Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna L

Anna L

18-11-2008 om 13:55

Bored out of een relaxte baan?

Ik heb een aantal jaren geleden een burn out gehad. Vervolgens heb ik een tijdje niet gewerkt en ruim twee jaar geleden ben ik weer aan de slag gegaan. Eertse baan was interim en nu heb ik een vaste aanstelling.

De laatste 2 banen heb ik gekozen als zogenaamde relaxte baan, goed te combineren met kinderen, maar 3 dagen en een flexibele baas. Ik heb nu een staf/advies functie.
De laatste maanden merk ik dat ik mij enorm verveel op mijn werk, al mijn zelfbeheersing nodig heb om niet de halve dag te internetten en de minuten aftel. De baan is op academisch niveau, maargoed toch kan ik mij er mijn dag niet mee vullen.
Het lijkt of ik aan uitdaging toe ben, aan de andere kant heb ik mij al een keer over de kop gewerkt. Ik ben benieuwd hoe andere werkende ouders hiermee omgaan.
Anna L

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

18-11-2008 om 14:11

Hier ook bored

En daarom kan ik je in werktijd antwoorden. Het is soms wel saai ja, de uren aftellen, maar ik zou voor geen goud terugwillen naar de stressbaan van hiervoor, toen had ik veel minder energie over als ik thuis was. Wel zou je op je gemak kunnen rondkijken naar een baan die iets uitdagender is.

Mamvantwee

Mamvantwee

18-11-2008 om 14:24

O jee....

Herkenbaar...mijn huidige baan is ook niet echt uidagend, ook op academisch niveau en ik heb ook zoveel uren over in de dag. En toch ben ik momenteel een paar dagen thuis omdat het weer (ja, ook al een keer meegemaakt helaas) te druk is in mijn hoofd... Ik merk wel dat juist het té niet-druk hebben ook stress oplevert: ik denk dan de hele dag dat ik mijn werk niet goed doe (want anders had ik het wel druk) of dat ik dingen over het hoofd zie (anders was dit toch geen fulltime functie), etc. Heb jij dat ook? Want dan is het niet zozeer de baan, maar je verwachtingen tegenover jezelf in deze functie die je stress opleveren.

Anna L

Anna L

18-11-2008 om 17:39

Inderdaad

De verschijnselen van verveling zijn hetzelfde als van stress. Ik word er ook onzeker van en ga er zelfs slecht van slapen. Ik dacht eerst dat het wel heel treurig met mij gesteld was dat ik zelfs zo'n suffe baan niet aankon, totdat mijn man suggereerde dat het de verveling was.
Het is deels de baan en deels de bedrijfscultuur. Als ik eens een leuk inititief of plan heb om mijn werkzame leven op te luisteren, dan verdwijnt het eerst een maandje of wat in de mailbox of bureaula van mijn baas, totdat het irrelevant is of een haast klus wordt.
Ik ben aan het solliciteren en twijfel nog een beetje hoe ambitieus ik het zal gaan insteken, daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Anna

May

May

18-11-2008 om 21:14

Ik had ook zo'n baan..

En ben vertrokken. Ik ben voor mezelf begonnen en het bevalt meer dan prima!

mammavan2meiden

mammavan2meiden

18-11-2008 om 23:35

Dilemma hier...

.... Heb een goede, leuke, relaxte baan. Werk als consultant bij een groot bedrijf. Vlakbij huis, veel vrijheid, leuke manager, leuk team etc etc. Maar het gevoel komt steeds vaker "er zit meer in mij". Nu heb ik vandaag een nieuwe baan op presenteerblaadje aangeboden gekregen. Zelfde bedrijf maar ander onderdeel, als senior consultant. Klinkt inhoudelijk erg leuk, maar.... meer uren (4 dagen), meer reistijd. meer druk (meer verantwoordelijkheid), meer salaris. Tja, en nu???? Ben ooit overspannen geweest en nu juist zo blij met de balans prive - werk. Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
Ik lees aandachtig mee in dit draadje en als iemand advies, tip heeft, graag!
Groet,
Berber

Nu te druk

Ik werk nu 3 dagen per week in een functie waarvoor je eigenlijk tenminste 4 dagen per week zou moeten werken. Ik werk al meer dan 10 jaar bij dit bedrijf en ben van 5 dgn naar 4 naar 3 dgn gegaan. Het is het laatste jaar echt ontzettend druk en de werkdruk ligt nu op een niveau dat het niet leuk meer is. Ik heb geen tijd om vakantiedagen op te nemen en als ik een keer een dag extra vrij ben is dat van compensatieuren/dagen die ik dus extra heb gewerkt.
Zo'n relaxte tegen het bored out-achtige aan klinkt me nu even als muziek in de oren! Maar ik ben bang dat ik me dan ook echt te pletter zou gaan vervelen. Toch ben ik momenteel bovenmatig geïnteresseerd in vacaturesites omdat ik geen zin meer heb in mijn huidige baan.
Iemand ruilen?

