Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

02-11-2011 om 19:13

Bod op huis ver onder vraagprijs....

De woning van mijn vriend staat nu 5 maanden te koop, is in prijs gezakt van 285 naar 269000,=. Nu waren er serieuze kandidaten, zijn 3x geweest, laatste keer met eigen makelaar en schilder. Dus we zitten nu al 1 1/2 week in spanning, wat gaan ze doen? Nu heeft vandaag de makelaar gebeld en hun bod doorgegeven, 225000,=!! Morgen heeft mijn vriend een afspraak met zijn makelaar om het hierover te hebben maar voor nu is hij erg teleurgesteld. Ik vind het ook wel raar, om zo ver onder de vraagprijs te bieden...Of is dat normaal in deze tijd van inzakkende huizenmarkt. Ik vind het bijna niet om serieus te nemen. Morgen bepalen we een tegenbod, maar is dat nog realistisch..
Voor nieuwsgierigen onder jullie, om een beeld te krijgen, dit is het huis:
http://www.funda.nl/koop/stiens/huis-47035447-hazzelnutstrjitte-6/kenmerken/
Groet, oregano


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

02-11-2011 om 19:32

Bod naast je neer leggen

kan natuurlijk. Maar onderhandelen doen we natuurlijk liever. Dus de vraag is dan wat we als tegenbod kunnen doen, zou dan een bodembod zijn zei de makelaar. Dus daar moeten we goed over nadenken, we willen het huis ook graag kwijt natuurlijk en deze periode is niet de meest gunstige. Ik denk dat we blij mogen zijn als we op 250000 uitkomen. Maar veel verstand heb ik er ook niet van,voor mijn vriend is het ook meer een emotionele teleurstelling, dat snap ik ook wel.En dan daarna nog mijn huis verkopen.Dus het is wel even een gereken.
Groet Oregano.

Ik snap het bod wel

het huis ziet er goed en lijkt best groot maar er zijn goedkopere woningen in de buurt te krijgen van rond de 180.000 euro. En de koper heeft niet de emotie die je vriend wel heeft die kijkt ook of hij niet te veel wil uitgeven in deze crisistijd. Waarschijnlijk willen ze wel tot 235 a 240 mille gaan maar ze kijken eerst of dit lukt. Maar in deze markt is het vrij normaal om minstens 20% onder de vraagprijs te gaan zitten.

en Friesland is natuurlijk relatief goedkoop, hoe zit het met de werkgelegenheid in die regio? Dat drukt de prijzen ook.

Tja, tot 2104 gaan de woningprijzen echt niet meer stijgen...
viridantia

Vic

Vic

02-11-2011 om 21:38

Valt mee

Het bod ligt ca. 16% onder de vraagprijs, dat is tegenwoordig vrij gangbaar. Ik zou proberen er nog een paar 1000 bij te onderhandelen, en als het boven het hypotheekbedrag is blij zijn dat ik er vanaf was.

Huh 20%

Bedoel je niet 20.000 EURO. Ik vind dat wel heel erg veel. Wij hebben vorig jaar zomer ons huis verkocht nadat het een jaar te koop heeft gestaan. We hebben er 8% op laten vallen. Welliswaar hadden we flink verlies. Dat wel. Maar ook zekerheid.

Ik denk dat je moet vertrouwen op je eigen makelaar. Je huis staat nog maar 5 maanden te koop. Dat is erg kort. Dus de prijs die je makelaar heeft vastgesteld zal vast erg realistischien zijn.

Mijn advies. Zeg dat je bereid bent tot onderhandelen en laat je eigen makelaar dit ook echt overbrengen. Maar dat je voor nu zakt naar bijv. 264.000. Laat je niet afschrikken door een eerste bod. Pas als je echt verder bent in de onderhandelingen weet je of ze serieus genoeg zijn. Ze proberen gewoon. En geef je ze eens ongelijk. Je zou waarschijnlijk hetzelfde doen als de rollen omgedraaid waren, niet?

Nog een tip

Laat je emoties niet de boventoon spelen hierin. Tis best een vervelend gevoel. (ik ken het en krijg ook de kriebels als ik weer aan de kopers van ons huis denk) Maar je hebt wel een serieuze gegadigde.

