Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rouwkaart

rouwkaart

11-05-2012 om 09:42

Crematie, wel of niet uitgenodigd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EvenZo

EvenZo

12-05-2012 om 19:51

Maar

wat doe je in zo'n geval met de namen op de kaart?
Komt in geval van jillian de naam van de broer wel in het rijtje kinderen te staan? Hoe regel je dat als er geen contact is dat van het kind uitgaat? t Is nl ook apart als kind wel in het rijtje staat tegen de wil van het betreffende kind, of juist als andere kind er als enige instaat, alsof je het enige kind bent terwijl dat niet zo is.

Jillian

Jillian

12-05-2012 om 20:00

Evenzo

De naam van de broer van mijn man stond niet op de rouwkaart. Hij werd wel genoemd in een soort levensbeschrijving die een van de zussen had geschreven. Ik weet niet wat de regels zijn in zo'n geval. Het is natuurlijk een enorm pijnlijke situatie. Ik weet ook wat zijn moeder zou hebben gewild. Als moeder van te voren hier iets over had gezegd dan hadden we het uiteraard zo gedaan als ze wilde maar helaas dat was dus niet bekend.

Tirza G.

Tirza G.

12-05-2012 om 21:08

Recent gezien

in de extended family: contact tussen eén van de zoons en de moeder was verbroken en voor zover bekend was er ook geen contact meer met de andere brussen. Hij stond er níet bij, op de rouwkaart. En weet je wat zo gek is: iedereen heeft het dan juist over die ene persoon. Goh, er was toch nóg een zoon - was die nou ouder of jonger dan X - goh, hij staat er niet bij, waar wóónde hij ook alweer - enzovoort. Een hele verdrietige situatie. Voor iedereen.

Tirza

Tink

Tink

12-05-2012 om 21:28

Je kunt...

... het in zo'n geval ook algemeen houden en niet alle namen eronder zetten, maar bijvoorbeeld 'kinderen en kleinkinderen'. Ik zie dat hier wel eens in advertenties in de krant (geen idee of het dan ook om een familieruzie gaat natuurlijk).

kroontjespen

kroontjespen

13-05-2012 om 13:27

Op de kaart

kun je bij gebrouileerde familieverhoudingen volstaan met 'kinderen en kleinkinderen'. Een naam weglaten vind ik niet kunnen, al is het maar tegenover het nageslacht van die weggelatene. De overledene is onherroepelijk een voorouder.

Ik vind ook dat je elke tak van de familie op de hoogte hoort te stellen, eventueel na afloop van de uitvaart als je daar geen gedoe wilt.
Of de uitvaartleider kan ervoor zorgen dat bepaalde mensen buiten het officiele condoleancemoment om afscheid kunnen nemen, zodat de ruzieënde familieleden elkaar niet hoeven te ontmoeten.

Erg onverkwikkelijk allemaal. Door het zo te blijven doen in een familie geef je iets akeligs mee aan het nageslacht.

EvenZo

EvenZo

13-05-2012 om 14:51

Dat ligt hier

nog iets ingewikkelder. Kind heeft met zijn familie te kennen gegeven niets meer met die kant van familie te maken willen hebben. Als je dan opschrijft kinderen, dan hoort ie er nog bij. Schrijf je kind (het zijn er nl maar 2) dan kun je net zo goed de ene naam alleen opschrijven.Punt is dat je het nooit goed kunt doen als regelaar. Laat je die persoon weg omdat die niks met familie te maken wil hebben dan is het vast niet goed, schrijf je de naam er toch op of spreek je meervoud: kinderen, dan krijg je alsnog op je falie dat ze er tegen de zin opstaan.
Punt is dat dat kind niet alleen met ouders maar uit gemak ook met het andere kind gebroken heeft. Als ik kinderen zou schrijven kan ik net zo goed die naam noemen omdat het maar 2 kinderen zijn. Ik vind het ook niet prettig dat ik de namen van mijn kinderen en mijn naam niet mag noemen omdat het andere kind besloten heeft geen contact meer te willen.
Nouja, ik hoop maar dat het nog een lange tijd duurt en wie weet hoe in de toekomst verhoudingen kunnen veranderen.

een kind

een kind

13-05-2012 om 17:13

Hier

in de famillie ook wat onmin hier en daar. Bij het overlijden van 1 onze ouders stonden wij ook voor een dilemma. Eerst alleen de namen van de kinderen en kleinkinderen die nog wel thuiskwamen op de kaart, maar bij nader inzien vond ik dat toch niet passen. Wij hebben besloten om pas na de crematie kaarten te sturen en zo dus ook de ene die niet meer thuiskwam op de hoogte te stellen. De genodigden hebben wij persoonlijk gebeld om ze uit te nodigen. Uiteindelijk hebben wij ook alleen kinderen en kleinkinderen op de kaart laten zetten, juist om het gefluister te voorkomen. De mensen die op de crematie zelf kwamen en eventueel naar de ene vroeg hebben we uitgelegd wat de situatie was. Maar het blijft rot en straks als de overgebleven ouder ook overlijd zitten we weer met hetzelfde.

Yura

Yura

14-05-2012 om 08:41

Oom

Mijn oom (broer van moeder) had geen contact meer met zijn ouders en met zijn zus. Toen mijn opa overleed hebben we op de kaart gezet "en verdere familie". Mijn ouders wilden eerst alleen hun namen en dan kinderen en kleinkinderen, maar dat wilde ik niet opa en oma hadden maar 2 kinderen en 2 kleinkinderen en hun kleinkinderen waren hun alles en ze waren zo trots dat ze overgrootouders waren geworden. De namen van mijn zusje en ik en onze mannen en kinderen zijn dus wel voluit vermeld. Mijn oom heeft een kaart gekregen als kennisgeving, al hoopte oma heel erg dat hij bij de crematie opeens zou opdagen, dat was wel heel sneu. Toen oma overleed hebben we weer een kaart ter kennisgeving gestuurd, maar nooit iets gehoord.
Wat wel erg pijnlijk was was dat mijn opa in een bepaalde sport heel goed was geweest en nog steeds een bekende naam was, als je zijn naam googlet komt er een in memoriam tevoorschijn van de bond en daar wordt wel iets gezegd van X had 2 kinderen, maar eentje staat niet vermeld op de kaart.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.