Te is nooit goed

vorige baan was echt te routinematig geworden, ben in juni verandert: meer gekregen dat verwacht... nu te druk, werk is maar amper af te krijgen in 40 uur/week.
Geef mezelf daar een jaar om eraan te wennen, blijft het aanhouden moet ik erover nadenken of ik daar wel wil blijven werken

m@

m@

19-11-2008 om 21:11

Ik had juist spannende baan

Ik begrijp het dilemma van een saaie baan. Ook niks voor mij. Dus ik koos ruim 8 jaar geleden voor een interimbureau. Ik heb 8 jaar interimwerk gedaan. Had eerst 1, op het laatst 4 kids. Never a dull moment. Altijd leuke functies. Maar o zo druk en inspannend. Iedere keer weer razendsnel inwerken op een nieuwe klus. De materie leren kennen, de mensen, steeds andere mensen aansturen. Helemaal leuk. Maar het werk kwam nooit af, altijd dingen mee naar huis, op mijn vrije dag altijd gebel van kantoor. Doodmoe thuis. Ik werkte de laatste jaren 28 uur. Thuis natuurlijk ook beredruk. Nauwelijks energie om te genieten met en van de kids. Mijn man ook drukke baan. Het ging gewoon niet meer. Ik ben voorlopig helemaal met werken gestopt. En ik moet zeggen...ik mis het helemaal niet. Nooit gedacht. Ik heb dan de mazzel dat wij het financieel wel trekken. Maar als dat niet zo zou zijn...ik weet niet wat ik dan nu zou doen...weer zo´n leuke spannende uitputtende baan of inderdaad een adviesfunctie in de luwte. Waarschijnlijk toch dat laatste. Ook binnen zo´n functie kun je via eigen initiatief je werkpakket overigens leuk beinvloeden. Een tip misschien???

Succes,

M@

Ik snap 't niet!

Je hebt een functie waar je hoog voor opgeleid moet zijn, en je kunt jezelf niet genoeg bezig houden?
Ik zou zeggen: kijk eens rond. Er is vast wel een balie-medewerker of secretaresse die jouw hulp best kan gebruiken in de vorm van kopieerwerk o.i.d.. (Ruim de vaatwasser eens in..) Of vraag een cursus aan die je iets heel anders bied dan dat je tot nog toe hebt gedaan.

Gr. Poezie.

Karin K.

Karin K.

21-11-2008 om 11:59

Kleine zelfstandige en lorwyn

ik ben erg beniewd eigenlijk wat voor werk jullie doen dt jullie beide zelfstandig zijn geworden.
Want helaas kun je niet maar in elk beroep voor jezelf beginnen en dan moeten er ook nog wel klanten zijn.
Leuk te lezen dat het jullie wel goed gelukt is.

Herkenbaar

hoi

ik heb met twee kinderen, een tijd 3 dagen per week in een moeilijke functie gewerkt. te weinig tijd voor mijn baan, want ik zou toch minimaal 4 dagen aanwezig moeten zijn om alles goed te kunnen volgen. Daarnaast thuis met 2 kleine, slecht slapende kinderen en een fulltime werkende man pfff wat een stress.

ik ben gestopt, 2 jaar thuis gebleven en daarna weer aan de slag gegaan. een relaxte baan, wel op niveau maar voor mijn idee meer bellen/mailen/organiseren/plannen dan echt hersencapaciteit gebruiken. Wel 4 dagen per week, en mijn man ook 4 dagen per week. Als ik in de auto naar huis stapte was het werken helemaal klaar, 's avonds niets meer voor mijn werk doen en vooral geen overuren maken.

Deze baan heb ik 2 jaar gedaan, en ik verveel me nu!! ondanks dat er een hoge werkdruk is, mis ik het puzzelen, het uitdagende. Mijn kinderen gaan nu allebei naar school, het wordt allemaal weer wat makkelijker dus ik kan weer wat meer aan. Ik heb intern gesolliciteerd naar een leuke functie in een leuk bedrijf, ik ga er begin volgend jaar mee starten. Ik kijk er ontzettend naar uit!!

ik vond het fijn om zo'n relaxte baan te hebben op het moment dat ik het thuis niet kon bolwerken met kleine kinderen. ik moet er niet aan denken om in die tijd een drukke, verantwoordelijke baan te hebben gehad. gelukkig is die tijd voorbij
Succes met jullie keuze

Gruffalo

Anna L

Anna L

27-11-2008 om 09:28

Ben inmiddels aan het solliciteren

Mijn jongste kind is inmiddels 6 jaar en het wordt blijkbaar tijd voor wat meer ambitie. Ik heb niet de neiging om voor mijzelf te beginnen op dit moment, omdat dat volgens mij geen oplossing is als je niet teveel tijd aan je werk wil besteden. Bovendien wil ik niet uit huis werken.

In mijn huidige baan gaan alle leuke projecten aan mijn neus voorbij omdat ik "maar" 3 dagen werk en ondertussen zit ik een beetje suffe klusjes op te knappen en maak ook steeds meer fouten. Deze baan spannender maken heb ik geprobeerd, maar dat zit er gewoon niet in.
Ik moest wel lachen om de posting waarin mij werd aangeraden om dan de vaatwasser maar te gaan inruimen. Daar is op mijn werk een koffiejuffrouw voor en je moet de moed niet hebben om aan "haar" vaatwasser te komen. Bovendien is dat natuurlijk geen oplossing voor de verveling.

dat werkt echt goed. Mijn moeder deed het ook altijd. En idd een vieze vlek in de sneeuw. Ze liet hem altijd wel een ochtendje liggen hoor.
Ze hadden een wit schapenwollen kleed. Dus je zag het resultaat niet alleen in de sneeuw maar ook op het kleed zeer duidelijk.

Oeps... verkeerde draadje

Sorry. Het moet bij "wollen kleed in de sneeuw". Beheerder kan het bij het juiste draadje gezet worden? Sorry.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.