Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

30-06-2013 om 14:12

Boekendraadje

Het is al weer (bijna) vakantie maar ik heb nog geen draadje gezien met het leesvoer dat meegaat op vakantie.
Ik heb een Camilla Läckberg besteld en zoek nog wat gemakkelijk leesvoer.
Wat gaat er bij jullie in de koffer of op de ereader?

evy

evy

30-06-2013 om 14:49

Lars kepler

Lars Kepler vind ik tegenwoordig wel leuk en de nieuwste Nicci French, de nieuwste Arnaldur Indridason en de nieuwste Harlan Coben alsmede die van Deon Meyer gaan ook mee.
In heb sommige in papieren versie en een paar op mijn nieuwe e-reader.

madelief

madelief

30-06-2013 om 15:01

Ventoux

Van Bert Wagendorp, nieuwste Nicci French, ik hoop de nieuwste Jill Mansell, verder nog wat thrillers waar ik nog niet aan toe ben gekomen zoals een aantal Corine Hartmans, nieuwste Lieneke Dijkzeul. Ik neem alleen mijn reader mee en de laptop om nog wat boeken te kunnen switchen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sanctus

Trilogie van Simon Toine.....

Maar hij halt het niet tot de vakantie...ben en in deel 3 begonnen...

Spannend!!

En hier...

Ons eertstvolgende boek van de leeaclub: Nietsbweerstaat de nacht' van Delphine de Vigan, ook Ventoux van Bert Wagendorp (beide nav de superenthousiaste reacties van DWDD leestafel), verder met moederdag De tijd die nodig is' gekregen van Jens Christian Grondahl, en De Wertheims.

Ahh urenlang ongestoord lezen....heerrrrrlijk!

Mare

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lisbeth

lisbeth

01-07-2013 om 06:56

Hier

Flink wat boeken zitten downloaden. De nieuwe karin slaughter, een trilogie van nicci french, joyride van stephen king. Ik heb 95 boeken op mijn ereader staan. Moet ik de vakantie wel mee doorkomen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2013 om 07:38

The killing

The Killing, van David Hewson, naar de bekende serie.

-Flupke-

-Flupke-

01-07-2013 om 11:34

Ik heb op mijn programma staan...

een zwaar boek; moordouders; dit gaat over ouders die er toe komen zelfmoord te plegen en daarbij een of meerdere kinderen mee te nemen. Wat gaat er aan vooraf; hoe komt iemand tot zo iets, hoe kun je dat als maatschappij voorkomen dat zijn de vragen waar ik antwoord op wil vinden.
ter ontspanning:
de hartsvriendin van helen van royen
ik dacht het niet van emily giffin
geen paniek van renske de greef
en waarschijnlijk nog wat op mijn e book. Moet ik nog aan wennen zo te lezen. Ik heb in ieder geval 50 tinten grijs. Maar of ik dat echt wat vind?? Mijn sexleven leeft meestal vanzelf wel op in de vakantie. Dusssssssssss hoeveel ik overhoud om te lezen?

Koolmees

Koolmees

02-07-2013 om 11:51

Net uit

'Wisselkind' van Keith Donahue. Ik vond het een mooi boek.
Ook 'The night circus' van Erin Morgenstein vond ik heel mooi en fantasierijk. Ik kon er echt bij wegdromen.
'In een mens' van John Irving vond ik ook mooi. Wat kan die man mooi vertellen.

Bellefleur

Bellefleur

03-07-2013 om 10:23

Hier:

Ben zo blij met weer een boekendraadje! Ik noteer de boeken die me wat lijken, en bekijk dan welke mijn bibliotheek op de plank heeft staan. Inmiddels is mijn lijst drie bladzijden van drie kolommen lang. En al lees ik veel bij vlagen, het lijstje blijft maar groeien. Ik heb net uit: Monika Peetz: de dinsdagvrouwen. Drie verschillende boeken van Nicci Gerrard, een leuke historische detective van Patrick Dunne, en wat boeken van Santa Montefiore. Maar die laatste viel bij de tweede wat tegen.

Thursday Next

Thursday Next

03-07-2013 om 13:07

Hier...

krijg ik waarschijnlijk zondag een ereader voor mijn verjaardag. Ik heb een hele set boeken klaar staan.
En mijn aanrader elke keer is: Nancy Turner. Ik ga gewoon door tot iedereen ze gelezen heeft
"De boeken over Sarah Agnes Prine, van Nancy Turner. geschreven in dagboekvorm over een pioniersvrouw in Arizona. Het speelt zich af rond de eeuwusseling (1900). Het eerste deel (Dit zijn mijn woorden) is er zeker ook in het nederlands. Het zijn drie boeken, These is my words, Sarah's quilt en The star garden."
Ik verheug me zelf vooral op het herlezen van mijn eigen serie, de Thursday Next's van Jasper FForde.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

03-07-2013 om 19:05

Goede tip (nancy turner)

Die lijken me heel mooi en die ga ik zeker ook lezen.

