Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

09-03-2011 om 11:45

Broeken met gat in knie

Wat doen jullie daarmee?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

15-03-2011 om 10:24

Hoera (licht o.t)

Ik heb mijn stop-ei weer gevonden. Alle sokken hier slijten namelijk ook terwijl je er naar kijkt. Vanaf heden ben ik dus sokkenstopper. Heerlijk jaren-50 (en vanavond eten we spruitjes).

Zeeman

Laatst bij Zeeman: een coltrui ( dun) voor jongens maat 128/134/140 in een wazige kleur rood. Wanneer heb jij voor het laatst een jongen van 7 of 8 in een rode coltrui zien lopen. Aan wie verkopen ze die dingen. (Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot) Wel leuke dingen bij de babymeisjes kleding, maar dat had ik niet nodig.

liora

liora

15-03-2011 om 10:40

Avalon

Nou Avalon,

Ik heb er net eentje voor mijn zoon gekocht! Nee hoor, grapje.

Volgens mij worden die gekocht door mensen die de cv nooit hoger dan 17 graden zetten om energiekosten te besparen

Liora

Hibiscus

Hibiscus

15-03-2011 om 10:59

Coltrui

Hier voor zoon en dochter coltruien, ook van de Zeeman, in verschillende kleuren waaronder rood. Komen 1 x per jaar 1 week uit de kast, voor de ski-vakantie. beetje groot kopen, kunnen ze ze 3 jaar aan, als zoon ze niet meer past krijgt dochter ze. Zo doen we 6 jaar met de coltruien

Hibiscus

Kallisto

Kallisto

17-03-2011 om 12:05

Broeken met gaten

Ik naai er zo'n spijkerstoflap op die ze op de markt wel hebben, want ik wil ook niet elke week een nieuwe broek kopen. Je kunt ze erop strijken, maar dat houdt bij mijn oudste nog geen uur. Hij hoeft een broek maar een dag aan te hebben of er zitten gaten in, vooral in de zomer. Overigens komen er na verloop van tijd ook weer gaten in de lappen. Ik vervang ze nog een keer, daarna is de broek wel aan zijn eind. Het kortebroekenseizoen (driekwart broeken meestal, maar als hij op zijn knieen ligt, kruipt de broek net genoeg omhoog) loopt hier dus ook van Pasen tot de herfstvakantie, tenzij het aantoonbaar (ijs, sneeuw) te koud is. Jongste heeft kennelijk een andere speeltechniek, want zijn broeken blijven tot nog toe redelijk vrij van gaten.

+ Brunette +

+ Brunette +

18-03-2011 om 16:05

Opstrijklappen

Gewoon van die hele saaie. Lekker makkelijk en als ik precies doe wat er op de gebruiksaanwijzing sta blijven ze prima zitten. Als mijn dochter (7j) ooit gaat zeuren over dat het niet mooi staat dan zeg ik dat ze beter op haar kleren moet passen. Ik bedoel, is het normaal om op het schoolplein op je knieën een pirouette te draaien? Vorige winter had ze op een gegeven moment geen één gatenloze lange broek meer. Haar klasgenootjes wel. Kopen die ouders vaker nieuwe broeken of is mijn dochter extra onachtzaam?

Monet

Monet

19-03-2011 om 13:05

Onachtzaam of spelen

Ik zou dit niet onachtzaam willen noemen. Kinderen moeten in mijn ogen kleding aan waarin ze naar hartelust kunnen spelen. Niet duur dus, waardoor het ook niet erg is als het stuk gaat bij het spelen. Hier gingen op die leeftijd broeken ook maar kort mee. Op de knieen op het skateboard, en dan met de schoenen afremmen....wat denk je wat er dan met broek en schoenen gebeurd? Ik heb me er nooit druk over gemaakt, het is een fase, echt, als ze 10 is draait ze geen pirouettes meer op haar knieëen.

Wokkeltje

Wokkeltje

19-03-2011 om 19:13

Had het maar geen broek moeten worden...

Had het maar geen broek moeten worden, is hier een veelgehoord gezegde. En nee, ik heb echt niet het idee dat mijn kinderen nu hel gekke dingen doen met de broeken. En ik koop in september altijd een hele stapel spijkerbroeken en in februari/maart komt er altijd een moment dat de ene na de andere broek een gat heeft. In de afgelopen week had ik de ene week 2 broeken met een gat en de volgende week weer 3. Tja, hadden ze maar geen broeken moeten worden. Gelukkig had de WE een 2 halen, 1 betalen aanbieding. En bij elk gat in de broek denk ik ook dat ze er naar hartelust mee hebben gespeeld en dat een versleten broek beter is dan een ongedragen broek.
Heel af en toe koop ik een Vingino, dat is dan een beetje een zondagse broek *terwijl ze op zondag alijd met een zaterdagse broek beginnen*

Niks vreemd dus. En een pirouette draaien op het schoolplein lijkt me heel erg pijnlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.