Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kippetje

Kippetje

08-12-2008 om 14:45

Bekeuring.....

Hallo!

Afgelopen weekend heb ik een bon gekregen omdat ik ergens mijn auto had geparkeerd waar het dus niet mocht.....(en er stond nog wel een bord0

Toen ik terug kwam zat er een keurige bon onder mijn ruitenwisser. Bekijk ik gisteren bij daglicht nog eens de bon, klopt het tijdstip op de bon niet. Ipv 19.21 uur staat er 7.21 uur en de kleur van de auto is grijs terwijl onze auto toch echt groen is.

Kan ik hier nog tegen in beroep gaan, zou dat zin hebben of heb ik pech?

groet,
Mandy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chantelle

Chantelle

08-12-2008 om 14:56

Zou het in ieder geval proberen

Als jij kunt bewijzen dat je daar niet was om 7.21 dan lijkt het mij het proberen waard.

Minnie

Minnie

08-12-2008 om 17:08

Kom zeg..

..je stond waar je niet mocht staan en hebt -terecht- een bekeuring gekregen. Gewoon betalen dus! Kleur van de auto is subjectief (onze auto kan blauw, groen en grijzig worden genoemd) en zeker als het donker is is dat natuurlijk nogal moeilijk te beoordelen.

Ik denk dat je jezelf erg voor joker zet als je dit laat voorkomen. Is het onterecht, dan natuurlijk wel in beroep gaan!

Minnie

Even afwachten

Ik zou eerst even afwachten of je echt moet betalen. Dus even bericht van CJIB afwachten. Dan in dat bericht even kijken welke feiten genoemd worden. Als er nog steeds staat dat het om 7:21 was en om een groen auto ging dan zou ik gewoon bezwaar maken. Wie niet waagt....!

Wel betalen als je bezwaar maakt trouwens, Mocht het gegrond verklaard worden dan krijg je het bedrag weer terug.

Kom zeg...

billen branden, blaren zitten.

Niet miepen, lappen!
mee doen aan het spel = akkoord gaan met de regels.

Maak standaard bezwaar

Ik maak standaard bezwaar tegen alle parkeer- en snelheidsboetes die ik opgelegd krijg. Als ik het zo opschrijf lijkt het of ik die wekelijks krijg, maar dat is meer jaarlijks hoor!
Ooit kon je standaard bezwaarbrieven downloaden via de Tuf Tuf Club, maar dat bestaat niet meer.
Ik heb een keer een boete kwijtgescholden gekregen, waarschijnlijk omdat er niet tijdig op mijn bezwaar was gereageerd (zomervakantie!). En als het een keer lukt, waarom dan niet nog eens!?

Bezwaar maken

De gegevens op de bon kloppen niet, waardoor de bon ongeldig is.

Op dat tijdstip stond je er niet en de kleur van je auto klopt niet.

Meedoen aan het spel ok, maar dan moet oom agent zich ook goed aan de spelregels houden

reina

reina

09-12-2008 om 07:08

Niet

Misschien heb je formeel gelijk, er staan fouten op de bon, maar je weet van jezelf dat je verkeerd geparkeerd stond, dus de bon is terecht! Ik zou de eer aan mezelf houden en betalen.

Braaf

ook ik ben een brave burger,als ik weet dat ik een fout heb gemaakt,betaal ik gewoon.
als ik echter zeker weet dat ik niet de fout in ben gegaan dan vecht ik voor mijn gelijk,recht=recht en krom =krom.

Mamvantwee

Mamvantwee

09-12-2008 om 10:08

Am / pm

Maar 7:21 pm is toch ook 9 voor half 8. Ik weet niet of ik nou zo pietluttig zou doen hoor. Bekeuringen zijn niet leuk, maar om nou te gaan klagen terwijl je wel weet dat je fout zat, nee.

Jacoline29

Jacoline29

09-12-2008 om 11:32

een hele kleine,alleen wat balletjes erin en vilt dingetjes.

