Huis, Tuin en Keuken

Brenda129
13-12-2008 om 10:08
Boekje menselijk lichaam en heelal.
Hoi,
Ik ben op zoek naar een boekje over het menselijk lichaam en naar een boekje over het heelal.
Het moet wel op een beginnend leesniveau zijn. Ongeveer AVI 2.
Wie kan mij helpen aan een paar titels?
Namens zoon alvast bedankt!
Groetjes, Brenda

Brenda129
13-12-2008 om 12:52
Was er al bang voor
Dank je wel Pelle!
Ik was er al een beetje bang voor dat ze die boekjes niet op dat niveau hadden.
Het is voor een aanpassend, faalangstig perfectionistje die vol met vragen zit. Maar die de avi boekjes op school niet zo leuk vind en uitdaging uit de weg gaat. En dus regelmatig voor de boekjes kiest met zo min mogelijk tekst. Lezen kan hij al wel. Thuis gewoon op niveau en op school nog spellend. We willen het lezen op school dus wat leuker voor hem maken en met de hoop dat hij door zijn interesse de uitdaging van iets moeilijkere woorden niet uit de weg gaat. Het moet dus ook weer niet te moeilijk zijn want dan gooit hij al snel de handdoek in de ring. Iemand misschien nog ideeen?

Guinevere
13-12-2008 om 13:00
Deze?
Ik heb even gezocht in de catalogus van de bieb. Is dit iets? "Titel: Mijn eerste groot natuurboek
Auteur: MÐn
Korte bespreking: De losse delen uit de serie 'De natuur ontdekken'* zijn gebundeld tot een compleet boek. De onderwerpen variëren van sterren en planeten, verschillende leefgebieden op aarde, het regenwoud, zaden en hun verspreiding, hoe dieren zich weten te beschermen, waar dieren tanden voor gebruikten tot en met de opruimers in de natuur. De hoofdstukken zijn van gelijke grootte, maar hebben toch steeds een eigen karakter waardoor het boek verrassend blijft. Per dubbele pagina staan gemiddeld zes zinnen tekst in een groot lettertype, de rest is gevuld met kleurenfoto's in verschillende vormen gesneden en een vrolijke getekende kleurenillustratie. Bij elke foto staat steeds, in een kleine lettertype, een aanvullende informatieve regel tekst. Het hoofdstuk over sterren heeft een uitklappagina, het hoofdstuk over leefgebieden geeft steeds kort aandacht aan natuurbescherming, terwijl het hoofdstuk over tanden ook mensentanden behandelt in de vorm van een gedichtje. Ongenummerde pagina's, elk onderdeel begint met de oorspronkelijke titelpagina, geen inhoudsopgave of register. Een aantrekkelijk en educatief inkijkboek. Geschikt vanaf ca. 7 jaar (de hoofdtekst) tot en met 10 jaar (de fototekst); samen gebruiken vanaf ca. 4 jaar."

Annet
13-12-2008 om 13:10
Cdrom hema
Bij de Hema heb ik een cdrom gevonden met antwoord op alle vragen (titel weet ik niet meer precies) voor kinderen vanaf 5 jaar. Lezen hoeven ze dus niet te kunnen maar ik kan me voorstellen dat er wel tekst bij staat. Ik heb de cdrom cadeau gegeven dus ik weet niet of het werkt.

Guinevere
13-12-2008 om 14:30
Denk....
Ik denk dat dat boek van mij een oud boek is, dat niet meer wordt uitgegeven....heb marktplaats al bekeken, daar staat ie ook nergens. Snif.

Brenda129
13-12-2008 om 18:17
Mijn eerste grote natuurboek
Mijn eerste grote natuurboek, die Guinevere aangaf zou denk ik wel een goede voor hem zijn. Hij werd in ieder geval erg enthousiast toen ik over dit boek vertelde. Ik heb hem in catalogus van bibliotheek gevonden. Ik ga hem van de week maar even halen. Dit boek is inderdaad vanaf 7 jaar dus dat moet lukken.
Bedankt, dames!
Mochten er meer titels zijn, dan hoor ik het graag!

J o l a n d a
13-12-2008 om 18:50
De kijkdoos
wordt die al genoemd?
Dat is een serie boeken van uitgeverij de Ruiter.
De oude serie is niet erg moeilijk, ik gok iets van avi 2/3
de nieuwe echter heeft twee niveaus,
een bladzijde leest het kind zelf, de andere bladzijde is iets moeilijker qua avi niveau.
Misschien zitten ze daar tussen.
Jolanda

Vera*
13-12-2008 om 23:22
De boekjes van mini-informatie. Mijn dochter las die, als zeer slechte lezer, al in groep 4. Het zijn dunne boekjes over de meest uiteenlopende onderwerpen.

Brenda129
16-12-2008 om 11:16
Bedankt allemaal!
Ik heb vanochtend een aantal titels aan zijn juf doorgegeven. Zij gaat eerst even rondsnuffelen in de schoolbieb of ze daar misschien bij staan.
Er zijn twee boeken waar zoon erg enthousiast over was.
Mijn eerste groot natuurboek en Je binnenste buiten.
Dit laatste boek is vanaf 10 jaar maar ik heb de inhoud een beetje op internet kunnen inzien en ik denk dat hij dat wel aan moet kunnen. Korte stukjes tekst per blz.
Wel jammer dat deze boeken niet gemakkelijk te krijgen zijn. Het natuurboek heb ik wel kunnen vinden in de bieb maar Je binnente buiten niet. In de winkel al helemaal niet meer te krijgen.
De boekjes van De Kijkdoos ken ik. Maar het moet dan echt een onderwerp zijn waar hij in geinteresseert is.
Ik zal eens kijken in de bieb of er een onderwerp tussen staat wat hem leuk lijkt.
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Brenda