Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

09-03-2011 om 11:45

Broeken met gat in knie

Wat doen jullie daarmee?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

11-03-2011 om 12:11

Praxis verkoopt textiellijm

praxis verkoopt textiellijm, maar het zal ook wel bij v&d enzo verkocht worden hoor. Ik heb het van Bison, wit met blauwe tube en vind het ideaal, ik kan niet goed naaien, en zeker niet dat gepriegel met een broekspijp. Lijmen gaat dan veel sneller en het blijft goed in de was, de stof blijft ook gewoon soepel, geen rare harde schijf ofzo. Ook applicaties kan je natuurlijk lijmen, bij mij bleven ze nooit goed zitten bij het opstrijken, dat ging na een tijdje los. Vastnaaien is natuurlijk nog steviger maar dat moet je maar net goed kunnen.

liora

liora

11-03-2011 om 13:38

Plakken

Ha,

Dat wordt plakken!

En Manda, ik heb nog nooit bij Zeeman een lekkere spijkerbroek gezien die ze dan ook nog 7x in zoons maat hebben.
Dat is dus het probleem. Overigens, wat is goedkoop?

Liora

Yaron

Yaron

11-03-2011 om 14:33

Goedkoop

Ik vind een spijkerbroek onder de 10 euro goedkoop, maar het lukt bijna nooit om een lekker zittende goedkope broek te vinden voor onze twee jongens. De goedkope broeken hebben vaak een vreemd model, zo kan ik niet slagen bij Zeeman en Wibra. Als de We uitverkoop heeft lukt het soms om een goedkope broek te vinden. Ik koop broeken tot 20 euro, duurder wil ik niet, want er komt net zo snel een gat in. Jongste zoon vindt het geen probleem om met een gat in zijn broek naar school te gaan, oudste wil dat absoluut niet. Meestal gebruiken ze de broeken met gaten voor het buitenspelen.

Vic

Vic

11-03-2011 om 14:56

Goedkope spijkerbroeken

http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/kind/jongenskleding/jongensspijkerbroek-(30773009).aspx
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/kind/meisjeskleding/basis_spijkerbroek-(30710107).aspx
Bij V&D en C&A heb je ook broeken voor redelijke prijzen (tot 20 euro), en natuurlijk bij H&M.

liora

liora

11-03-2011 om 15:08

Maal 7

Vind ik dat niet goedkoop

Vic

Vic

11-03-2011 om 15:31

Tja

7 x een tientje is natuurlijk 70 euro, dus best veel geld. Maar een tientje is natuurlijk wel spotgoedkoop voor een spijkerbroek. Tenminste, dat vind ik maar lijkt me ook wel de algemene opinie

Wat is goedkoop

nou ik vind een spijkerbroek van de hm met 70 korting wel goedkoop.

Tja vroeger hadden die arme jongetjes allemaal een kniebroek aan, met van die hoge kniekousen, dat scheelde gaten in broeken, best wreed.

Aha (ot)

Dankzij dit Nederlandse forum weet ik dan eindelijk waarom al die jongetjes van de junior- prive school hier (Schotland) in onze wijk van de paas- tot herfstvakantie verplicht hun lange korte broek met kniekousen aan moeten. Ben er alleen niet overtuigd dat het hier om arme jongetjes gaat :o)

liora

liora

11-03-2011 om 18:42

En 7?

Ik ben al blij als de maat die ik wil hebben er is, zeven hangen er echt niet tussen hoor.
Bovendien wil ik ook niet dat hij altijd dezelfde broek aan zou hebben.

Vic

Vic

11-03-2011 om 19:56

Waarom 7?

Ik heb geloof ik gemist waarom je zeven dezelfde broeken zou willen hebben. Ik vind sowieso zeven broeken best al veel in totaal, maar dan zou ik verschillende kopen.

liora

liora

11-03-2011 om 21:05

Vic

Manda zei: dan koop je toch zeven keer de goedkoopste broek... Vandaar

Ja 7

omdat er iemand ergens boven in deze draad opperde dat er elke week wel een broek stuk ging, of zoiets van een logische aantal, any way ja iets van 7 was wel nodig. Maakt mij verder ook niet uit, "wak al zij" het is mij probleem niet.

