Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

09-03-2011 om 11:45

Broeken met gat in knie

Wat doen jullie daarmee?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

09-03-2011 om 11:53

Tip

Als het tenminste over broeken van je kinderen gaat
Gewoon afknippen net boven het gat, je hebt dan heerlijke zomerbroeken! Nog iets korter afknippen, en je hebt echte korte broeken. ZO heb ik het jaren gedaan voor mijn zoons, ideaal!

Oplappen

Anders kom ik om in de korte broeken en zitten ze zonder lange. Een leuke lap op de knie dus.

Vakantie?

ik neem vooral oude kleding mee op vakantie, dan dragen ze het nog een paar keer en dan gooi ik het daar weg, het is vooral ondergoed en tshirts met vlekken bedenk ik nu, ik heb niet zoveel gaten in knieen, volgens mij is dat vooral een jongensissue

soepstengel

soepstengel

09-03-2011 om 13:17

Ligt eraan

soms maak ik m en zo dat zelfs mijn 11 jarige EN mijn 13 jarige puberdochter m nog aan doen dus t zal wel goed zijn haha!
Dan zet ik er een stuk onder en laat de scheur open maar dat je er niet meer doorheen kunt kijken.Is net zo'n hippe
Is het niet te repareren dan Stik ik m gewoon dicht en bewaar ik m voor de dagen dat ze op school oude kleren aan moeten ivm met knutselen/decor verven of zo.Ik heb ook wel eens de achterkant van een heel kapotte spijkerbroek gebruikt en die dan voorop over het voorbeen gestikt( van kuit tot zak zeg maar). Gewoon naden losmaken en ertussen, broek weer dicht stikken. Dat deed ik ook bij manlief die toen nog in de bouw werkte en wel 3broeken per maand versleet. Zo bleven ze veel langer omdat het slijtstuk dan dubbel is.

Maxime.M

Maxime.M

09-03-2011 om 13:20

Oude jeans enzo

Als het om jeans gaat hou ik meestal één oude jeans om te verknippen achter, en daar knip ik stukken uit om weer achter andere scheuren te plakken. Ik kan niet naaien dus gebruik altijd textiellijm van bison. Dat blijft soepel en je kan de kleding gewoon wassen zonder dat je opgeplakte stuk eraf gaat.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-03-2011 om 14:22

Ook stuk erop

De broeken van mijn zoon hebben na drie weken al een gat, dus die ga ik niet afknippen. Ik hou trouwens ook niet van korte broeken Mijn moeder zet er altijd een nieuw stuk op, van een oude jeans, op beide pijpen, van naad tot naad. Staat nog best stoer ook.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

09-03-2011 om 17:02

Als roosje

Op beide knieen van naad tot naad een lap stikken. Ook leuk in een andere kleur of stof (canvas of rib).

Asa Torell

Asa Torell

09-03-2011 om 20:05

En leggings?

Daar weet mijn dochter ook binnen een paar weken al een gaatje in te krijgen. Ik zie mezelf er niet zo gauw van die knielappen op zetten, die wegen in hun eentje meer dan het hele kledingstuk. En alsmaar nieuwe kopen vind ik toch wat begrotelijk worden.

Mamvantwee

Mamvantwee

09-03-2011 om 20:48

Opstrijken

Ik heb vanmiddag nog van dat witte opstrijkspul aan de binnenkant van de mooie, bijna-nieuwe (snif...) spijkerbroek van mijn zoon staan strijken. Aan de buitenkant op de knieën zie je de slijtagegaten, maar de achterkant is dicht.

En gaatjes in leggings maak ik dicht met naald en draad in dezelfde kleur. Een raster erin naaien en dan dichtweven als het ware.

