Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bezuinigen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MvJ

MvJ

14-09-2011 om 13:14

Cheap family recipes

http://www.cheap-family-recipes.org.uk/recipes.html?opt=rcost

Engelstalige website met goedkope recepten.

Tirza G.

Tirza G.

14-09-2011 om 14:05

En zelfs al hebben ze geen laag inkomen

Ik heb moeite met spullen weggooien. Ik word erg blij van een stoeltje wat nog ergens dienst doet ofzo. Of een stapel tijdschriften. Of, zoals onlangs, dekbedovertrekken die mijn kinderen écht niet meer wilden (Winnie de Pooh, Jip&Janneke - de kinderen zijn 21 en 17). Dat waren indertijd dure hoezen, goeie kwaliteit, ja jemig, zónde. Vriendin met jongere kinderen blij mee gemaakt, ook weer geregeld. En die kan heus wel zelf dekbedhoezen kopen hoor

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

14-09-2011 om 16:29

Tirza

Oh herkenbaar en als ik niemand weet gaan ze op gratisoptehalen.nl. heb al diverse mensen verblijd, echt verblijd met dergelijke spullen.

Belle Époque

Belle Époque

14-09-2011 om 17:21

Tweedehands

Als je wat tweedehands hebt weg te geven, moet je dat ook altijd rondbazuinen, er is altijd wel ergens een nicht van de tante van de buurvrouw of zo, die het hard nodig heeft!

En desnoods laat je het door de kringloop ophalen.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-09-2011 om 21:02

Misschien wat ot

...maar ik heb hier nog een heleboel mooie kleine babykleertjes (tot en met maat 68), merendeel voor jongetjes maar ook een deel neutraal of voor meisjes. Ik wil het liever niet opsturen, maar als iemand het af wil komen halen in Amersfoort, graag!
Groetjes
Massi

lennest

lennest

14-09-2011 om 22:44

Kritische kringloop en kinderkleding

Rara titel misschien, maar de kringloop winkel bij mij in de buurt is zo kritisch, ze nemen bijna nooit iets mee. Gevolg: je kunt er blindelings iets kopen. Idem voor kinderkleding, tweemaal per jaar en o, wat zijn de dames kritisch, het is al snel te versleten, ze hebben een oog voor (verborgen) gebreken (naadjes los of zoiets). Gevolg: ik koop me ieder jaar helemaal suf, nou in kleding dan, niet in geld. Wat dacht je van een haast nieuwe spijkerbroek mt 158 voor 2,50? Een shirt voor 0,80?
Je verdient er weinig mee als je kleren brengt, daar is het ook niet voor bedoeld. Doelsteling is: zonde om weg te doen, doe er anderen een plezier mee en de opbrengst is voor een goed doel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Smiley69

Smiley69

16-09-2011 om 21:53 Topicstarter

Dank

Dank voor alle reacties. Sommige dingen doen we al, andere dingen gaan we zeker proberen en een aantal dingen doen we zeker niet.
Maar al jullie tips zijn met aandacht gelezen en overwogen
Ik ben nu heel bewust boodschappen aan het doen en ik schrik soms van wat dingen kosten. We hebben bijvoorbeeld zo'n Plenty keukenrolhouder en een nieuwe rol daar in kost 3 euro! En zo ben ik nog meer boodschappen op het spoor gekomen die behoorlijk duur uitvallen. Daar lekt volgens mij veel geld mee weg.
Ik wilde proberen om voor 10 euro per dag boodschappen te doen. Om het wat makkelijker te maken alleen voor de eetdingen. Het is me nog geen enkele keer gelukt Het is verbazingwekkend lastig om voor zo weinig te eten. Maar ik blijf oefenen zodat ik het onder de knie heb als het dadelijk echt moet. De bewustwording is ook al heel wat waard, denk ik dan maar.

Lekken opsporen

goed bezig smiley!

je zou de keukenrol ook kunnen weglaten van je aanrecht en schoonmaakdoekdoekjes gebruiken - wassen moet je toch

(Ben wel meteen gaan kijken wat voor keukenrolhouder dat is. Hier staat-ie als ik er eentje heb gewoon ergens los)

Primavera

Primavera

17-09-2011 om 13:25

Meedenken

Hallo Smiley,
Ik denk dat hier best een heleboel mensen zijn die mee willen denken. Kijk, ook al heb je zo'n Plenty-geval, je hoeft natuurlijk niet keukenpapier te kopen wat erin past. De prijs van de houder plus vulling is bijna net zoveel als die van de vulling alleen, dus ik vermoed dat ze vooral op het laatste verdienen. Zo wie zo is het handig om minder keukenpapier te gebruiken.
Het is prima als je om overzicht te houden het boodschappenbudget verdeeld in eten en overig, maar dan moet je ook voor het overig een max. aanhouden.
Wat etenswaar betreft moet er echt een knop om van wat is lekker naar, wat is nog eetbaar. Een broodmaaltijd kan bijv. makkelijk 1/5 kosten van wat je gewend bent, als je voor goedkoop brood, boter en beleg gaat. Vooral met 3 pubers in huis denk ik dat daar heel wat te besparen valt.
Ook voor de rest van de produkten moet de knop om van 'het beste' naar 'goed genoeg'. Als je een vaatwasmachine hebt, dan is poeder + glansmiddel en zout (wel de goedkoopste kiezen) een stuk goedkoper dan blokjes en vaak kun je ook met minder poeder toe dan er op de gebruiksaanwijzing staat. Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand de blokjes doormidden deed. Dat kun je ook proberen als je ze al in huis hebt.
De makkelijkste manier om te leren om niet boven een bepaald bedrag boodschappen te doen is om het geld contant mee te nemen en een rekenmachine waarmee je de gekozen boodschappen optelt. In het begin is het een heel gereken en ben je er vrij veel tijd mee kwijt, maar je leert er wel snel van, want je hebt gewoon niet meer.
Doe de boodschappen hooguit 2 keer per week. Dan heb je dus in jouw geval bijv. 30 euro waar je van weet dat je er drie dagen mee zult moeten doen. Je merkt dan al heel gauw dat als je de ene dag vlees wilt eten, 2 de dagen erna bijv. beter soep en pasta op het menu kan zetten, want anders kom je niet uit. Dat een fles wijn kan betekenen dat je de derde dag letterlijk droog brood eet, omdat het beleg op is. Dat als je aan de ene kant iets meer van een aanbieding in wil slaan (op zich geen slecht idee) je aan de andere kant toch ergens op moet bezuinigen. Het is dan niet zo moeilijk, want je hèbt gewoon niet meer en wordt dus in de winkel al tot keuzes gedwongen.
Verder wil ik je niet ontmoedigen, maar bewustwording waar het geld naar toe gaat is voor jou heel wat waard, maar ik ben bang dat je schuldeisers er geen boodschap aan hebben. Het moet echt nu al, want iedere euro die je nu teveel uitgeeft maakt je schuld groter. Als je geluk hebt, heb je straks €70,- in de week voor alles (eten + rest), maar er zijn veel gezinnen die, zeker in het begin, het met veel minder moeten doen.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.