Ja leuk okaidi, ben ook erg blij met obaibi, allemaal het zelfde overigens. Staat leuk bij mijn jongste al die schattige truttigheid, enig van die vestjes en bloesjes met ronde kraagjes en vrolijke printjes, ik kocht voor mijn oudste ook altijd tuttige klassieke franse kleding totdat ze met een jaar of 3 alleen nog maar stoer en donkerblauw wou dragen wat ik prima vond en vind. Het is trouwens echt waar, die franse merken passen beter bij mijn kinderen en die broeken zijn niet zo achterlijk hard en stug als van de hema.

Mijn oudste is ook smal, die draagt alleen nog maar skinny broeken, die skinny's van de hema passen niet die zijn veel te wijd.

Massi Nissa

Massi Nissa

12-03-2011 om 08:16

Okaidi (ot)

Ik loop ook weg met Okaidi. Broeken die passen, eenvoudige kleding (ik kies meestal voor het effen spul) en het blijft erg mooi in de was.
Groetjes
Massi

Shonagh

nou ik bedoelde niet arme jongetjes in de zin dat ze geen geld hadden maar arm in de zin dat ze dus altijd op een blote knie op de grond spelen en vast altijd dus kapotte knieen hebben als ze al niet half bevroren zijn.

En verder vind ik het ook wel zielig=arme jongetjes dat ze altijd zo'n broek aan moeten, vreselijk eentonig lijkt mij.

Vic

Vic

12-03-2011 om 12:46

Van die heel goedkope winkels

Heel af en toe loop ik wel eens binnen bij Zeeman of Hans Textiel (die laatste nu niet meer). Het valt me op dat de kleding die daar hangt over het algemeen ontzettend lelijk is. Broeken en shirts in rare kleuren, gekke stofjes en rare randjes en frutsels. Je kunt toch ook goedkope kleding maken die er wel normaal uitziet?

merel

merel

12-03-2011 om 13:15

Goedkoop

Ik denk dat Zeeman en Hans Textiel die kleding gewoon heel goedkoop opkopen omdat niemand het wil? Eigenlijk heel onlogisch natuurlijk, of zullen er echt ergens in een aziatisch land fabriekjes zijn die dit onoogelijke spul blijven maken. Bijv. de shirtjes zijn best leuk van Zeeman, maar waarom zo'n lelijke opdruk erop, laat het toch effen! Toch heb ik best vaak gekocht bij Zeeman hoor (wij hadden geen hans textiel) het was alleen zoeken,zoeken,zoeken. Ten eerste is het altijd al zo'n chaos in die bakken (waarschijnlijk omdat iedereen loopt te graven en te zoeken) maar er bestaan wel redelijk effen shirtjes daar en spijkerbroeken die wel leuk zijn. Dus ik ging als ik de buurt was altijd wel even kijken daar, je kon maar zo een leuke toevalstreffer vinden.

Limi

Limi

12-03-2011 om 13:18

Best leuk

Ik koop altijd alleen maar bij de Zeeman of de Wibra voor de jongens. Er zitten best leuke broeken bij. De lelijke neem ik gewoon niet. En de oudste wil toch alleen maar effen longsleeves. Die zijn daar prima. En er komen toch wel gaten op de knie, dus ik ga niet meer dan 8 euro voor een broek betalen.

De meisjeskleding daar heb ik nog nooit bekeken, dus het kan best dat die heel raar is

En wie weet is het voor grote jongens ook helemaal niks, maar zover zijn we nog niet. Voor baby's is het wel een stuk leuker dan voor kleuters, dus misschien loopt het wel af.

Janna

Janna

12-03-2011 om 15:13

Geen broeken

bij de Zeeman, zoon vindt ze echt niet leuk (ik ook niet hoor).
Wel ondergoed (de katoenen 'stretch' boxers vindt hij heerlijk zitten) en soms sokken.