Zolang je geen verlies, of niet al teveel verlies hebt met een lagere verkoopprijs zou ik daar zeker voor gaan. Je weet nooit hoe lang het weer duurt voor er iemand komt.

ishtar

ishtar

03-11-2011 om 09:43

Eens met dumbledore

snap het bod ook wel. Het is een kopersmarkt, en ze willen uiteraard proberen eruit te halen wat eruit te halen valt.
Maar bedenk ook dat onderhandelen een 'psychologisch spelletje' is. Zij zijn erg geïnteresseerd, hebben zelfs al een schilder meegenomen! En ook al doen ze erg 'koel', ook voor hen is het spannend!!
Ik zou ook zakken tot rond de 265. Je huis staat nog maar 5 maanden te koop. (hoe dringend is de verkoopnoodzaak?) Gemiddeld is tegenwoordig voor vrijstaande huizen toch wel een jaar.
Heel veel succes!!

Goed openingsbod

Heb je al eens nagerekend met wat verschillende berkenaars wat dat huis globaal waard zou zijn? Hypotheker heeft er een. Kadaster ook.
Dat zegt niet zoveel, maar kopers doen dat ook.
De hypotheker komt met de info die ik kan vinden op een waarde van krap 254.000. Dat is vandaag. Verdere prijsdaling ligt nog in het verschiet.
Daarmee kan je vriend kiezen: of nu dat huis kwijt, of wachten en zeker weten dat het nog minder opbrengt. In die tussentijd doet zich verdere veroudering van de inrichting voor (dat is al niet nieuw en fris) en natuurlijk onderhoud als buitenschilderwerk. Dat kost je vriend ook geld.
Vergis je niet, de banken maken bij toekenning van de hypotheek ook gebruik van dit soort berekeningen. Je kunt wel meer willen hebben, maar dan gok je op kopers met een grote koopwens en voldoende eigen geld om tegen de zuinigheid van de banken op te kunnen financieren.
Daar zijn er nog veel minder van dan van gewone kopers.
Kortom: goed openingsbod. En inderdaad, je mag blij zijn als het 250.000 wordt. Dan delen de kopers al een beetje mee in de komende prijsdaling.
Groet,
Miriam Lavell

Wat zijn het voor mensen?

Een kennis van ons, weduwe, had haar huis ook te koop staan. Woont hier in straat, haar dochter is mijn oudstes vriendin. Zij wilde ook samenwonen met vriend en dus hebben beiden het huis te koop staan. Geen haast hebben ze.(ze wachten i.v.m. de kinderen al jaren dus dit kan er nog wel bij). Een tijdje terug kreeg zij ook een bod op haar huis, ook na een aantal keren kijken en ook dik onder de vraagprijs. Deze kennis is nogal van het nieuwschierige type, ze wéét ook altijd alles van iedereen en weet precies wie wie kent(nog beter dan jij zo'n type).
En ze is gaan zoeken op internet wat dat voor mensen zijn, hoe serieus zijn ze? Waarom willen ze het huis kopen? Waar komen ze vandaan? Welk belang hebben ze, hebben ze haast of niet?
Eigenlijk vond ik dat dat persoonlijk een beetje not-done. Een beetje té, dat gespit in prive-dingen. Zij zag dat niet zo, dan moeten ze het maar niet openbaar zetten volgens haar. Afijn ze kwam erachter dat ze wél haast hebben, ze hebben hun eigen huis al verkocht en moeten daar uit per 1 januari. De kinderen zitten al hier vlakbij op school....De vader zit in het bestuur en is trainer bij de voetbalclub hierachter. En de moeder is zwanger (nog niet zo heel lang, dus nog niet zichtbaar) van nummer 3,dus w.s. willen ze graag 4 slaapkamers (die huizen liggen natuurlijk niet voor het oprapen) en ze hebben 2 auto's dus best parkeerplek nodig...dat soort dingen kwam ze zo achter. De moeder moet in het het nieuwe jaar natuurlijk bevallen..en zal in een huurhuis zitten w.s. ook niet erg aantrekkelijk vinden.
Zo verder zoekend, kwam kennis erachter dat het aanbod van koophuizen rond de prijs die zij vroegen én in deze buurt niet bepaald groot is, mét 4 slaapkamers en een grote oprit. Om precies te zijn is dit het enige huis. Ja voor heel veel meer geld, dat wel, en vrijstaand (is dit niet) of in rijtje (voor hetzelfde geld).
Dit alles wetend heeft ze het bod geweigerd. Met meer zekerheid dat ze vast nogmaals zouden bieden als ze nog meer gezocht hadden.
Dit alles was al een maand geleden ofzo. En vorige week zijn ze nogmaals met een bod gekomen. 10.000 meer dan het vorige bod. Nu zegt kennis dus : "zie je wel? Ik wist het!" Kennis heeft een tegenbod gedaan dat ze zelf aanvaardbaar vind....en wat met het andere bod maar 5.000 scheelt. Moet overbrugbaar zijn lijkt me.
En hoewel ik het nog steeds een beetje not-done vind, denk ik nu achteraf dat het tóch misschien wel slim was van deze kennis.....
groeten albana