Wat ik heb verslonden de afgelopen maanden zijn alle boeken (7 stuks) van Game of Thrones! Net zo goed als de serie, alleen gaat het verhaal nog een stuk verder. Seizoen 2 is boek 2, en er zijn 7 boeken.

En mijn persoonlijke favorieten die ik iedereen aanraad: Pilaren van de aarde en Brug naar de hemel, van Ken Follett. Heel mooi! Over het leven in de middeleeuwen.

Vic

Vic

03-07-2013 om 20:01

Nancy turner

Ik heb vorige zomer het eerste boek gekocht, maar ik ben er niet doorheen gekomen. Deze vakantie maar weer eens een poging wagen, maar ik denk toch dat ik minder lyrisch ben dan jullie

Thursday Next

Thursday Next

03-07-2013 om 20:15

Nou, vic...

je hebt het tenminste geprobeerd

Tink

Tink

03-07-2013 om 23:47

Net gelezen

... Kind van sneeuw van Eowyn Ivey. Erg mooi vond ik (en wie hield er hier ook weer van 'koude' boeken? nou dit is er eentje )
Nu bezig in Dinsdag is voorbij van Nicci French, goede thriller weer! Wel eerst deel 1 lezen (iets met Maandag in de titel). Hierna wil ik het Woensdag-boek ook nog, alleen die kon ik nog niet reserveren bij de bieb helaas, omdat het een bestseller is. Volgens mij wordt het uiteindelijk een serie van 7 delen.
Verder heb ik nog liggen Villa Triste van Lucretia Grindle, en Rusteloos land van Belinda Bauer. Beiden aanraders die ik ergens in een tijdschrift las, ik ben benieuwd of ze inderdaad zo mooi zijn als ze klinken

Tink

Tink

03-07-2013 om 23:49

P.s.

En dat boek van Nancy Turner was inderdaad erg mooi! Gelezen op aanraden van Thursday Next en geen spijt van gekregen . Ik heb alleen deel 1 gelezen trouwens, houd niet erg van lezen in het Engels en de andere 2 zijn (nog?) niet vertaald helaas.

Dat was lidwientje

Die van koude boeken hield. Helaas is ze al lang niet meer op het forum te zien (evenals een paar anderen die ik erg mis: cobi, Tirza, e.a.).
On topic: ik lees de Donkere Toren van Stephen King. Erg spannend, zeer goed geschreven bijzonder verhaal over een wereld die in vele opzichten erg lijkt op de onze, maar in sommige opzichten ook weer niet. Mét dystopische trekjes (Mea!). Ik ben aan het eind van deel 4, maar kan nog even vooruit want het bestaat uit 7 steeds kloeker wordende delen.
Voor de watjes (zoals ik zelf): het is geen horror. Er komen absoluut nare scènes in voor, maar ik kan er tegen en dat wil wat zeggen.

Uit de Wiki: De Donkere Toren (Engels: The Dark Tower) is een zevendelige boekenserie van Stephen King. De hoofdpersoon, Roland van Gilead, is een scherpschutter, op zoek naar een object dat bekendstaat als de Donkere Toren. De serie is een versmelting van elementen uit horror, fantasy, sciencefiction en western.

Roland Deschain is de laatste der scherpschutters. Al-Wereld, de wereld waarin hij leeft, is zeer anders dan de onze, maar vertoont ook sterke overeenkomsten. Er zijn zowel kenmerken aanwezig van een feodale maatschappij als van het Wilde Westen, terwijl er ook magie aanwezig is. Rolands wereld is "verder gegaan", en lijkt inderdaad in haar avondschemer te zijn: oorlogen hebben hele beschavingen verwoest, afstanden kloppen niet meer en de zon gaat zelfs niet altijd op de goede plaats op.

Nynaeve

O, echt? Wat jammer zeg. Jemig toch niet iets achterlijks als dat die hele cyclus een droom was of zo hè?
Neenee, zeg maar niets, ik zal het wel lezen (kan ik natuurlijk toch niet laten).

Tink

Tink

05-07-2013 om 14:45

Anneque (o.t.)

Ja, Lidwientje, Tirza, Cobi, die mis ik ook! Heel jammer dat ze niet meer op dit forum komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.