Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Crockpot

Ik overweeg om een crockpot aan te gaan schaffen. Na e.e.a. erover gelezen te hebben lijkt het me een heel handig apparaat. Maar ik hoor graag wat praktijkervaring....wie kan me meer vertellen of het bevalt?

Ik heb er 1 en hij bevalt goed. Ik gebruik hem voor stoofvlees .
Heb hem aangeschaft toen ik elektrisch ging koken. Want zelfs op stand 1 ging dat te snel.
Ik vind het ideaal. Ik gooi het er ochtends in en avonds klaar. En kan dan gewoon tussendoor weg.

Er moet alleen veeeel minder vocht bij dan bij stoven op gas. Dus daar moet je in het begin op letten

Gingergirl

Gingergirl

04-06-2022 om 16:51 Topicstarter

Lotte78 schreef op 04-06-2022 om 16:42:

Ik heb er 1 en hij bevalt goed. Ik gebruik hem voor stoofvlees .
Heb hem aangeschaft toen ik elektrisch ging koken. Want zelfs op stand 1 ging dat te snel.
Ik vind het ideaal. Ik gooi het er ochtends in en avonds klaar. En kan dan gewoon tussendoor weg.

Bedankt voor je reactie! Als je stoofvlees in een gewone pan maakt dan bak je bv eerst het vlees aan dan de uien etc. In een crockpot gooi je alles in 1x erbij; is de smaak wel hetzelfde?

waar wil je hem voor gebruiken? Echt als slow cooker? Dan zou je bv ook kunnen overwegen om een goedkope van bv Bestron of wat te kunnen kopen. Zelf vind ik het heel fijn dat de binnenpan op het fornuis kan om bv aan te bakken.
Of wil je, wat veel mensen ook een crockpot noemen een cpe? Crockpot express. Dat is een multifunctionele pan. Een snelkookpan op electra, die tevens rijstkoker, slow cooker en noem maar op is. Oké, is wat duurder, maar mega fijn!

Gingergirl

Gingergirl

04-06-2022 om 19:36 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 04-06-2022 om 19:30:

waar wil je hem voor gebruiken? Echt als slow cooker? Dan zou je bv ook kunnen overwegen om een goedkope van bv Bestron of wat te kunnen kopen. Zelf vind ik het heel fijn dat de binnenpan op het fornuis kan om bv aan te bakken.
Of wil je, wat veel mensen ook een crockpot noemen een cpe? Crockpot express. Dat is een multifunctionele pan. Een snelkookpan op electra, die tevens rijstkoker, slow cooker en noem maar op is. Oké, is wat duurder, maar mega fijn!

Dat laatste een crockpot express overweeg ik. Met name dat het volledig electrisch kan en dat je het van te voren in kunt stellen.

super pan! Echt. Je kunt er gewoon aardappels met groente in maken, in een paar minuten klaar. Rijst koken, risotto maken.
Heb je een Facebook account? Dan zou ik eens kijken op de groep, crockpot express zonder pakjes en zakjes.
En anders, YouTube.
Ik kan hem je alleen maar adviseren. Als je niet weet waar te bestellen,  de slowcookery.

Ik heb nu een jaar of twee de cpe, de crockpot express. Aardappels en rijst zijn zo makkelijk eruit, het kan niet aanbranden. Tenzij je water vergeet
Kijk eens bij Flying Foodie, zij heeft lekkere recepten. 
De slowcookerfunctie gebruik ik niet zo vaak. Spaghettisaus, chilisaus, soep, de smaken zijn veel intenser. Ook stoofvlees is heerlijk en ook snel klaar. 
De Amerikaanse recepten op YouTube van de slowcooker vind ik niks. Ten eerste gebruiken ze overal kaas in en dat lusten een paar van ons niet, dus wij koken zonder kaas en alles wordt een brij van dingen. Je kunt aardappels, kip en groente in één slowcookersessie maken, maar wij vinden het niet lekker. 
Appelmoes is ook geen succes, dat gaat makkelijker in een pan. 
Groenten zijn snel klaar, met heel weinig water, dus de vitaminen blijven erin. Met broccoli hebben we een slechte ervaring. 

Het van tevoren instellen kan niet. Er zit geen timer op waarmee je hem later kan instellen. Met de slowcookfunctie kan je wel makkelijk iets 's morgens aanzetten voor 's avonds. 

Over het aanvragen: er zit een aanbraadfunctie op, waarmee je dus bijvoorbeeld je uien kunt aanbakken. Daarna zet je het programma onder druk aan. Maar soms bak ik eerst iets aan in een andere pan. Wij hebben een groot gezin en dan is het aanbakken in de cpe niet altijd handig. 

spaghetti koken in cpe.

Nu hier ervaringsdeskundigen zitten: koken jullie weleens spaghetti in de cpe? Op internet kan ik het niet vinden, ik krijg alleen recepten voor saus. 
En is het wel handig? 

Gaat prima, spaghetti in de pan, water erbij zodat de spaghetti er goed onder ligt manual high, 5 min, NR. 

Of alles in 1. Gehakt op saute aanbakken, gebroken spaghetti er kruislings op. Saus erop (ik doe tomatenblokjes, passata en bouillonblokje) en dan een minuut of 8 manual qr 

Fourtyfour schreef op 05-06-2022 om 16:41:

Gaat prima, spaghetti in de pan, water erbij zodat de spaghetti er goed onder ligt manual high, 5 min, NR.

Of alles in 1. Gehakt op saute aanbakken, gebroken spaghetti er kruislings op. Saus erop (ik doe tomatenblokjes, passata en bouillonblokje) en dan een minuut of 8 manual qr

Dank je. Ga ik spaghetti koken eens proberen. Samen met saus maken ga ik niet doen. Ik heb een uitgebreider recept dan jij hier noemt en ik vind het handig om een meegaan te maken en er dan drie keer van te eten. Hoeven we alleen nog de spaghetti te koken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.