Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

25-06-2013 om 12:54

Beddenopmaakvraagje

Over ca. 6 weken wordt onze nieuwe boxspring geleverd en ik heb me laten verleiden en er een 'topper' bij gekocht. Weet sinds vorige week eindelijk wat de functie van zo'n ding is....
Maar nu vraag ik me af hoe ik straks mijn nieuwe bedje moet/kan opmaken. Heb nu een molton over het matras met daaroverheen het onderlaken. Vervalt straks de molton of stop ik die topper onder alle molton/hoeslakens?
Ayanna

Monet

Monet

25-06-2013 om 18:09

Hier

Ik maak mijn boxspring met topper op zonder molton hoeslaken, ik trek dus alleen een hoeslaken om de matras met topper heen.

Mijn grote tegenvaller zat hem in het volgende:
Ik heb 2 losse boxspringbedden van 90X200 met daarop een topper van 180 x 200. De hoes van de topper is afritsbaar en wasbaar, dus het leek me ideaal!
Echter....de hoes is zo groot en dik dat hij onmogelijk in een wasmachine past, dus leuk bedacht, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.

Wentelteefje

Wentelteefje

25-06-2013 om 18:51

Monet

Er zijn wel speciale wasmachines bij een stomerij waar grotere dingen in passen. Wel een gedoe want je moet er naar toe, maar het kan wel in zo'n soort wasmachine.
Ik ga er binnenkort naar toe met ons dekbed (2 persoons).

Huh?

Wat is dan het voordeel van zo'n topper tov een molton??

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Klaartje

Klaartje

25-06-2013 om 21:50

Hier

en elektrisch verstelbare boxsprng met topper. Topper heeft van boven een "insnede" tot bijna de helft ongeveer. Hiervoor heb je speciale moltons en hoeslakens. Is je bed niet verstelbaar dan heb je ook speciale moltons en hoeslakens, die zijn maar een paar centimeter dik. Ik wil wel persé een molton omdat ik vind dat de topper toch frisser blijft

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2013 om 07:14

Triple

Wij hebben twee eenpersoons matrassen, met daaroverheen een dikke topper. Voordeel is dat we dus geen ruimte hebben tussen de matrassen, en dat de extra dikke topper zorgt voor extra comfort, echt heel zalig..

Ayanna

Ayanna

26-06-2013 om 13:11

Fiorucci

Dat was ook voor mij een reden om voor de topper te kiezen. We hebben het bed getest met en zonder, en met topper ligt het inderdaad net even iets lekkerder.... En inderdaad: kuilloos!
Ben wel nog benieuwd hoe jij je bed opmaakt qua moltons en/of hoeslaken. We hebben trouwens geen verstelbaar bed, maar zullen mijn oude molton en hoeslakens dan niet meer passen??? Maakt die paar centimeter topper extra dan zo'n verschil?
Ach, anders gewoon uitproberen als het bed er is. Verheug me er op als een klein kind! Heb ook nog nieuwe gordijnen uitgezocht voor slaapkamer.....kom denk ik een week mijn bed niet meer uit!

bibi63

bibi63

26-06-2013 om 13:27

Tip

Koop géén hoeslakens speciaal voor een topper. Deze schieten er constant vanaf. Gebruik een gewoon formaat hoeslaken.
Gr. Bibi

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2013 om 15:38

Ayanna

Op de topper ligt een dunne mat, die wasbaar is. Na een keer of zes bed verschonen was ik die ook, past in de machine. Ik heb een speciaal hoeslaken wat over de topper en matras heengaat, zodat alles goed strak zit en op zijn plaats blijft.

Bescherming

Ik dacht dat een topper was bedoeld als extra bescherming van het matras. Dus voor de frissigheid. Maar als je er dan geen molton omheen doet en de topper niet kan wassen dan wordt het toch een ummelige boel!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

bibi63

bibi63

26-06-2013 om 23:39

Nee triple

Die topper is voor extra comfort, een soort dun matras. Een matras op je feitelijke bedbodem, in dit geval dus de boxspring.
Bibi

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2013 om 07:35

Triple

Het is voor comfort. En ik hoef de topper niet te wassen, want er zit een dekje op wat ik kan wassen met daaroverheen een hoeslaken wat ik kan wassen.

Klaartje

Klaartje

27-06-2013 om 08:47

Volgens mij

zit er helemaal geen rits in mijn topper, zal zo een goed kijken. Die speciale hoeslakens blijven bij mij goed liggen hoor. Ik kan trouwens niet om het grote matras een hoeslaken doen, want wij hebben een boxspring waar geen 2 dikke matrassen opliggen maar 1 heel dik matras. Zou als voordeel hebben dat je het bovenste matras na een jaar of 10 niet moet vervangen zoals bij andere boxsprings. Op deze hebben we 25 jaar garantie. Ik hoor ook vaak dat als je 2 matrassen hebt ze wel eens durven verschuiven, dat kan bij deze ook niet. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van onze aankoop. Ook al was hij na afprijzen nog redelijk duur (showroomverkoop) het is heerlijk om net je voeteneind een klein beetje omhoog te doen, ik slaap heerlijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.