Net verkocht

Bekijk deze eens http://www.funda.nl/koop/verkocht/stiens/huis-47162180-wylde-seringhof-11/
Die is net verkocht. De prijsgeschiedenis van het huis vind je hier http://stiens.www.miljoenhuizen.nl/details/propnl/961602/Wylde-Seringhof-11-Stiens?searchtype=archive
(te koop sinds maart 2009: vr pr 309.000).
Je makelaar kan zien voor welke prijs dat ding echt verkocht is.
Het is een vergelijkbaar huis, zelfde doelgroep, zelfde aantal kamers, iets kleiner in oppervlakte (maar dat kan ook een meetverschil zijn), grotere tuin. Het ziet er in zijn geheel wel iets frisser uit.
Anyway: laatste vraagprijs was 259.500. Dat hebben de kopers er vanzelfsprekend niet voor betaald. Het zou heel wat zijn inderdaad als ze 250.000,- betaald hebben.
Je vriend moet zijn verwachtingen bij stellen.
Groet,
Miriam Lavell

Kan helpen

Albana, als het goed is vist je verkoopmakelaar dat soort dingen inderdaad uit (hoewel nogal wat makelaars er niet zoveel van begrijpen). Maar het werkt alleen als je huis inderdaad een soort van uniek is.
Dat is bepaald niet het geval in de directe omgeving van dit huis. Daar zijn er meer van. Ook veel met een veel te hoge vraagprijs, maar dat zakt vanzelf.
Groet,
Miriam Lavell

Wachten is een raar advies

Dumbelore en Ishtar, een huis dat goed geprijsd is wordt binnen een normale omlooptijd verkocht. Dat is een maand of 5.
Er zijn heus wel mensen die willen kopen, maar ze willen/kunnen die enorme vraagprijzen niet betalen. Als was het maar omdat de bank dat niet wil financieren.
'Wachten op betere tijden' (hogere bod) is een raar advies. De prijzen stijgen niet meer. Ze dalen voorlopig nog, zeker in Friesland.
Trouwens, oregano, maak je maar niet zo druk om je benedenwoning in Utrecht. Die brengt zomaar hetzelfde op als deze vrijstaande villa in Friesland.
Kijk en vergelijk.
Groet,
Miriam Lavell

ishtar

ishtar

03-11-2011 om 10:41

Ik zeg toch niet wachten?

ik zeg alleen maak je niet te druk. En zak voorlopig niet te ver. Als deze mensen echt niet meer dan een bodemprijs willen betalen kom je daar tijdens onderhandelen wel achter. En dan kun je altijd nog gaan vergelijken of je 'je verlies' kunt afzetten tegen langere maandlasten.
Omlooptijd van een vrijstaand huis is (in april en volgens NVM) een jaar. En dat wordt alleen maar meer.

Gewone prijs

"Als deze mensen echt niet meer dan een bodemprijs willen betalen kom je daar tijdens onderhandelen wel achter."
Dat is ook zo.
Maar ondertussen zit er al 15.000 euro tussen de vraagprijs en een gewone prijs. Die hoef je er in de onderhandelingen niet direct af te snoepen natuurlijk, maar als je daarop uit komt, dan heb je al goede zaken gedaan.
Ishtar:"Omlooptijd van een vrijstaand huis is (in april en volgens NVM) een jaar. En dat wordt alleen maar meer. "
Dat is nu zo, in een dalende markt vol onzekerheid.
5 maanden is een normale tijd bij een markt met gewone verhoudingen. Dus eigenlijk met een gewone prijs.
Groet,
Miriam Lavell