Groet, Mamvantwee

angelina ballerina

angelina ballerina

09-03-2011 om 21:20

Stoer

Ik vind het bij mijn zoontje wel stoer staan, een gat in een spijkerbroek dus meestal laat ik het zo en als het straks mooier weer is knip ik ze af.
Leggings vind ik een groter probleem. Mijn twee meiden (4 en 5) hebben ook continu gaten daarin en bij een legging vind ik dat geen gezicht. Maken doe ik ook niet, dus ze gaan gewoon de prullenbak in. Ik koop dus alleen goedkope leggings (zeker tussen de 2 en 4 per maand). Bij de zeeman zijn ze 1,99 en bij de ter stal 3,99 maar vaak 2 voor de prijs van 1. En als ik afgeprijsde leggings zie koop ik er meteen een stuk of 6. Laatst nog een stapel uit een bak gehaald van 1 euro per stuk.

Vic

Vic

09-03-2011 om 22:16

Ik doe er niets mee

Hier nogal wat gaten in spijkerbroeken, maar ik doe daar verder niets mee. Jongste draagt de broeken nog wel in het weekend, of naar de vakantie-bso. Leggings met gaten erin gooi ik weg. Je zou nog kunnen overwegen om een hele pijp van een legging eraf te knippen, en bij twee stukke trek je ze dan over elkaar aan en heb je weer een hele

koentje

koentje

09-03-2011 om 22:29

Ik plak

met textiellijm een lappie erachter. En nog eens . En nog eens. Mijn zoon wil dat soort broeken nooit wegdoen. Maar uiteindelijk stel ik een limit.

Stuk erop

Tot grote vreugde van mijn kleuterzoon: stuk erop. H&M heeft Star Wars, Cars, en (nieuw!) Toy Story applicaties. 2,95 de drie. Zoon is er dol op.
Ook dat is niet het eeuwige leven beschoren trouwens, want na enige tijd komt er dan een gat net onder die applicatie, maar tegen die tijd is je kind hopelijk toch net uit die broek gegroeid.

Zomerbroeken heb ik hier nog in overvloed liggen, dus ik ga niet afknippen.

Groeten,

Temet

Meiden

Mijn dames dragen spijkerbroeken met gaten erin gewoon met een legging eronder. Leggings met gaten doen ze achterstevoren aan ónder de kapotte spijkerbroek. Is heel hip hoor...(ahum cool...)
groeten albana

Maar hoe erg is dat probleem?

Hoe vaak gebeurt het ? Mijn neefje vroeger had regelmatig na een week weer een gat in zijn broek, ik snapte nooit de commotie erover, dan koop je toch bij de zeeman een stuk of 7 broeken ipv 1 dure merk spijkerbroek. Idem als je een kind hebt wat heel vaak gaten in leggings krijgt, dan koop je toch de aller goedkoopste tricot leggings.

Mijn oudste groeit 1 kledingmaat per jaar, dus na een jaar is meerendeel van de kleding al vervangen en ze speelt blijkbaar niet op haar knieen, mooi scheelt mij weer wat jullie wel hebben

Overigens heb ik een spijkerbroek nieuw gekocht waar al een gat in zat, ja een beetje een mis koop, ik ben er te oud voor, maar zie het dan als een fashion statement !

Of inddd, doe er een lapje achter.

Hanne.

Hanne.

10-03-2011 om 10:55

Ach wat heet groot.

Tja, ik vind het een relatief groot 'probleem'. Even ter illustratie, ik heb aan het begin van het schooljaar 6 nieuwe broeken gekocht, en in de herfstvakantie was er geen een meer zonder gat....

Da's dus gemiddeld 1 vrijwel nieuwe broek per week, die je of weg kan gooien, of moet repareren. In de winter met een broek vol gaten lopen vind ik toch echt te koud.

Naast het financiele aspect (Zelfs met de allergoedkoopste afgeprijsde wibra broek van 5 euro is dat in 40 schoolweken 200 euro!) vind ik het gewoon zonde. Een broek is geen wegwerp product!

Dus hier worden broeken van een lapje voorzien. Tegenwoordig plak ik er en stukje van een te kleine broek achter. Bij voorkeur al voordat het gat zichtbaar is. Op de een of andere manier werkt dat beter dan als het gat er al in zit.

