Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nicole

Nicole

04-01-2009 om 15:50

Boodschappen doen vrijdagavond?

Hoi,

Afgelopen vrijdag (2-1) dacht ik slim te doen om op vrijdagavnond boodschappen te gaan doen. Lekker rustig en lekker de hele zaterdag voor andere dingen beschikbaar, was mijn idee. Nou klopte dat idee wel, alleen het boodschappendoen zelf was toch niet echt plezierig. Reden: heel veel schappen waren leeg! Geen 2-liter pakken melk, geen boerenkool, geen bleekselderij, niet de favoriete yoghurt ... Al improviserend maar 2 alternatieve maaltijden ingekocht en gerfustreerd weer naar buiten.
Nu is mijn vraag: is dit altijd zo op vrijdagavonden? Of ligt het aan de supermarkt (AH) of aan het feit dat het de dag na nieuwjaarsdag was? Wat zijn jullie ervaringen?
Nicole

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

04-01-2009 om 15:54

Nooit een probleem

Nooit een probleem op vrijdagavond met lege schappen. Maar de plaatselijke AH had opvallend genoeg op oudjaarsdag maar weinig -er was duidelijk niet goed bevoorraad.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

04-01-2009 om 19:29

Slecht bevoorraad

Onze AH is altijd al slecht bevoorraad, maar op oudjaarsdag waren wel heel veel schappen leeg.

Volgens mij verschilt het per filiaal. Ik denk dat de prijzenoorlog van een tijd terug ermee te maken heeft, sindsdien is er bezuinigd op logistiek en personeel en zie je meer lege schappen.

Groet, Ellen

Verschilt

hoi
mijn man werkt bij jumbo, ik heb bij Ahold gewerkt en bij beide bedrijven hetzelfde logistieke idee:
supermarkten hebben nauwelijks opslagruimte, als vrachtwagens met voorraad aankomen dan wordt dat meestal direct doorgeschoven, uitgepakt in de winkel. Als je een uurtje nadat de vrachtwagen langs is geweest gaat winkelen, heb je een volle winkel. kom je een uur voordat de vrachtwagen langs komt dan is ie erg leeg.

Wanneer de vrachtwagen bij een winkel langs komt, verschilt uiteraard per winkel, niet alle winkels kunnen tegelijkertijd bevoorraad worden. Wel worden bijvoorbeeld alle jumbo-winkels dagelijks bevoorraad. Niet alle produktlijnen komen dagelijks, kruidenierswaren veel minder dan vers. Cola en bier wordt maar 1 keer per week aangevuld.

bij ons wordt de winkel bijvoorbeeld op zaterdag om 9 uur pas bevoorraad, waardoor ik om half negen echt in een lege supermarkt stond. had geen zin om zo vroeg te zijn, ik had gehoopt rustig te kunnen inslaan maar helaas.

Groetjes
Gruffalo

Hanne.

Hanne.

05-01-2009 om 11:36

Wisselend

Brood is er op vrijdag avond vrijwel nooit, de rest van de boodschappen gaat redelijk tot goed.

Maar afgelopen vrijdag waren 's ochtends de schappen al flink leeg hier

Nicole

Nicole

06-01-2009 om 21:13

Nog 's proberen / klagen?

Hoi hoi,

Ik denk dat ik het gewoon nog een vrijdagavond ga proberen en als het dan weer prut is, dan een ander tijdstip verzinnen (maar liefst hou ik het weekend boodschappen-doen-vrij).
Zou het trouwens iets uithalen als je er over klaagt? (ik was echt pissed ...)

Nicole

Sunja

Sunja

06-01-2009 om 21:36

Tijdstip

Het ligt bij onze XL-AH enorm aan het tijdstip op de avond, als je na 19.00 gaat is het prima. Dan hebben alle vullers gegeten en is de avondploeg een half uurtje bezig. Alle schappen vol en juist gevuld voor de drukke zaterdagochtend!

Ook een tip: www.albert.nl. Ik bestel nu inmiddels al een paar maanden voor een week boodschappen en combineer het met een biologisch groentenpakket (via www.bioaanhuis.nl). Ideaal. Je betaalt wel bezorgkosten maar het wordt dan ook tot aan de kelderdeur gebracht. Heerlijk, ik kan niet anders zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.