ishtar

ishtar

03-11-2011 om 10:57

Klopt

maar omdat makelaars zo 'lekker hoog' in de vraagprijs gaan zitten, wordt het openingsbod alleen maar lager. Maar als jij dan zelf een normale vraagprijs hanteert, houden kopers daar geen rekening mee, en is hun openingsbod net zo veel lager.
Deze mensen zijn, ondanks de vraagprijs, duidelijk geïnteresseerd.
En als ik de te koop staande huizen in de plaats, met vergelijkbare woonoppervlakte (wat op hetzelfde probleem stuit: dat wordt veel te positief weergegeven door de meeste makelaars, met als gevolg dat bij makelaars die dat wel correct doen, de huizen er gelijk heel klein uitzien, op papier, heb je gelijk een flinke achterstand mee) , aantal kamers en perceelgrootte zie, denk ik dat ze niet een extreem hoge vraagprijs hebben staan.
(en oei, voor mijn gevoel is dat al zo laag! Dure buurt hier )

oregano

oregano

03-11-2011 om 11:18

Mirjam

Mijn benedenhuis staat in Groningen ☺ Maakt dat nog verschil, denk 't wel.
Bedankt voor jou en alle andere reacties!

Andersom

Ishtar:"maar omdat makelaars zo \'lekker hoog\' in de vraagprijs gaan zitten, wordt het openingsbod alleen maar lager."
Je hebt gelijk. Het is in deze tijd eigenlijk ook raar om de oude strategie te gebruiken: vraagprijs te hoog stellen en wachten op een redelijk vanzelfsprekend lager bod. Kopers hoeven niet meer te doen dan te wachten totdat verkopers het benauwd krijgen en zelf gaan zakken.
Het is veel slimmer om een vanafprijs neer te zetten en te vragen om een bod er boven. Dan weten kopers zeker dat je niet meer zakt.
Ishtar:"Maar als jij dan zelf een normale vraagprijs hanteert, houden kopers daar geen rekening mee, en is hun openingsbod net zo veel lager."
Welnee. Bovendien hoef je niet op een bod in te gaan. Het gaat om de vraag hoe realistisch het is dat je een hoger bod kunt verwachten. Hoe realistisch je prijs is.
Ishtar:"En als ik de te koop staande huizen in de plaats, met vergelijkbare woonoppervlakte"
Het doel is verkopen. Vergelijk met huizen die verkocht zijn. Dat doet de bank straks ook als hypotheekverstrekking berekend moet worden.
Ishtar:"wat op hetzelfde probleem stuit: dat wordt veel te positief weergegeven door de meeste makelaars"
Dat is een probleem inderdaad, hoewel er wel een richtlijn/protocol is voor het juist weergeven van m2. Makelaars doen vaak nog steeds alsof ze kopers kunnen bedotten. Maar dat lukt niet meer. De enigen die bedot worden zijn de verkopers. Die denken echt dat het huis de waarde heeft die op hun advertentie staat.
De gemeente bevestigt dat overigens maar al te vaak (woz waarde). Dat maakt het allemaal niet eenvoudig, maar een reële prijs neerzetten is ondertussen best te doen.
Groet,
Miriam Lavell

Alleen openingsposting gelezen

het is een onderhandelingstactiek om heel laag te beginnen, als je erop in gaat toon je van jouw kant interesse voor het bod.

een hele lage openingsprijs komt volgens mij toch vaak uit in het midden. Dus dan zakken jullie 5000 per keer en gaan zij 5000 omhoog, etc.

Over het huis

ik zelf vind het een beetje een sfeerloos huis en bepaalde details vind ik niet goed qua afwerking, het is veel afgewerkt met goedkoop materiaal in tinten die niet aanspreken.

voortuin: verlebt stukje gras
gevel: 2 kleuren blauw, ik had een andere tint genomen
achtertuin: lelijke bestrating
vloer begane grond: laminaat (een houten vloer bijvoorbeeld eiken geolied zou meer doen)
keuken: lelijke tegels, donker, zijkanten kastjes zwart etc
slaapkamer: sfeerloos, ikea ladenkastje met kabels, lelijke gordijnen, goedkoop tapijt in antraciet
slaapkamer met dat oranje dekbed, wat doet dat tv'tje op die oranje kruk ?, weer dat sfeerloze tapijt, opbouwbekabeling, jaren 90 bureau en kast
badkamer: tegels zijn niet van deze tijd, sanitair ook, geen zwevend toilet, wc deksel lelijk idem de tegels

Ik zou het niet kopen omdat ik er dan nog heel veel aan zou moeten doen om het aan te passen aan deze tijd, keukenkastjes, tegels, vloeren, badkamer, electra/stuuk werk.

