Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

funny

funny

02-09-2009 om 21:51

Betonnen vloer lakken?

Wij gaan vloerverwarming nemen in ons nieuwe huis...nu hebben we ons al in veel vloeren verdiept, maar wat is alles duur! als je het een beetje trendy wil hebben. Dus mijn vraag is, wie heeft er gelakt beton op de vloer? en wil er iets meer over vertellen hoe het bevalt?
Of heeft er iemand tips over waar ik info kan vinden over een betonnenvloer lakken of verven?
Thanks funny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In huis?

Je wilt in huis een gelakte betonvloer? Ik werk in een zaak met 'n gelakte betonvloer en voor daar vind ik 't prima, maar in huis? Dan moet je wel een erg perfect strak gelegd vloertje hebben, want ieder hobbeltje, luchtbelletje zie je na 't lakken. Verder geen problemen mee, vloer ziet er na 5 jaar nog prima uit, wel wat slijtage op plaatsen waar stoelen heen en weer schuiven, poetsen gebeurd met 'n stoomreiniger maar niet al te kritisch 't is maar 'n werkvloer.

Marie L

Marie L

03-09-2009 om 14:33

Mijn eerste reactie was

koud!!! Maar je krijgt vloerverwarming dus dan heb je dat probleem niet. Verven is heel makkelijk maar ik zou zeker de betonvloer eerst (laten) egaliseren.

Succes!

Wij ook gedaan

wij hebben onze bouwvloer met vloerverwarming ook gewoon geverfd, met speciale coating. inderdaad: je ziet de hobbeltjes, en als je het egaliseert wordt het wel veel superstrakker, maar ik vind die bobbels niet erg, het is voor een studeerkamer/entree/garderobe.

op http://www.vloerverf.com/ staat het. wij hadden de tweecomponenenten polyurethaancoating in een knalblauw, erg geweldig, vinden wij nog steeds.

het kostte ons ongeveer 250 euro met rollers en alles, dus het is geen koopje, maar het geld wel waard!

ik heb hoogglans gedaan, maar dat zou ik een tweede keer alleen doen op een geëgaliseerde vloer, want het komt op een wat hobbeliger vloer eigenlijk niet tot zijn recht.

o en houd er rekening mee dat je vervolgens hoge plinten nodig zou kunnen hebben: de onderkant van de muur is immers helemaal te zien, omdat je niets op de vloer hebt.

Succes!

m

mar-ank

mar-ank

04-09-2009 om 17:46

Slaapkamer

Wij hebben de vloer in onze slaapkamer met betonverf behandeld. Hij was al geëgaliseerd toen wij het huis kochten en ik vond het er zo mooi uitzien dat ik geen zin had er iets overheen te leggen. Nog wel gedacht om een los kleed bij het bed te leggen tegen de koude voeten, maar dat is er in de praktijk nooit van gekomen. En, ook in de winter, valt dat ook best mee. Ik heb er geen spijt van. We hebben het nu ruim 5 jaar zo. Er beginnen wel wat slijtageplekken te verschijnen. Maar we hebben er destijds ook maar 1 laag overheen gedaan (2 was beter geweest waarschijnlijk).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.