Gaten in broeken repareer ik altijd met een (soortgelijk) lapje achter het gat (dus van binnen). Het gat blijft zichtbaar, dat staat lekker stoer, maar hij hoeft geen kou te lijden!

NaShA

NaShA

12-03-2011 om 22:53

Hans textiel houd uitverkoop

aangezien het over en sluiten is. Nu 2e artikel voor 1 euro. Ik heb er toch al wat dingen op de kop kunnen tikken. Ook bij Zeeman en Wibra slaag ik vaak prima!

Manda rijn

Ja wel eentonig, maar ook heel erg gemakkelijk ! En na school/ weekend/ vakanties blijft er nog genoeg tijd over om iets anders te dragen. De kinderen hebben er zelf geen last van hoor, ze weten niet beter ;o)

Shonagh

hebben die kinderen trouwens een paar van die kostuums ? En koop je dan als ouders telkens bij een specifieke winkel ? Die kostuums zijn toch per school weer anders ? En mogen ze dan bijvoorbeeld wel zelf weten of ze gekke gympen ofzo er onder mogen ?

Oh ik zou er zelf zo rebels en kriegel van worden, ik zou mijn haar in 5 kleuren verven en hele gekke sieraden en een heel opvallende tas ofzo nemen.

Oplappen

Ik strijk er eerst een stukje plakvliezeline achter en dan stik ik het door
Muizemeis

Raar?

Ik vind dat ze bij de Zeeman, Wibra ook best leuke spijkerbroeken hebben en ze zijn niet slechter dan duurdere broeken, vaak zijn ze zelfs sterker.
Meisjeskleding moet je goed naar kijken, soms heel leuk, soms rare stofjes.
Muizemeis

Manda rijn

Nee het zou inderdaad niets voor jou zijn, maar dat hoeft ook niet :o) We wisten dat dit bestond en dan accepteer je dat maar. Mijn kinderen hielden zich exact aan de kledingvoorschriften, ze vielen als buitenlanders al genoeg op.

De voorschriften van de privescholen zijn erg strikt, meisjes geruite rokjes en jongens en meisjes blazers met het school embleem, ook voorgeschreven gym/hockey/rugby kleding. Allemaal op school aan te schaffen maar ook tweedehands op de schoolfair.
Op de state schools allemaal wat minder strikt, de sweat shirts met schoolembleem kun je op school kopen en dat is echt niet duur, de rest bij supermarkten of de wat duurdere (kleding) winkels. En hoeveel setjes je aanscaft mag je helemaal zelf weten ;o).

Op nhet voortgezet onderwijs ook zwarte jassen en schoenen, maar dochter had een wat rebelse vriendin die roze fluoriserende veters had en een leuke gekleurde lok in het haar, ze viel wel op !

Hibiscus

Hibiscus

14-03-2011 om 13:21

Manda

Ik vind een uniform echt een uitkomst. Het is heel simpel, iedere dag een grijze broek, kort of lang, mag je zelf kiezen. Dochter kan kiezen uit jurk, rok of broek. Dan een lichtblauwe polo (dochter) of overhemd (zoon) en een blauwe trui of vest (dochter) Ik heb nooit gezeur 's ochtends, echt nooit. Het is spotgoedkoop en gaat niet makkelijk stuk. Ook wordt het op de een of andere manier niet vies, zoon kan als ik wil de hele week hetzelfde aan, maar ik wissel toch 1 keer. Ik heb voor hem 2 broeken, 2 overhemden en 2 truien. Dochter heeft 3 polo's, rokje, jurkje en 2 broeken en 2 vesten.

Schoenen moeten zwart zijn, geen slippers of sandalen of laarzen. In het haar mag iets blauws.

Nou moet ik zeggen dat ik makkelijke kinderen heb qua kleren, als het maar comfortabel is is het goed. Waar ik blij om ben is dat er geen onderscheid is. Iedereen heeft hetzelfde. In Haarlem kregen kinderen nog wel commentaar (oh, jij hebt nep Birkenstocks aan, blehhh)Vreselijk.

