Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(bijna) scheur in eastpak rugzak...

Hmm. Zoon van 14 is een beetje ongelukkig van zijn fiets gegleden waardoor rugzak een stoeprand schampte. gevolg is een bijna-scheur in het voorvak van zijn eastpak (je kunt er doorheen kiken, maar de srtof zit nog net aan elkaar)

Ik herinner me de lovende verhalen alhier dat eastpak levenslange garantie biedt en zo. En dat snap ik, want de tas is na bijna 2 jaar gebruik nog als nieuw. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat een gevalletje als dit onder de garantie valt....al was het een ongelukje, het valt natuurlijk absoluut niet onder normaal gebruik, met rugzak en al over de stoeprand schuiven.

Zal ik hem maar naar een normale kleermaker brengen voor reparatie? Lijkt me wel toch?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

13-04-2011 om 16:13

Nou garantie

daar zou ik het niet meer op durven gooien na dit extreem gebruik. Ik zou er iets overheen zetten, dat maakt het steviger en dan zie je de reparatie ook niet meer (die er dan onder zit).

Hmm

soms werkt het om te stellen dat de kwaliteit onder de maat was omdat een normale kwaliteit het betreffende trauma/letsel/ongeval had moeten kunnen hebben.

Zeker bij van die service-georienteerde bedrijven uit de VS. Man heeft laatst een nieuwe sluiter in een digitale camera laten zetten. Hoefde niet te betalen (Canon) omdat hij nog niet het aantal belichtingen had gepleegd dat die sluiter aan moet kunnen. Wisten wij ook niet, we dachten dat we hingen, maar dat heeft hij ergens op internet gevonden.

Margriet*

Margriet*

13-04-2011 om 20:24

Tja

"soms werkt het om te stellen dat de kwaliteit onder de maat was omdat een normale kwaliteit het betreffende trauma/letsel/ongeval had moeten kunnen hebben."

Er zijn grenzen hieraan. Als mijn zoon een camera laat vallen ga ik me ook niet beroepen op zoiets. Heb je nog een iets concreter voorbeeld. Een sluiter van een toestel is niet te vergelijken met textiel.

Margriet

Je hebt helemaal gelijk in je eerste reactie, formeel valt dit niet onder de garantie.

Alleen, ik heb in de afgelopen 14 beroepsjaren een hoop rechtszaken gevoerd. Ik heb zaken gewonnen die ik had moeten verliezen en ik had zaken moeten winnen die ik heb verloren.

Mij is daarbij vooral bijgebleven dat ik niet zelf al me klein moet maken. Soms moet je gewoon bluffen en kijken wat er van de andere kant komt.

Ik heb dus honderden voorbeelden, maar het stramien blijft altijd hetzelfde. In alle zaken is er een grijs gebied, en over dat grijze gebied valt te praten. Een rugzak moet je bijvoorbeeld kunnen neerleggen zonder dat ie scheurt en de zoon van Ingrid heeft gewoon die rugzak wat ruw neergelegd.

IngridT

IngridT

13-04-2011 om 21:43 Topicstarter

Rodebeuk toch...

'wat ruw neergelegd'

dat soort creatief omgaan met de waarheid vind ik nou eigenlijk niks voor jou....

Nah, weten jullie wat? Ik zal bij de lokale tassenzaak vragen wat ze ervan denken. Die zullen wel vaker met dit soort gevalletjes dealen. Als zij er dubieus bij kijken breng ik hem naar de lokale kleermaker voor reparatie, goed?

Ingrid

Aangeleerd ingrid, aangeleerd

Met veel pijn en moeite.

Ik kan wel goed pleiten en rechtszaken doen (schriftelijke stukken uitwisselen) maar het trekt me totaal niet.

Ik voorkom liever procedures... juist door het goede taalgebruik en uitgekiende woordkeus

Heel vaak moet er nog meer bluf in mijn stukken als ze door collega's worden gecontroleerd. Onbewust bekwaam zal ik dus nooit worden, bewust bekwaam is het maximaal haalbare.

Kobalt

Kobalt

14-04-2011 om 11:31

Opsturen

Ik zou hem gewoon opsturen naar Eastpack. Bij mijn dochter was de rits kapot. Ook echt door oneigenlijk gebruik. En toch een hele nieuwe rits gekregen. Ik had er van tevoren wel even met Eastpack over gemaild. '[email protected]'
Dat was het adres. Ik kreeg een heel vriendelijk mailtje terug. Zou je ook nog kunnen doen. Misschien kunnen ze er wel een heel nieuw vakje op zetten, dat is toch veel beter dan een lapje van de schoenmaker.

ilsepilse

ilsepilse

15-04-2011 om 14:49

Eastpak doet helemaal niet moeilijk, klip was stuk van tas en andere tas ook gescheurd (niet terzelfdertijd maar van anders zoon), ik heb keurig de tas naar tassenwinkel terugebracht en binnen 1 of 2 weken kreeg ik die helemaal gemaakt terug !
Ik kreeg de laatste keer zelfs een vervangtas van eastpak mee ! (2e handsje maar ze konden weer naar school)!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.