Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mammie2

mammie2

01-12-2008 om 07:04

Bougainvillea en agapanthus overwinteren?

Ik heb grootse dromen over het Mediterraan terras dat ik volgend jaar wil creeren. Daarom heb ik van de zomer een bougainvillea gekocht en een paar Agapanthusbollen in een pot geplant.

De blaadjes van de bougainvillea beginnen echter te vallen en de agapanthus laat alleen een paar miezerige sprietjes zien.

Heeft iemand ervaring met deze planten? Kunnen ze echt overwinteren, ze staan wel binnen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
desiree

desiree

01-12-2008 om 09:48

Niet wegdoen!

Wij hebben al jaren een bougainvillea in een pot. Een kleintje. En vorig jaar had 'ie al z'n blaadjes laten vallen; er stond alleen nog maar een kaal takje. Dat duurde heeeeeeel lang, en ik wilde de plant al weg doen. Maar manlief zei Nee! En ja hoor, na zeer lange tijd kwamen er weer blaadjes aan, en ook bloemetjes! Hij staat nu knalroze te bloeien in de vensterbank.
Een bougainvillea heeft wel veel water nodig, dus zeker in de winter in een verwarmd huis: veel en regelmatig water blijven geven, ookal lijkt 'ie dood.
Over een agapanthus weet ik niks...

groet,
desiree

reina

reina

01-12-2008 om 10:13

Agapanthus

Ik heb heel wat agapanthussen al jaren staan. Binnenhalen kan, maar dan niet te warm, heeft nauwelijks water nodig. Maar je kunt de pot ook buiten laten staan en er stro oid opleggen om te zorgen dat de aarde niet bevriest. Veel mensen hebben agapanthussen in de tuin staan de laatste jaren en die doen het ook prima,(ik heb er zelf afgelopen voorjaar een paar in de volle grond gezet), het is alleen de vraag wat er gebeurt als het wél weer echt hard zou vriezen. Zet de potten trouwens weer buiten zodra het voorjaar wordt, binnenhouden tot mei is zeker niet nodig.

mammie2

mammie2

01-12-2008 om 15:02

Jullie zijn geweldig

Vooral het verhaal van de schijnbare dode bougainvillea geeft mij veel hoop. Die van mij lijkt half dood en volgens mij beginnen er luizen in te komen. De agapanthus zal in maart weer naar buiten geschopt worden.

Vraagje over bougainvillea...

hoe spreek je dat uit?

Ik ben een boek aan 't lezen waarin een lijk gevonden wordt in de bougainvillea..... en mijn brein hapert bij dat woord.

(wel een mooi boek, trouwens)

erykah

reina

reina

01-12-2008 om 20:58

Erykah

boe-kén-viel . Snap je me?

mammie2

mammie2

02-12-2008 om 10:12

Een lijk in de bougainvillea

kunnen ze dan zo groot worden? Lijkt me nou niet een goede verstopplek.

desiree

desiree

02-12-2008 om 12:01

Groot

Op de Canarische Eilanden of anders ' gewoon' in Zuid-Europa, zie je ze wel als bomen zo groot. Maar wel met heel veel vertakkingen (als een struik). Dus ja, er zou best een lijk in verstopt kunnen worden.

desiree

Reina

dank je!

Snel gevonden!

Dat lijk was dan ook snel gevonden....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.