Ander voordeel, je hebt niet ze heel veel gewone kleren nodig en ik kan hier dus helemaal los voor de weekenden en de vakanties

Het is hier overigens warmer aan het worden, de maillots zijn weg en de meisjes hebben weer voor een groot deel sokken/kousen aan. De korte broeken komen tevoorschijn.

nee, als we terug komen naar Nederland, zal ik het uniform erg missen.

Hibiscus

Hibiscus

Hibiscus

14-03-2011 om 13:52

Pelle

2 lange broeken, 9 pond, gewoon bij Marks&Spencer of bij de supermarkt. En hij doet er al sinds september mee, geen gat in gevallen. Ze worden nu wel wat witjes bij de knieen.
Kom maar op met die zon, doen we ook zo'n lekkere ouderwetse korte broek aan met hoge grijze kousen. Ik moet er wel om glimlachen soms, al die jaren 50 jongetjes, maar ja, het is wel makkelijk.

Hibiscus

Valkyre

Valkyre

14-03-2011 om 17:19

Uniform (nog meer ot)

Ik heb zelf meerdere malen in uniform gelopen voor m'n (vakantie- en ander) werk. Lekker makkelijk! Ik had 5 overhemden, dus 1x per week strijken, en de rest was onverwoestbaar - wassen en meteen ophangen, klaar!

Nu draag ik wat ik zelf ook een "uniform" noem naar m'n werk: pantalon, giletje, blouse of shirt eronder, bij kou een vestje of jasje en evt sjaaltje erover. Ik heb drie setjes in neutrale kleuren, shirts etc met fellere kleuren. Lekker makkelijk (en dat terwijl ik toch in m'n vrije tijd veel nadenk over kleren...)!

Een schooluniform voorkomt ook bepaald pestgedrag (wegens uncoole gympen) is de gedachte geloof ik.

Valkyre

Valkyre

14-03-2011 om 17:21

Tip

Er zijn winkels met speciale kleding voor werklui/verpleegkundigen/bouwvakkers etc. Dat is veel steviger. Soms hebben ze ook wel kindermaten, met extra verstevigde kniestukken! Even googlen! Ik geloof dat 1 keten "werkman" heet...

Wever

Wever

14-03-2011 om 22:13

Uniform

Tja van zo'n school uniform broek valt met de beste wil van de wereld geen leuke stoere broek te maken. Mijn zoon heeft er al heel wat versleten; gaten van het voetballen.
Ik vind het overigens geen gezicht die ouwe mannen broeken. Ben altijd blij om op verjaardagsfeestjes "gewone" kinderen te zien.

Gaten

Over zoon: altijd gaten in broek, altijd linkerknie. Hij rent graag over het schoolplein, en sluit dan af met een sliding. Spijkerbroeken met gaten kunnen best mooi zijn, als het een donkere broek is met een mooie lichtere wassing, dan kan een broek heel mooi slijten (lees: ik ben niet goed met naald en draad). Die gaat gewoon aan naar school. Ziet het minder uit dan wordt het een BosBroek. Balen is het wanneer een ander soort broek gaten krijgt, zoals zijn mooie geruite skinny. Of laatst, een nieuwe zwarte broek, binnen één dag een gat. Suf gezocht naar een applicatie van een skull, erop gestreken en na één dag: applicatie weg en gat groter.
Over dochter: meestal gaten in maillot, minder in legging. Meestal bij de billen (boomklimster) en die kunnen dan wel nog even onder een driekwartbroek aan (niet onder een rok). Heeft de laatste tijd heel veel gaten in shirts (echt heel erg, zo jammer), draagt geen riem, ik denk dat ze de rits van haar jas misschien te snel dichttrekt waardoor kleding ertussen komt. Slijt ook schoenen af of het niks is.
Ik weet dus niet welk kind duurder is.
Over textielsupers: fijn voor ondergoed en scoutingkleding. Verder vind ik de kleding niet mooi en de kwaliteit treurig. Als je goed zoekt kun je goedkoop ook heel leuke kleding vinden buiten de textielsupers (uitverkoop, outlet, MP), maar het is evengoed zonde als het stuk is, gewoon omdat het leuke kleding was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.