Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

beertje

beertje

04-12-2008 om 21:50

Bij wie is december ook zo een enorme "snaai-maand"!

Ik betrap mezelf er op dat ik in de maanden november/december echt veel meer snoep (snaai) dan de rest van het jaar! Ik kan dan echt de hele dag door blijven eten en bijna alles gaat er wel in. Ook dingen die ik normaliter niet echt geweldig vind zoals...borrelnootjes. Ik kan ook echt door de supermarkt lopen zo van "ha,even lekker inslaan voor het weekend" en gooi dan allemaal vooral lekkere dingen/hapjes in mijn karretje.

De rest van het jaar ben ik vooral van het fruit en de groente en de bruine rijst en andere gezonde dingen maar nu taal ik daar helemaal niet naar en wil lekker pasta met tonijn-roomsaus en veel Parmezaanse kaas erover haha!

Wie herkent dit. Ik hoop toch wel iemand?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

05-12-2008 om 00:34

Nee, sorry

Het lijkt wel een beetje op troosteten. Het is grauw en grijs buiten en met al dat eten is het gezelliger. Hoe klinkt die uitleg?
Ik geloof dat ik nu wel meer dan in de zomertijd eten maak wat zoetig is. Griesmeelpap, rijstepap, custardvla, chocolademelk, dat soort dingen.

Ja hoor

Ik heb het dubbelop dit jaar... Hier is december ook zo'n snaaimaand (er is ook zó veel lekkers te koop) en daarnaast ben ik nu zwanger en kan ik dus de hele dag door sowieso al van alles eten... Toch ben ik tot nu toe nog niet zoveel aangekomen als bij mijn vorige zwangerschappen dus ergens gaat het toch goed.
Gelukkig doet mijn man de boodschappen dus als ik weer eens van die eet-aanvallen heb geef ik hem de schuld van teveel lekkers meenemen

In de winter eet ik meer, en vetter, en zoeter.
Mijn broer, die te zwaar is en het nooit over zijn gewicht wil hebben, heeft ooit eens geantwoord - toen mijn moeder vroeg hoeveel hij woog - 'ik zit weer op mijn wintergewicht'. Dus hij heeft het ook.

En net als Esmee: ik ben nu zwanger dus snaai ik sowieso meer. Maar dat telt niet

Groeten,

Temet

MLN

MLN

05-12-2008 om 11:32

Niet zwanger maar wel honger

Vreet me helemaal klem aan gevulde speculaas en pepernoten en banketstaaf enz. enz. enz. Heb ik ieder jaar weer, kan me helemaal niet inhouden, schandalig gewoon. Heb het dit jaar nog niet aangedurfd om marsepein te kopen........ En als Klaas straks weer naar huis is en we richting Kerstdagen gaan dan stap ik over op de lekkere, hartige dingen. Eten, eten, eten.....heerlijk! Tot ik niet meer in mijn spijkerbroek pas....zucht.....rem erop tot volgend jaar.....

Jesse_1

Jesse_1

05-12-2008 om 14:37

Integendeel

Omdat ik zo heerlijk veel pepernoten, marsepein etc etc ZOU willen eten, hou ik momenteel keurig bij wat ik eet (www.caloriechecker.nl) zodat ik niet net als vorig jaar met een paar extra kilo het nieuwe jaar in hoef.
Een beetje extra bewegen erbij en zowaar, ik zit op mijn laagste gewicht sinds een jaar of 9!
Ik herken het dus wel, maar laat het dit jaar niet gebeuren.
Jesse

Geen snaai

in december, muv n paar chocopepernoten maar.... OLIEBOLLEN (met krenten) zucht.
Dat is mijn decemberverslaving, vanaf eind oktober tot eind januari de oliebollenkraam weer verdwijnt

gula

m@

m@

07-12-2008 om 22:36

Normaal snaai ik me ziek, maar nu....

Ik ga ieder jaar in januari standaard 3 weken op dieet om alle kilo´s van nov en dec er weer af te krijgen. Zo was het ook nu de bedoeling. Maar ik voelde de broeken in november al te veel knellen. Heb een leuke kerstjurk, die niet helemaal lekker zat. Dus ik ben nu van pure arremoe 2 weken geleden maar gaan lijnen. Ben gelukkig al 2 1/2 kilo kwijt en het voelt goed. Ik mag van mezelf op de 2 kerstdagen wel snoepen, ook op oudjaarsavond en nieuwjaarsmiddag. Verder sta ik op ransoen. Ondanks dit wil ik toch ook in januari 3 weken op dieet (wel een gezond dieet hoor). Hoop dan weer in maatje 36 te kunnen. We zullen zien!

M@

Dit is toch echt wel een snaai-seizoen. Nu ik het dit hele jaar al rustiger aan doe met het snoepen omdat ik probeer af te vallen, valt dat helemaal niet mee met die chocopepernoten, letters e.d. Ik merk inderdaad wel dat het wat met deze periode te maken heeft. En met nog wat andere ramspoed erbij, dan wil dat snaaibaaien wel lukken ja...

Sterkte, iedereen...

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.