Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merla

Merla

08-02-2009 om 14:30

Cake in flexibele bakvorm

Al een aantal jaren gebruik ik die flexibele bakvormen. Over de 'springvorm' ben ik zeer tevreden! Maar de cakevormen zijn eigenlijk ondingen.
Nu ook weer staan er drie cakes in mijn oven te garen, maar allemaal zakken ze aan de zijkant uit waardoor je een gedrocht krijgt want ze worden in het midden enorm wijd/groot.
Weet iemand of en hoe je bij deze vormen toch de juiste vorm behoudt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ondingen

Ik vind het ook ondingen die cake vormen.Ik gebruik ze ook niet meer als we cake bakken doe ik ze in van die cupcake vormpjes of in de tulband vorm die blijft wel goed

Jessica O

Jessica O

08-02-2009 om 16:07

Ook

Ik vindt ze er dan altijd wel heel zelfgemaakt uitzien, hou ik zelf wel van.
Maar ik heb ook wel eens de flexvorm in de normale gezet (past bij mij), dan krijg je de cake er perfect uit.
Die 'springvorm' vind ik juist een onding.

Jessica

Merla

Merla

08-02-2009 om 17:38

Jessica

"Maar ik heb ook wel eens de flexvorm in de normale gezet (past bij mij), dan krijg je de cake er perfect uit.)"
Ja, dat heb ik ook al eens gedaan toen ik ze nog had (na nieuwe keuken de deur uit gedaan). Maar daarvoor schaf je die flexibele dingen natuurlijk niet aan. Zo kun je net zo goed die oude blijven gebruiken. Ik heb ze persoonlijk juist gekocht vanwege het feit dat ze zo weinig ruimte nodig hebben bij het opruimen.
"Die \'springvorm\' vind ik juist een onding."
Daar begrijp ik nou niets van! Ik hoor het wel vaker trouwens hoor. Maar waarom vind je het een onding dan?

reina

reina

08-02-2009 om 18:47

Verschillend

Ik vind de duurdere flexibele bakvormen van bijv tupperware wel veel beter in vorm blijven dan goedkopere merken. Ik gebruik ze trouwens heel graag.

Geen probleem

cake ziet er echt zelfgemaakt uit en....... de cakevorm is geweldig makkelijk schoonmaken zo

Zit er wel over te denken om de cakemix eens over 2 flex.vormen te verdelen, misschien valt het dan mee kwa omvang?

gula

Springvorm?

Bakt iemand heus cake in een springvorm? Waarom dan?
Met flexibele cakevormen heb ik geen ervaring, ik gebruik meestal een cakeblik of tulbandvorm.

Appeltaart ja

Appeltaarten, kwarktaarten en wat dies meer zij, daar zijn springvormen inderdaad prima voor. Slagroomtaarten maak ik nooit, dat zal het zijn

Merla

Merla

09-02-2009 om 15:35

Reina, tupperware

"Ik vind de duurdere flexibele bakvormen van bijv. tupperware wel veel beter in vorm blijven dan goedkopere merken."
Gisteren had ik er twee van Tupperware in gebruik (beiden in het midden flink uitgezakt) en eentje van het merk SiliconeZone (alle 3 de vormen al een aantal jaren oud dus mogelijk niet meer het nieuwste van het nieuwste?). Die laatste was dan wel het minste uitgezakt maar zag er ook niet uit zoals het hoort (volgens mij). Als de minder dure vormen het nog minder doen vraag ik me af hoe die er dan wel niet uit komen te zien...
Maar goed, gisteravond de cake aangesneden en uitgedeeld. Een aantal hadden een prima plakje cake, en een aantal hadden haast een plak zo groot als een kleine boterham

Merla

Merla

09-02-2009 om 15:42

Gula

"Zit er wel over te denken om d ecakemix eens over 2 flex.vormen te verdelen, misschien valt het dan mee kwa omvang?"
Ik verdeel het beslag van 2 cakes altijd over 3 flex.vormen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik extra lang mix zodat ik het beslag flink luchtig wordt. Als ik het beslag niet over 3 verdeel stromen ze over

Merla

Merla

09-02-2009 om 15:47

Genista

"Bakt iemand heus cake in een springvorm? Waarom dan?"
Ik niet hoor, daar heb ik mijn cakevormen voor
Wel maak ik geregeld kwark-, monchou- en appeltaart in mijn flexibele 'springvorm'.

Merla

Merla

09-02-2009 om 15:55

Pelle en taart omkeren

Je zit aardig warm hoor! Je had de taart alleen nóg een keertje moeten keren op een ander bord. Maar goed, zoals jij het nu gedaan hebt kan het natuurlijk ook
Als ik een appel-, kwark- of monchoutaart maak in een sliconenvorm keer ik die ook altijd op de bovenkant van het deksel van mijn taartdoos (een van plastic hoor, dus bijv. eentje van Tupperware. Dus geen kartonnen taartdoos ) Daarna pak ik de bodem van de taartdoos en keer de taart nog een keer om.
Als je je ene hand stevig in het midden van de vorm, en je andere hand stevig in het midden van bijv. het deksel van de taartdoos, legt, gaat dit prima blijft de taart helemaal intact. Maar goed, dat had je dus zelf ook al ondervonden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.