Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pien

Pien

11-08-2015 om 22:18

Bellenblaas maken

Van de week hebben mijn kinderen een mega bellenblaas 'zwaard' gekregen. Zo eentje: http://www.telekidstoys.nl/fun-bubble-zwaard-klein-groen.html

Nu is het navulpotje bellenblaas natuurlijk zo leeg en de bijvulling die bij dit merk hoort is heel duur. Zo'n gewone navulfles bellenblaas van de Hema ofzo, is niet sterk genoeg.

Dus ging ik op zoek naar hét recept om sterke bellenblaas te maken. Ik heb heel wat gegoogled en de grote algemene deler van de recepten was zo'n beetje: 8 kopjes lauw water, 1 kopje afwasmiddel en 3 theelepels glycerine. Dat laatste heb ik na een rondje winkels, kunnen kopen bij de apotheek.

Maar nu lukt het voor geen meter met die bellenblaas! Ik heb eerst bovenstaand recept gemaakt en dit een nacht laten staan, want dat scheen de truc te zijn. Nou, er komt geen bel... Ik heb er nog meer glycerine aan toegevoegd (totaal zaten er uiteindelijk 10 theelepels in), dit weer een poos laten staan... Niks. Toen nog een scheut honing erbij gedaan, dat schijnt ook een beproefde methode te zijn. Noppes!!

Ik word er helemaal gefrustreerd van! En fanatiek! Het moet en zal me toch lukken om sterke bellenblaas te maken! Ik heb vanmiddag dat wat ik gemaakt had, weer weggegooid en ben opnieuw begonnen, met ander afwasmiddel. In de eerste zat appelgeur, wellicht kwam het daardoor? Er staat wel in de recepten dat er geen citroen in moet zitten, maar een citroen is geen appel. Afijn, vanmiddag heb ik het nog eens met neutraal afwasmiddel gemaakt en daarnet (in het donker buiten, hahaha) nog eens geprobeerd, maar het wordt weer niks. Nu geef ik dit nog even een nachtje, want de glycerine schijnt het dikker te maken en dat kost tijd. Maar ik heb er een hard hoofd in dat we morgen plotseling mooie grote bellen kunnen 'zwaaien'.

Heeft iemand hier de gouden tip? Er zijn ook nog recepten te vinden met behangplaksel en suiker. Maar ik heb nu die glycerine gekocht (voor wel 3 euro, maar goed), dus dat zou toch moeten lukken?

Echte groene dreft

Doet het in mijn herinnering veel beter dan ander afwasmiddel. En idd glycerine. Vroeger vaak gemaakt....

Pien

Pien

11-08-2015 om 22:48

Oké

Dus je bedoelt het echte merk Dreft.
Ik heb nu de Jumbo... Misschien dan nog maar eens Dreft kopen. Ik kan máánden afwassen na dit experiment

Lily

Lily

11-08-2015 om 23:13

wij

maken het nog steeds met afwasmiddel en water, meer niet. Wel een goed merk afwasmiddel, wat normaliter goed vettig zou schuimen.

Ik las trouwens van jouw recept dat je het een dag moet laten staan. Zouden ze er 24 uur mee kunnen bedoelen ipv een nacht?

op mn werk lukte t ook niet goed

met de water en glycerine, ik had wel dreft. We kregen wel grotere bellen maar niet die superelastische.

tja, dan toch maar de echte navulling kopen

de vakantie is toch bijna voorbij, een flesje kan er nog wel af als je al zoveel tijd en energie hebt gestoken in het maken van 'goedkope' namaak

Gedistilleerd water

Ik zag op amerikaanse diy-sites het volgende recept:

1 cup / 240 cc gedestileerd water
1 tablespoon / 15 ml afwasmiddel
1 teaspoon / 5 ml glycerine

Het goedje 24 uur laten staan voor gebruik.

skik

Thursday Next

Thursday Next

13-08-2015 om 22:10

behangplaksel

Ik maak het met behangplaksel (zit ook glycerine in volgens mij, of heb ik dat helemaal mis?)
Flinke scheut afwasmiddel (huismerk AH of zo), water, scheut behangplaksel en een schepje suiker voor mooie kleuren.

Juline

Juline

20-08-2015 om 12:40

1 liter voor een euro

Bij de zeeman en de action. Daar doe ik het niet meer zelf voor.

Pien

Pien

20-08-2015 om 21:21

Juline

Die grote flessen van de Action enz zijn geschikt voor gewone bellen. Ik zoek een recept voor bellenblaas voor hele grote bellen. De flesjes die bij de 'grote bellen'blaasset horen (van dat merk), kosten 5 euro....

Ik heb van de week wat dingen uitgeprobeerd, maar heb de juiste samenstelling nog steeds niet gevonden. Ik goochel nog even verder....

Juline

Juline

22-08-2015 om 22:42

Oke

Ik heb geen ervaring met hele grote bellen, dus ik zou niet weten wat daar voor speciaals in zit!

Tijgeroog

Tijgeroog

22-08-2015 om 23:42

Succesrecept

2 liter water, 100 gram suiker, 150 ml groene dreft, 5 gram behangplaksel.

Na 12 tot 24 uur kun je hier enorme bellen mee blazen.

Pien

Pien

23-08-2015 om 17:33

Tijgeroog

Dank je!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.