Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maandag wasdag

Maandag wasdag

19-06-2019 om 15:14

Betalen per was


Tamar

Tamar

20-06-2019 om 15:02

hier

doe ik zelf de wassen, maar ik betaal 25 euro per week voor 2 uur lang uitzoeken en strijken. We zijn ook vriendinnen geworden, want we kenden elkaar al en zij zocht werk. We ruimen de boel meestal samen op, maar ik laat elk strijkijzer uit mijn handen vallen, dus zelf iets strijken mag ik niet meer van haar.

Volgens mij is dat uitzoeken en strijken ook het probleem. Niet het draaien van de wassen. En dan kom je gewoon een uurtje, ruimt het samen op, kletst bij en klaar.

Raffie

Raffie

20-06-2019 om 15:32

hier ook (OT)

regelmatig niet echt lekker ruikende was. vooral de donkere 30 graden was. Op 40 graden is het nog erger! Vooral als het nog nat is stinkt het, daarna valt het mee, maar alsnog geen lekkere wasmiddelgeur.
Nieuwe machine, allerlei wasmiddel geprobeerd en de wasmachine reinig ik regelmatig. Niets helpt, alleen de machine niet al te vol stoppen lijkt soms iets te helpen.

Ik denk ik dat het aan de materialen of de verf van sommige kleding ligt (vooral spijkerbroeken?)

Carola

Carola

20-06-2019 om 15:37

Zuinig

Het stinken van de was en het niet altijd schoon worden ervan, komt m.i. (Ook) door de hele zuinige wasmachines van tegenwoordig. Er komt amper water aan te pas. Toen ik jong heb ik geleerd dat was schoon wordt door het te bewegen in (ruim) water.

Jasmijn

Jasmijn

20-06-2019 om 15:42

hier ook OT

Hier ook, maar alleen bij de donkere was, de witte ruikt prima. Dus kan het niet aan de wasmachine liggen, is het bij jullie bij alle wassen?
In de donkere was heb ik wat synthetisch spul en ook wat sportkleding (niet erge zweet kleding trouwens) maar ik denk dat dat het is. Ik doe er nu ook nog een grote beker schoonmaak azijn bij en heb het idee dat dat een beetje helpt, ik was op 40 graden met een klein beetje poeder (gehoord van een wasmachine-monteur dat je echt niet teveel poeder moet gebruiken) en een beetje wasverzachter (dat deed ik nooit maar maskeert de stank ook een beetje) Zodra de was weer droog is stinkt het niet trouwens.

bieb63

bieb63

21-06-2019 om 07:56

Ook heel lang gehad

en inderdaad altijd de donkere was. Maar sinds ik alle sokken, ondergoed en sportshirts in een 'hygienisch' (lang) programma was (60 gr), heb ik bij geen enkele was er meer last van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.