Bree

Bree

09-12-2008 om 11:36

Das een leuke, jacoline

Dat is een bijzondere bekeuring )

Heel bijzonder

goh jacqueline,dat is nog eens een bijzonder bekeuring,die zou ik ook weleens willen krijgen(mits ik hem ook verdien natuurlijk)

Minerva

Minerva

09-12-2008 om 13:55

Wat ik het idiote vind

Dat je voor parkeren met een per ongeluk verkeerd om gelegde blauwe schijf,.. Ja stom ik gaf dat ding een zwiepert en lette daarbij niet op want ik had haast. STOM!!! Ik kom terug en zie een bon van 60 EURO. Snotdomme 60 EURO. Terwijl ik de week daarvoor 4 kilometer te hard had gereden en daar een bon voor iets van 23 EURO voor had gekregen. Wat is nu erger. Parkeerkaartje vergeten of te hard rijden???? Dat kan er bij mij niet in. Nu ja zo zijn er wel meer idioterieen in Nederland.

Minerva

Altair

Ja, dat is precies de bedoeling: zoveel mogelijk papier de papiermolen in en hoera voor de werkverschaffing! Dat zal ze leren. Gna, gna.

Bree

Bree

09-12-2008 om 16:08

Triple

Triple: "Ja, dat is precies de bedoeling: zoveel mogelijk papier de papiermolen in en hoera voor de werkverschaffing! Dat zal ze leren. Gna, gna."
Ehm, dit snap ik niet, behalve nu in tijden van de kredietscrisis (dan is werkverschaffing meer nodig ). Maar wie moet waarom wat leren?

Tinus_p

Tinus_p

09-12-2008 om 16:08

Minerva

Minerva:
"Parkeerkaartje vergeten of te hard rijden????"
Foutparkeren.

Minerva

Minerva

09-12-2008 om 16:37

Parkeren op een parkeerplaats die toevallig een blauwe rand heef

Wij hebben een grote parkeerplaats in het winkelcentrum,. echter er is 1 blok met een blauwe rand eromheen de rest heeft geen blauwe rand. Nogal verwarrend. Maar ik zie niet in waarom het nu zo erg is als je je auto ergens parkeerd. Wij leven in een dorp waar niet 1 parkeerautomaat staat en wij hebben slechts 2 stoplichten.

Mijns inziens is het nog steeds erger als je te hard rijdt dan dat je je blauwe schijf vergeet of die zoals van mij op ze kop per ongeluk legt.

Minerva

MaximeM

MaximeM

09-12-2008 om 23:39

Blauwe schijf

Hoi,

Tja, dat is gewoon pech hebben dat je de blauwe schijf verkeerd om legt, maar toch echt nog steeds je eigen schuld. Anders zou ik iedere dag wel mijn blauwe schijf op zijn kop leggen en vervolgens uren kunnen gaan winkelen. Ik snap wel dat je baalt hoor, daar niet van. Ik ben hem eens gewoon vergeten omdat ik even snel nog een springtouw voor een verjaardagspartijtje wilde kopen. Ik ben hooguit een minuut weggeweest en toen ik terugkwam had ik een bon van 90 gulden! Oh wat baalde ik toen, ik zat toen ook nog in een hele krappe tijd qua financien en kon wel huilen, maar ja...het was toch echt mijn eigen domme schuld. En nu kunnen we wel gaan roepen van 'ga toch boeven vangen', maar ook dit soort dingen horen erbij. Als er hier geen parkeerbeleid zou zijn zou ik hier echt never nooit mijn auto meer kunnen parkeren denk ik. Nu komt er ieder uur wel hier en daar een plekje vrij (dankzij de parkeerschijf) Nee, ik baal wel van bekeuringen uiteraard, maar je zal me er verder niet over horen, het is en blijft eigenschuld dikke bult, de regels zijn erg duidelijk toch?

Maxime

Ik snap het heimelijke genoegen van triple wel een beetje

Ook al zou ik never nooit niet standaard bezwaren gaan indienen al was het alleen al omdat ik geen zin heb in het gedoe. In het geval van kippetje is het zeker de moeite waard en zou ik het gewoon proberen. Natuurlijk regels zijn regels bla bla maar de werkwijze van de politie als het gaat om bonnen schrijven en flitsen tart iets te vaak mijn rechtvaardigheidsgevoel.