Keuze

Nou ja, dat is dus de keuze die je als verkoper maakt. Piep je het voor eigen kosten op, of laat je de oppiepkosten aan de kopers? Indien dat laatste, dan moet dat van de vraagprijs af (anders kunnen de kopers niet kopen. Gefinancierd krijgen ze het niet).
Om toch tot verkoop te komen hoef je niet volledig in prijs te zakken. Je kunt ook aanbieden de tekortkomingen die de kopers aangeven te herstellen.
Maar goed, dat kost ook geld natuurlijk.
Wij hebben uiteindelijk voor een huis gekozen dat wel helemaal nieuw afgewerkt was (op het afschilderen en de vloerbedekking na). Keuken en sanitair niet helemaal onze keuze, maar acceptabel en nieuw. Vervangen is dus niet nodig (komt over een jaar of tien wel weer).
Groet,
Miriam Lavell

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-11-2011 om 15:10

60.000 gezakt

Huis van schoonmoeder heeft twee jaar te koop gestaan. Vrijstaand, onmogelijke indeling wat niet valt te veranderen, te klein voor een gezin, geen dubbel glas. Geiser in de badkamer. Moderne hoogglans mintgroene keuken, sanitair eind jaren '60, 1 wc, hardhouten donkerbruine deuren, rustieke vloer in de hal, onlogische tuinindeling.
Wat was ik blij toen er een koper kwam. We hebben het verlies genomen, een leegstaand huis wordt er niet beter op. Man vond het moeilijk, was zijn ouderlijk huis, ik zag een gedateerd huis waar je twee dingen mee kon doen: platgooien of zeer flink investeren om het up to date te maken.

Rosa van der Zanden

Rosa

Zo'n geval ken ik ook. Een weduwe-op-leeftijd met een kast van een huis in wat vroeger de goudkust van een kleine stad was. Helaas was de goudkust inmiddels verplaatst, en voelde een bezoek aan het huis aan als een ritje met de tijdmachine van prof. Barabas. Er leek werkelijk sinds 1978 niets meer aan het huis gebeurd te zijn. Als tijdsbeeld voor de interieusmodes van die tijd was het dan wel weer geweldig. Die plavuizen! Die onmogelijke open houten spiltrap in de hal! dat sanitair! Die tegels in de badkamer!...

Al voor de crisis in volle hevigheid losbarstte was er met dat huis een probleem. Daarna was het helemaal een wanhoop. Ik weet niet hoeveel de dame uiteindelijk van de koopprijs heeft afgedaan, maar het was een heleboel. Een van de zoons lag aanvankelijk dwars. Ik heb me daar nog plaatsvervangend kwaad over gemaakt: moeder had een aardig flatje gekocht waar ze veel meer aan had, en dreigde dat alsnog te moeten verkopen omdat haar oude woning een molensteen om haar nek geworden was. Gelukkig heeft ze zich uiteindelijk inderdaad van die molensteen weten te ontdoen, en nu vraag ik me af of de koper iemand is met gevoel voor interieurhistorie of iemand met een fors verbouwingsbudget...

Groeten,

Temet

Heb ik niet gezegd

Ik heb ook niet gezegd dat ze moeten wachten hoor. Ik denk dat als je de biedingen ingaat zoals ik zei dat je dan er vanzelf wel achter komt of ze serieus genoeg zijn.

Je moet denk ik aangeven dat je bereid bent om te onderhandelen. Je hoeft toch niet gelijk te happen op dit lage bod. Ik vind juist dat je serieus deze interesse aan moet pakken.

Alleen wel realistisch blijven. Ik vind het ook een erg hoge prijs. Ik zou denken (gelukkig ben ik uit de markt) dat je een heel wat groter huis in Friesland moet kunnen krijgen voor dit bedrag. Maar goed ik ken de locatie en omgeving niet.

Speurder

Speurder

05-11-2011 om 09:41

Oregano - volledig ot, sorry!

Qua tips over de verkoopprijs kan ik je helaas niet helpen, daar het ik geen verstand van, MAAR:

Waar komen die kasten vandaan die in de woonkamer staan??? Ik vind ze super en ben al langer op zoek naar zoiets....(kan za alleen maar in zwart of wit en veel kleiner vinden).
Weet je waar die vandaan komen? Je zou me heel blij maken met die info!
Alvast bedankt voor je info en veel succes met de verkoop!

