Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Very stupid

Very stupid

05-03-2009 om 16:07

Belastingdrama

Een kleine twee maanden geleden veel problemen gehad met de computer. Mannetje laten komen, heeft een 'nieuwe' computer voor ons gebouwd en ding functioneert gelukkig weer naar behoren.
Maar nu....ik ben de belastingaangiftes van 2005, 2006 en 2007 kwijt..... De bestanden zijn er nog wel, maar ze zijn blanco. Volgens mannetje ook echt weg dus. En nee, ik ben niet zo slim geweest om een backup op cd te maken of een printje van de aangifte. Ik ben dus echt alles kwijt! Hoe erg is dit? Ik was op zoek naar aangifte 2007 om wat gegevens over te nemen ivm berekening mbt toeslagen en toen kwam ik er dus achter. Ben ik nu strafbaar??? Ben ik de 'lul'???? Ik kan hier helemaal van in paniek raken, want nog nooit aan de orde geweest, maar is dit echt heel erg of valt het wel mee? Hebben ze bij de belastingdienst een dossier ofzo waar alles in zit? OOOOH, heb het echt warm en koud nu tegelijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

05-03-2009 om 16:25

Adem in, adem uit, relax

Gaat het om een 'gewone' belastingaangifte, voor particulieren? Zoja, dan is er niets aan de hand, behalve dat de aangifte 2008 wat meer werk zal zijn.

Minet

Minet

05-03-2009 om 17:26

Simpel te verkrijgen

Ook hier (whats new) elk jaar wel een keer een crash waardoor de oude belastingaangifte verloren raakt. 1 kort schriftelijk verzoekje aan je eigen bel.kantoor om de aangifte van het jaar daarvoor op te sturen, en binnen een paar dagen had ik het al in huis.
Kun je gewoon weer verder met die van dit jaar.
Succes ermee,
Minet

Very stupid

Very stupid

05-03-2009 om 17:58

Wat fijn om te horen

Ik zag al verschrikkelijke beelden voor me van belastingmeneren met aktekoffertjes die eens uitgebreid op bezoek kwamen en de papieren van de afgelopen jaren wilden doornemen..... Sorry meneer, ik heb mijn aangiftes niet meer! Pardon mevrouw? Wat zegt u nu? Weet u niet dat daar een gigantische straf op staat!!!
Dus gewoon het belastingkantoor bellen? Ga ik morgen meteen doen.
En idd Tinus: het gaat om een gewone particuliere aangifte en ik baal dus als een stekker dat ik niet meer kan 'spieken' bij vorig jaar.
Ben blij dat het niet zo dramatisch is als ik in 1e instantie dacht. Vind belastingen en alles wat daarbij hoort altijd een beetje 'eng'. Stom hoor. Maar bedankt voor jullie snelle reakties! Ga nu een stuk relaxter de avond in!!

Minet

Minet

05-03-2009 om 18:42

Niet bellen

Je moet het echt even aanvragen, schriftelijk, ovv jullie beider sofinummers en handtekeningen.
Sturen naar je eigen belastingkantoor.

Groetjes, Minet

Lys Lionne

Lys Lionne

05-03-2009 om 23:27

Voor de nieuwe aangifte

Download je gewoon het programma en bij installeren kies je voor de optie "oude gegevens downloaden". Alle gegevens die bij de belastingdienst bekend zijn van vorig jaar worden dan alvast voor je ingevuld. Wel even narekenen natuurlijk, maar het is wel een handig hulpje!

Verder bewaar ikzelf altijd een geprinte versie van de aangifte, heb dus altijd de gegevens bij de hand....

Succes met invullen!

Als je het eng vindt

... denk dan eens aan de mogelijkheid van uitbesteden.

Ik ben zelfstandige en deed altijd zelf aangifte toen het nog op papier mocht. Maar per aangifte 2004 moesten zelfstandigen het electronisch doen. Dat heeft me zoveel bloed, zweet en tranen (en gevloek) gekost dat ik het vanaf dat moment heb uitbesteed (o ja, ik kan die aangifte 2004 dus niet meer openen, Joost mag weten waarom) Nou heb ik toch al een boekhouder die mijn jaarcijfers moet maken, en die doet dan ook de aangifte. Echt een gevalletje 'kost wat, maar dan heb je ook wat' - ik lever de papieren aan (van mijzelf en partner, we doen tegenwoordig gezamenlijk aangifte) zij doet de rest, en ze heeft zichzelf de vorige jaren absoluut terugverdiend door haar nuttige suggesties (en zoveel aftrekposten hebben we helemaal niet, mocht je dat denken).

Ik zie belastingaangiften nu in dezelfde categorie als verhuizingen: ja, je kan het zelf, maar als je het uitbesteedt aan de vakman (m/v) scheelt dat erg veel ergernis, zweetdruppels, en (soms) schade.

Groeten,

Temet

Bewaren?

ik heb ze helemaal niet bewaard. en dr is nog nooit moeilijk over gedaan! je levert de nieuwe aangifte in, en hun berekenen de boel wel opnikeuw hoor, dus alles, maar dan ook werkelijk alles is bekend bij de belastingdienst, dus als je ze gewoon uitlegtr dat de pc gecrashed was, en dat je niets meer hebt doen ze daar echt niet moeilijk over hoor.......

Nasha 1st

Nasha 1st

10-03-2009 om 19:17

Nieuwe service belasting!!!!!! ideaal!

Na 1 maart het programma downloaden en je kan aangeven of je al je gegeven overgenomen wilt hebben. Daarna is het een kwestie van controleren en aanvullen waar nodig! Dit jaar voor het eerst! En hier ook zo'n domme doos die tegen slimme computerneef gezegd had dat alles er af mocht, maar dat nog wel de belasting naar de nieuwe pc gekopieerd moest worden. Wat er is gebeurd weet ik niet, maar we hadden alleen de snelkoppelingen, de ingevulde aangiftes waren ook weg. Nu kon hij het nog wel weer terugvinden, maar dat duurde echt dagen en dagen.....En nu dus toch alles in 1 keer gevuld! Ideaal!!!!!!

Annelies B.

Annelies B.

10-03-2009 om 22:35

Vol fouten ...

Nasha,

Manlief had ook het "ingevulde"aangifteformulier gedownload.
Hier kloppen echter de gegevens totaal niet.
Man's salaris veel te laag, mijn andere inkomens niet vermeld (bijv. lopen Gouden Gids, al 8 jr lang) en zelfs de waarde van het huis was fout.
De Belastingdienst had nl de waarde van 1-1-2009 ingevuld, terwijl de waarde van 1-1-2007 nodig is.
Nee, we vullen 'm helemaal zelf in, weinig vertrouwen in de info die de Belastingdienst heeft.

Annelies

Nasha 1st

Nasha 1st

11-03-2009 om 11:12

Annelies...

ik zeg toch niet dat je het klakkeloos moet overnemen? Controleren en veranderen doe ik ook, moet ook bij mij, maar dan nog, het scheelt wel een zooi uitzoek en invulwerk, voor dat deel wat wel klopt (wg-naam, sofi-nummer, eigenhuis dat soort dingen....)

Tirza G.

Tirza G.

11-03-2009 om 19:02

Tot op de cent

Hier was het tot op de cent nauwkeurig. Dus het kan wél.

Tirza

Lys Lionne

Lys Lionne

11-03-2009 om 23:04

Klopte

Hier ook helemaal volledig. Vond het echt wel makkelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.