Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bestaand huis - aankoopkeuring?

Ik ben al een tijdje op zoek en nu heb ik twee leuke huizen gevonden waar ik wel interesse in heb. Komende week ga ik het ene huis nogmaals bekijken en het andere huis voor de eerste keer.

Het zijn allebei huizen uit 1981 waar al het nodige aan gedaan is. Wat is verstandig?

Volgens de vereniging Eigen Huis zou ik een aankoopkeuring moeten laten doen. Wanneer doe je dat? Voor of na het bod? Op de website staat voor het tekenen van het voorlopig koopcontract en dat het vaak een stuk scheelt qua prijs. Maar als de keuring tegenvalt, kun je dan opnieuw onderhandelen over de prijs?

Wie heeft zoiets al eens eerder gedaan?

De enige keer dat ik een keuring heb laten doen van Eigen Huis was bij de oplevering van onze nieuwbouwwoning en dat is toch wel een andere situatie....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

11-10-2008 om 17:08

In contract regelen

Je kunt in je koopcontract een voorbehoud laten opnemen mbt de keuring. Ook qua verrekening.

Jaymza

amk

amk

11-10-2008 om 17:42

Idd in contract

en dan bv een clausule:
Als er uit de keuring blijkt dat er een x bedrag aan direct onderhoud nodig is heeft koper het recht de prijs met dit bedrag te verlagen.

Als het goed is heeft je makelaar wel eens met dit bijltje gehakt.

groet,
Angela

amk

amk

11-10-2008 om 18:38

Dan

moet je optijd over gebracht worden naar een conculega want hij mag niet tegelijkertijd beide rollen hebben. Of hij moet de verkopende partij overdragen.

groet,
Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.