

Guppie

Guppie

12-04-2018 om 09:59

1,20 - 1,30m

Voor de volledigheid. Een twijfelaar kan 1,20 zijn maar ook 1,30m. Het bed zelf is dan natuurlijk iets breder dus goed opletten of het ook past in je kamertje.
Verder ligt het er aan wat je bedoeling is. Ik lees wat over een logeerbed dus ik weet niet zeker of het voor de logeerkamer is, voor één persoon of voor twee. Je zou ook nog kunnen denken aan een slaapbank.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.