Speurder.

Nancy

Nancy

05-11-2011 om 18:31

Wat een interessant

Hallo allemaal,

Ik heb daarnet alle berichten gelezen en vind het erg interessant allemaal want: deze week komt ons huis in de verkoop! We hebben uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt want we wilden eerst een ander huis kopen voordat we dit huis te koop zouden zetten. Want we vinden zelf dat we een tof huis hebben en atel dat we niets leukers vinden. Maar op aandringen van velen hebben we toch maar besloten eerst te verkopen en dan pas een ander huis te kopen. Wat ik dus niet mee vind vallen want het liefst zou ik mijn eigen huis oppakken en op een grotere kavel zetten. Het gaat me alleen om meer ruimte (grote tuin) om me heen, niet om ons huis zelf. We wonen in Breda-Zuid in een leuk rijtjeshuis best gewild en de makelaar gaat het scherp prijzen. Aan de ene kant denk ik, oeps straks is ineens mijn huis verkocht. Aan de andere kant denk ik : dan hoef ik ook niet wakker te liggen over dubbele lasten en ga gewoon ff huren. Ik wil overigens niet veel zakken want de vraagprijs is eigenlijk toch al lager dan we wilden maar ja....crisis he.

oregano

oregano

06-11-2011 om 13:20

Speurder: ikea, serie bonde

Heb even voor je gekeken op de site van Ikea, maar ze staan er niet meer op. Wel zag ik op MP wat advertenties. (overigens 1 hele grappige, advertentie is een kast maar op de bijbehorende foto staat alleen een kat)
Deze kast heeft mijn vriend een jaar of 4 geleden gekocht.
Groet Oregano.

oregano

oregano

06-11-2011 om 13:29

Nancy,

Ik wens jullie heel veel succes en veel kijkers en biedingen toe!! Het is inderdaad een hele spannende periode...
Groet,Oregano

oregano

oregano

06-11-2011 om 13:32

Kleine update

makelaar heeft een tegenbod gedaan van 265000,=. Tja het is niet mijn huis maar ik ben wel een beetje bang dat ze nu zullen afhaken dus we hebben er ook wel wat woorden over gehad. Weg is weg denk ik maar voor mijn vriend ligt het anders. Wel is hij nu zover dat hij wel verder wil zakken en ook blij zal zijn als we er 250.000 voor krijgen.
Groet, oregano

Stenna

Stenna

06-11-2011 om 14:51

Maar..?

Het is in deze kopersmarkt toch tamelijk normaal om flink onder de vraagprijs te bieden? Daar ga je bij je vraagprijs toch ook van uit? Het hele idee is onderhandelen: jullie bieden weer tegen, en dan zij weer daartegen, tot je op een middenweg uitkomt (die je als het goed is al voor ogen had bij het bedenken van de vraagprijs). Bovendien hebben ze natuurlijk gezien dat de vraagprijs al eerder gedaald is (dat is ook niet heel slim om te doen, behalve in noodgevallen): dat is een signaal dat de verkoper er dringend vanaf moet. Is dat zo eigenlijk? Want daar hangt het natuurlijk ook vanaf: moet je het huis snel kwijt of niet.

Voorspelling

269
bod 225 (-43)
265 (-4)

voorspellinkje:

bod 230 (-39)
260 (-9)

en dan komt er een laatste bod met 2 dagen bedenktijd oid van 240. Ik denk dat je niet uit komt op de helft van 247.000

bij het huis waar we nu wonen hebben we ook een paar weken in onderhandeling gezeten, ook tijd gerekt om de verkoopster in de stress te laten schieten (er waren weinig geinteresseerden).

Vic

Vic

06-11-2011 om 15:11

Kan

Of ze haken af. Toen wij ons huis verkochten kregen we ook een laag bod (na een jaar, 5 bezichtigingen en 0 biedingen), ongeveer een ton onder de vraagprijs. Wat mij betreft geen optie, maar we moesten toch van het hok af. Uiteindelijk hebben we onze minimumprijs bepaald, en direct na het openingsvoorstel onze uiterste prijs gegeven. Daar moesten de kopers nog wel even over nadenken, maar uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan. Zo iedere keer een paar duizend de ene en de andere kant op, vind ik zo'n stressvol gebeuren. Dan maar in een keer de knoop doorhakken, graag of niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.