Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

04-05-2013 om 21:59

Betaalbare birkenstocks gezocht

Tangodochter van 12 wil nieuwe Birkenstocks, de oude zijn ook echt te klein. Maar momenteel zitten we niet zo ruim in het geld, dus vind ik de echte eigenlijk veel te duur. Heb wat gegoogled en vind ze niet goedkoper dan 40 euro. Wie weet een aardig alternatief voor een betere prijs? Rond de 20 euro vind ik prima maar duurder liever niet.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Siniland

Mijn puber kijkt naar wat hij leuk vindt en het materiaal. Ik kijk naar de kwaliteit/-prijsverhouding. Als we het daar samen over eens zijn wordt het gekocht. Natuurlijk is de ramp in Bangladesh verschrikkelijk, maar daar ging het hier niet over. Het ging over merkkleding en het bijpassende prijskaartje. De merken die jij opnoemt draagt mijn zoon niet, kenden wij ook niet eerder dan dat ze op het Journaal werden genoemd. Mijn zoon mag bepaalde kleding van mij niet dragen, er wordt wel kritisch gekocht. Maar een verbod kan ook slaan op een goedkoop merkloos shirt met een provocerende tekst die mij niet aanstaat.

JansjeRommy

JansjeRommy

17-05-2013 om 21:42

Ouders

Wij houden beiden zelf van goede, niet al te goedkope merken, dus het zou nergens op slaan dat ons kind te onthouden. We houden haar wel voor dat het een luxe keuze is die wij kunnen maken en dat dat niets over anderen zegt. Overigens ben ik al heeeeel oud en was het in mijn tijd ook allang zo dat 12-jarigen op merken letten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-05-2013 om 19:56

Toen ik 12 was

wilde ik een Levi 501 en Allstars. Die waren hip en iedereen droeg ze. Mijn ouders vonden het flauwekul, eigen identiteit onwikkelen, niet achter de rest aanhuppelen, blablabla. Heel verantwoord allemaal, maar ik vond het heel erg.
Dus zolang ik mijn dochter de gewenste kleding kan geven en het niet heel overdreven duur is krijgt ze die ook. Ik vind andere zaken wb opvoeding veel belangrijker.

Dendy

Vic

Vic

18-05-2013 om 22:05

Ja ook

Mijn moeder is van het type 'liever 2 truien van Zeeman dan 1 dure' dus ik liep er echt vreselijk bij als kind. Mijn dochter (oudste, jongste boeit het geen biet) heeft dus voor zover mogelijk altijd de kleding gekregen die ze wilde. Sinds een paar maanden heeft ze kleedgeld. Daar gaat ze op haar eigen wijze mee om. Peperdure schoenen en shirtjes van de Primark, helemaal prima. Ze heeft trouwens ook een seizoen op nep Birkenstocks gelopen en kreeg daar toch opmerkingen over. Dat vond ze toen heel vervelend. Inmiddels staat ze er wat sterker in, maar toen ze 12 was was dat echt niet leuk.

Tango

Tango

18-05-2013 om 22:42

Ik had helemaal nog niet gezien dat mijn draadje nog zo'n lange nasleep had gekregen
Op zich valt het bij dochter nogal mee met de merken. Ze koopt wel het liefst kleding van de Coolcat, maar ja dat is nou niet echt het goedkoopste dus koopt ze ook geregeld wat bij H&M, voorheen ook nog C&A maar dat is echt over. Een paar maanden geleden heb ik zelfs nog een jasje bij Zeeman voor haar mogen kopen, blauw nepleer. Erg leuk en ze draagt het ook nog!
Maar ja, die Birckenstocks die moesten van haar toch eigenlijk wel maar ik heb dus voet bij stuk gehouden. Ze heeft de neppers nog niet gedragen, want het was er het weer niet naar, maar als de temperatuur omhoog gaat zal ze ze vast wel dragen. Ze heeft overigens wel Vans (gekregen van oma) en Allstars (van vorig jaar nog)dus helemaal merkloos loopt ze er niet bij.
Overigens krijgt dochter 20 euro per maand waarvan ze een groot deel van haar kleding koopt. Af en toe gaan we shoppen en koop ik wat voor haar. Gaat best goed vind ik. We willen dit geleidelijk gaan uitbreiden tot ze zelf alles koopt, met een wat hoger bedrag natuurlijk.

Ha dendy

Toen ik 12 was, wilde ik ook de 501 en all stars en ik kreeg ze nog ook! Hoewel, de gympen zelf betaald.. Ik had 2 siblings boven me die naar een speciale goedkope levi's winkel gingen en dan mocht ik mee
Grappig.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.