Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2008 om 23:11
Hallo,
Voor het kerstontbijt op school is gevraagd of de ouders iets willen maken. Het thema is "proeven van alle landen" Er moet dus iets gemaakt worden uit een ander land. Nu heb ik bedacht om scones met jam en clotted cream te maken (gemaakt van creme fraise en mascapone) Maar het ontbijt is op donderdagochtend, en ik wil de clotted cream woensdagavond maken. Blijft dat een nacht goed in de koelkast?
Groetjes,
Bianca
13-12-2008 om 14:24
Waarom niet?
Mascarpone blijft wel een nacht goed, creme fraiche zeker, dus waarom het mengsel niet? Wel met schone bakjes en lepels aan de slag, lijkt me, maar dan zou ik niet weten wat het probleem zou zijn.
Groeten,
Temet
13-12-2008 om 22:14
Vraag het me af
Kan je het niet proberen met een klein beetje misschien? Verse slagroom vind ik de dag erna ook niet meer zo geweldig, vooral omdat het vaak wat 'uitloopt' of hoe zeg je dat, dan zit er allemaal vocht bij.
Maar dat is wel wat anders dan creme fraiche en mascarpone natuurlijk.
Roos
13-12-2008 om 23:16
Bedankt
Ik dacht idd aan "uitlopen", maar creme fraiche en masarpone is natuurlijk wel wat steviger als slagroom. Ik denk dat ik het maar op waag, en als het niet lukt, dan worden het scones met alleen jam