Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-10-2008 om 15:09
Hallo,
Half november mag ik mijn vader (78) begeleiden naar het verjaarspartijtje van zijn zusje. Zij wordt 80 jaar en woont al 35 jaar in Denemarken. We gaan per vliegtuig. Ik heb werkelijk geen idee wat ik haar zou kunnen geven. Met haar kinderen (mijn neef en nicht dus) heb ik geen contact, overleg met hen over een cadeau-idee gaat dus niet. Vorig jaar was ik ook chaperonne naar Denemarken. Daarom weet ik dat haar woonsituatie maakt dat iets voor haar huis nutteloos is: ze is daar zelden tot nooit. Mijn vader gaat een kalender met Nederlandse landschapsfoto's geven. Maar wat moet ik nou??
Xsara
15-10-2008 om 15:39
Digitaal fotolijstje
Met daarop foto's van bv je gezin, familie, of als te close is, typisch Nederlandse dingen? Die foto's kun je dan laten 'afspelen'. Was een cadeau voor mijn oma die ik ook nooit zie. Volgens mij hadden we (mijn vader dan) dat gekocht bij de Blokker, kostte niet zoveel en heeft weinig knopjes (erg belangrijk!).
15-10-2008 om 17:34
Of nl eetwaar
Sowieso vind ik cadeaus voor oudere mensen lastig, vaak hebben ze alles al, zijn ze klein behuisd en dus niet behoeftig aan meer neerzetsels, of zitten ze niet te wachten op gadgets.
Ik koop wel eens luxe lekkernijtjes in zo'n geval, noten, gedroogde vruchten, stukje kaas, etc. Misschien ook iets voor je tante, en vooral met "heimweefood"?
Groet, Ellen
15-10-2008 om 17:44
Weet je of ze een dvd kan kijken.
Missvchien een lekker ouderwetse nederlandse televisieserie op dvd? Heb ik hier wel eens goed mee gescored!
16-10-2008 om 21:45
Wat ook nog kan :fotoboekje maken
Bij verschillende bekende warenhuizen kun je fotoboekjes laten maken met tekst erbij.Je kunt dan de namen van de mensen en plaatsen erbij zetten. Is niet erg ingewikkeld, ik heb het pas voor een vertrekkende collega en een oudere tante gedaan.
Zelf zou ik in zo'n geval een boekje maken wat in een handtas kan, zo kan ze het gemakkelijk meenemen om aan anderen te laten zien.
Damajo