Tinus_p

Tinus_p

10-12-2008 om 09:37

Marith

Marith:
"Natuurlijk regels zijn regels bla bla maar de werkwijze van de politie als het gaat om bonnen schrijven en flitsen tart iets te vaak mijn rechtvaardigheidsgevoel."
Los daarvan, wie profiteert hier nooit van een gat in de wet? Of vinden we het allemaal leuk om belasting te betalen en is er niemand die creatieve aftrekposten gebruikt?

Tinus_p

Tinus_p

10-12-2008 om 09:39

Minerva

Minerva:
"Mijns inziens is het nog steeds erger als je te hard rijdt dan dat je je blauwe schijf vergeet of die zoals van mij op ze kop per ongeluk legt."
IN HET ALGEMEEN is foutparkeren erger. Afhankelijk van de situatie hinder je daarmee anderen behoorlijk (omwonenden, andere winkelbezoekers, etc etc). Als jij smoesje shebt dat t in jouw situatie niet zo is, best, maar onthoud dat t toch wel heel erg lijkt alsof t vooral smoesjes zijn om je eigen fout (die parkeerschijf) te verdoezelen.

Jippie

Jippie

10-12-2008 om 10:06

Tinus

"Of vinden we het allemaal leuk om belasting te betalen en is er niemand die creatieve aftrekposten gebruikt?"

Definieer in dit kader 'creatieve' eens?

En belasting betalen heb ik niet zo'n moeite mee, mits het nuttig wordt besteedt en iedereen meedoet...

Tinus_p

Tinus_p

10-12-2008 om 10:39

Creatief

Jippie:
"Definieer in dit kader 'creatieve' eens?"
De spaarhypotheek is ooit als creatieve aftrekpost begonnen. Ook het aftrekken van kinderalimentatie door gescheiden vaders is gebaseerd op een maas in de wet.

Tinus

Oh ja, ben dol op gaten in de wet en met creatieve aftrekposten weet manlief hier wel raad
Ik ben overigens van mening dat het vreselijke belastingstelsel hier ook zelf om vraagt. Te ingewikkeld, te omslachtig maar tegelijkertijd ook gevoelig genoeg om er creatief mee om te gaan (in het voordeel van de burger) daarom ben ik wel voor flaxtax van was het niet 39%. Al die aftrekposten weg, gewoon 1 helder overzichtelijk stelsel. Volgens mij heeft het CDA deze proefballon vorige week weer eens opgelaten. Wat mij betreft eerder nog gisteren dan vandaag of morgen.

Mari

Mari

10-12-2008 om 11:53

Star

Ik wordt wekelijks afgehaald van het Amstel station door een kennis. We proberen het altijd goed te timen zodat a) ik niet te lang hoef te staan (kan ik niet zo goed) en b) zij niet te lang hoeft te wachten. Vorige week had zij het verkeer mee en was ze vroeg en zat in haar auto te wachten. Kreeg ze dus mooi een bekeuring door een paar jonge broekies. Zij de situatie uitgelegd (ze haalt iemand op die mindervalide is), maar ze waren onvoorbiddelijk. Ze had een waarschuwing verwacht, want ze dacht echt dat als ze in haar auto bleef ze daar even mocht staan. Ze vroeg nog waar ze dan wel kon wachten, maar de agenten waren te beroerd om haar antwoord te geven. Nee hoor, een bon en snel op naar de volgende.
Goed, ik ben helemaal voor bekeuren als iemand bewust fout parkeert. Zowel kennis als ik wisten het niet en een beetje coulance gezien te situatie mag ook. Overigens werd hier ook 7.26 ipv. 19.26 geschreven. Wij gaan wel in beroep en dienen een klacht in bij de politie over het gebrek aan dienstverlening van hun agenten (zeg tenminste waar ze wel mag parkeren, toch?)
Ik vermoed dat ze voor het einde van het jaar nog snel hun quota willen halen.

Tja...

Als je de wet overtreedt, weet je dat er een consequentie aan kan hangen.

Maar zolang zware criminelen door vormfouten vrij rond kunnen lopen, mag een brave burger hier ook gebruik van maken, toch?

Xyda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.