Hoe lang duurt dat trouwens?

Hier bij mijn vijfjarige dus standaard kapotte broeken -althans, na enige tijd. Hoe lang duurt dat eigenlijk voor jongetjes uit hun broeken gegroeid zijn voordat er een gat in de knie is gesleten? Als 14-jarige wil hij vast geen Cars-applicaties meer vermoed ik zo

Groeten,

Temet

Temet

Mijn oudste is nu 11 en ik merk dat het mindert. Overigens naai ik er bij hem meestal zo'n dingetje van een stad op. Een stoere spijkerbroek met het wapen van Delft, zoiets

Guinevere

Guinevere

10-03-2011 om 11:12

Al die kinderen

Al die kinderen lopen met gaten in hun broeken rond. Vooral de jongens. Zeker tot 8-9 jaar. Ik kan me er niet meer druk om maken, om een broek met een kapotte knie, tenzij we uit eten gaan of een feest hebben oid. En het gat moet niet té groot worden, dan plakken we er een lap spijkerstof van een afgedankte broek op. Meestal alleen spijkerbroeken hier, dus dat is makkelijk.
En ik ga geen broek weggooien die een week oud is, gat of geen gat, duur of niet duur.

Terpi

Terpi

10-03-2011 om 11:53

Temet

haha, ik zie het al voor me, een puber met Cars op de knieen... Oudste zoon alhier stopte ermee rond een jaar of 9, jongste zoon had eigenlijk weinig kapotte broeken vanwege de knieen (maar presteerde het wel om overal onuitwasbare vlekken in te krijgen). Dochterlief echter (nu 8 en een half) heeft het nog eens per twee maanden wel! Dat is wel al een forse afname, die had het eerst ook bijna wekelijks.

Genista

Wat een goed idee, zo'n stadswapen. Zie ik wel voor me, zoon met op de ene knie het wapen van Alkmaar en op de andere de Indonesische vlag (alletwee rood-wit, dus dat gaat prima).

Alleen moet ik dan wel eindelijk eens met die naaimachine leren omgaan. Die H&M dingen strijk je er gewoon op.

Groeten,

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-03-2011 om 12:21

Manda

Ik vind de broeken van Zeeman meestal niet zo leuk Dus ik koop ze bij de Hema of H&M (is dat een merk?) zodat zoon er leuk uit ziet, met als consequentie dat er na een paar weken een lap op zit.

Die applicaties vond zoon ook wel leuk, maar na 2 of 3 weken kwam het gat daar gewoon weer onderuit.

Afdankertjes

"Tot een jaar of 2 geleden deed ik het gelukkig met tweedehands broeken of gekregen broeken "

Ja, en dat wordt dus ook minder als de gat-in-kniefase is aangebroken, ik kreeg tenminste toen een stuk minder lange broeken doorgeschoven. En die ik doorgeschoven kreeg waren lelijk, dus waarschijnlijk daarom nauwelijks gedragen.

Groeten,

Temet

Temet ea

Ik heb ook geen naaimachine. Ik naai die applicaties met de hand op. En inderdaad, je krijgt in de gat-op-de-knie-fase een stuk minder broeken doorgeschoven. Leggings stop ik trouwens, op de ouderwetse manier. 't Is net matje vlechten

Ok ok

ik geloof direct dat zeeman broeken lelijk zijn en niet passen, en idd doorschuif kleding is doorgaans niet veel gedragen omdat het niet leuk is of niet lekker zit.

nou dan weet ik het effe niet, kwestie van uitzitten en de aanbiedingen afwachten van Hema en hm, jongens zijn dus echt niet per definitie goedkoper dan meisjes qua kleding, ha die bewaar ik even voor een volgende draad over geld en dochters/zonen.

