Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Buxusbolletje

Buxusbolletje

03-01-2009 om 11:48

Ben je nog verzekerd als je in een ongekeurde auto rondrijd?

Wat gebeurt er als ik in botsing kom met iemand die in een ongekeurde auto rondrijd? Is deze persoon dan nog wel verzekerd?
Of is het zo dat je alleen maar een bekeuring krijgt voor het rondrijden in een ongekeurde auto?
Maw: wat zijn de gevolgen voor de autobezitter en derde partijen als een autobezitter zijn auto niet laat keuren.
Achtergrond van het verhaal: een vage kennis heeft jaren rondgereden in een ongekeurde auto en gelukkig geen brokken gemaakt. Nu ben ik wel benieuwd wat de gevolgen voor hem en anderen waren geweest als er iets gebeurd was.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

03-01-2009 om 12:51

Wat ik denk

maar waarover ik zo snel geen link op inet kan vinden, is dat als de auto wél verzekerd is maar niet gekeurd, de verzekering wel uitbetaalt maar vervolgens de kosten op de eigenaar van de auto zal verhalen.

Tirza G.

Tirza G.

03-01-2009 om 12:56

Verschilt

per verzekering. Voor veel verzekeringen is een keuring géén vereiste om tot uitkering over te gaan.

Tirza

hout anne

hout anne

03-01-2009 om 20:18

Idd niet verzekerd

als je auto niet apk gekeurd is is je verzekering idd niet geldig. De persoon die aangereden wordt is wel verzekerd, sowieso via zijn eigen verzekerig, maar die verzekeraar zal het dan op de persoon verhalen die onverzekerd rond heeft gereden. Wat dus kan resulteren in de rest van je leven op bijstandsniveau leven omdat je een megaschuld moet aflossen.
Daarnaast ben je ook strafbaar en kan dat resulteren in ofwel een boete ofwel gevangenisstraf.
Niet handig dus om niet te keuren, zo duur is een keuring nou ook weer niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.