Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

07-03-2011 om 11:28

Buitenschilderwerk

Ik moet dit jaar mijn huis laten verven. In ieder geval de dakkapel, want die is volgens mij bij de laatste beurt overgeslagen en ziet er heel slecht uit. Zou het te doen zijn om zo'n klus zelf aan te pakken? Ik zie het in ieder geval niet zitten om 8 meter een ladder op te gaan, dus dan heb ik een steiger nodig. Wat kost het om zo'n ding te huren, en moet je hem dan zelf in elkaar bouwen?
Wat zou het kosten om te laten schilderen? Ik heb vier grote kozijnen (ca 2,5 x 1.40 m.), vier kleine (ca. 1.00 x 1.20 m.), een dakkapel van 1.80 x 0,8 m. (alleen het kozijn), voordeur en tuindeur. Blijft dat onder de 2000 euro?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zwart of wit?

Niet de verf uiteraard...
Zwart moet het rond de € 1000 - € 1200 te doen zijn. Wit wat meer. 2 jaar geleden bij ons huis iig (ongeveer vergelijkbaar, alleen zonder dakkapel)

ik zou binnen doen wat je zelf kan zonder al te enge toestanden en verder zou ik een schilder altijd het buitenwerk laten doen. Als je de buitenkant uitbesteed moet dat wel binnen die 2000 kunnen blijven, ik raad je Ronald aan, een schilder uit Ijmuiden, prima vent goede kwaliteit hij heeft wel veel tattoos en houdt van stomme muziek en rookt shag, kan wel even zoeken naar zijn telefoonnummer als je interesse hebt.

Vic

Vic

07-03-2011 om 12:42

Alleen buiten

Binnen kan ik natuurlijk prima zelf, daar draai ik mijn hand niet voor om Maar het zou mooi zijn als ik het buiten kan laten doen, wit natuurlijk, voor onder de 2000. Dat heb ik er wel voor over, want ik heb binnen nog genoeg te klussen.
Manda, denk je dat die Ronald er wel zin in heeft om helemaal naar hier te komen? Is toch best een eind vanuit IJmuiden. Ik ga ook nog even aan de buurman vragen hoe duur zijn schilder was. Die heeft echt mooi werk afgeleverd.
Nog een vraagje. Wat voor kleur zal ik doen? Ik wil de kozijnen wit, maar niet spierwit, en de draaiende delen met een kleurtje. Die zijn nu zachtgeel, net als bij ongeveer de helft van de huizen in de straat. Bij mijn ene naaste buur is het bruin, en nieuwe buur heeft het net allemaal wit laten schilderen. Ik dacht aan blauw, maar dat heeft verder nog niemand. Kun je dat dan wel maken, of levert het gezeur op?

Gewoon doen

wat jij mooi vindt. En als je een bepaalde tint ziet in de straat die je mooi vindt gewoon even het ral nummer opvragen. De combi geel en blauw lijken mij wat ehm te kleurig.

en ronald, geen idee waar jij nu tegenwoordig woont, maar je kan het hem toch vragen. Moet je mij even emailen, dat is denk ik het handigste.

Jujube

Jujube

09-03-2011 om 00:00

Afgelopen jaar

Wij hebben afgelopen jaar het huis laten schilderen; wel wat meer schilderwerk dan jij (wat meer houtwerk achter, 2 dakkapellen, lateien e.d.). Het kostte ons 2645,- euro. Eerst de oude verf geschuurd en deels afgebrand, daarna drie keer geschilderd, het ziet er echt heel erg mooi uit. Ik schat in dat jij zo rond de 2000 euro uitkomt als je het door een goede schilder laat doen.
Groet,
Jujube

Valkyre

Valkyre

09-03-2011 om 00:15

Kies een goeie!

Mijn ervaring is: hoe lager de offerte, hoe slechter het werk. Wij hebben ooit de daklijsten laten doen, en de schilder zei dat het niet nodig was ze helemaal af te krabben. De eerste winter hingen de vellen erbij - bladderde meteen weer af. De schilder was niet meer bereikbaar. De Klussenier is trouwens geen organisatie, maar losse klussers (al of niet gekwalificeerd) die samen adverteren. Sommigen zijn erg goed, anderen weer niet. Voor schilderwerk zou ik een echte goede schilder zoeken. Iemand die vakwerk aflevert - dat scheelt op de lange termijn geld. Via via is het handigst denk ik.

Jet Burg

Jet Burg

09-03-2011 om 15:44

Wij hebben via deze site een schilder gevonden

www.casius.nl Je omschrijft wat je klus is, je maximum prijs en dan nemen een aantal schilders contact op om vrijblijvend een offerte te maken. Kan je goed vergelijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.