Oh en gaten in leggings en andere goedkope kledingstukken repareer ik niet, dat gebruik ik dan een keer om de vloer mee te te olien ofzo en dan is het weg. Sokken zijn erg handig om schoenen mee te poetsen trouwens, dan doe je een sok of 2 over je hand.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2011 om 14:38

Kapotte leggings

Kapotte leggings zijn inderdaad heel goed voor schoenenpoetsen. Dochter krijgt ze ook nog wel eens aan als pyjamabroek, zeker als het gat niet zo groot is. Ze kan dan verzaligd 's avonds op de bank zitten en aan dat gat peuteren. Hier een kind dat wel op de knieen speelt, maar blijkbaar niet heftig genoeg om gaten in broeken te krijgen - wel slijtplekken. Het gekke is dat ze in maillots minder vaak gaten krijgt dan in leggings, terwijl je toch zou denken dat leggings, vooral die katoenen, steviger zijn?
Groetjes
Massi

Nieuw lappen

Manda, jongens goedkóper? ROFL!! Nou heb ik niet bepaald de aller-ravottigst uitgevallen exemplaren van Nederland, maar mijn heren hebben het toch meer dan eens gepresteerd om in de eerste week van het bestaan van een broek hun eerste gat erin te vallen. Soms heb ik de neiging om een nieuwe broek maar meteen van een flinke lap te voorzien vóórdat ze hem überhaupt aantrekken...

Tink

Tink

10-03-2011 om 22:50

Genista, niet lachen

Maar mijn moeder deed dat dus echt he. Broeken van een lap voorzien voordat ze gedragen werden. Ik vond het verschrikkelijk.

Hier ook 2 jongens die eerder hun broeken verslijten dan ze eruit gegroeid zijn, vooral de jongste kan er wat van. En dan vaak ook nog zo kapot dat er een héle grote lap op zou moeten om het nog iets te laten lijken .
Meestal knip ik ze af, of bewaar ze nog heel even voor vakantie oid. Stukken van de afgeknipte pijpen kunnen eventueel weer als lap dienen voor de volgende.
Trouwens, lappen erop zetten met de naaimachine is bijna niet te doen, die pijpen zijn te smal, daar kom je niet goed bij op die manier. Gewoon met de hand dus (rotwerkje vind ik).

Prakje

Prakje

11-03-2011 om 06:54

Stuk ertussen ipv lap erop

Wat ik doe is de pijp helemaal doorknippen en dan een stuk pijp van een andere (afgedankte) broek ertussen naaien. Dit is heel eenvoudig te doen, je hebt geen last van de te smalle pijp die niet onder de naaimachine doorgaat.

Als je dan het 'tussenstuk' ook nog in een andere kleur doet of bijv. binnenstebuiten doet en de naden aan de buitenkant naait waardoor er rafels ontstaan, dan heb je volgens mijn zonen (7-9- en 12) echt een hele 'vette' broek

Zo maak ik ook van te kleine spijkerjacks & vesten & bodywarmers een coole samengestelde jas.

Een lap op een knie zouden mijn mannen overigens weigeren aan te doen geloof ik. Een hippe (bloemen?!) lap erachter kunnen ze ook wel waarderen.

maan.

maan.

11-03-2011 om 08:34

Geweldig!

dit had ik nou net nodig!!

dochter heeft een vrij nieuwe broek met een gat en was best teleurgesteld want hij zit zo enorm lekker. daarnaast was ie ook nog eens niet zo goedkoop want mevrouw heeft een nogal lastige maat.

ik had hem bewaard om in de zomer een korte broek van te maken, maar nu ik dit zo lees denk ik dat ze er veel eerder plezier van kan hebben. het enige wat ik zelf kon bedenken was zo'n knieding erop te zetten en ja dat is natuurlijk érg stom voor een pubermeid.

maar het idee om er een lapje áchter te zetten had ik nog helemaal niet bedacht! ik zie ineens heel veel mogelijkheden voor me, nog een of twee gaten erbij maken aan de andere kant, lichte contrasterende spijkerstof of juist een bont kleurtje stof erachter.

ik had nog nooit van textiellijm gehoord, waar wordt dat verkocht?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.