Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pimp

pimp

05-01-2009 om 11:33

Dagelijkse maaltijd 'pimpen'

Mijn goede voornemen voor dit jaar is om wat lekkerder te gaan eten. Een kok zal ik nooit worden maar hoe kan ik op eenvoudige wijze de dagelijks kost wat smakelijker maken. Wat er hier zoal op tafel komt; doperwtjes, spinazie bloop, boerenkool,hutspot (stampot zonder wat dan ook), broccoli en bloemkool(met saus uit zakje),sperciboontjes, snijbonen, bruine bonen en witte bonen (uit pot), 1x per week een pasta met saus uit zakje en zomers worteltjes met suiker (jaja dat dan weer wel) o ja en sla dat ik oppimp door gedroogde tomaatjes en feta.

Kom maar op met jullie tips. Het liefst ideeën zonder 'stukjes' of waarbij ik die apart kan doen want tja anders heb ik er 2 aan tafel die het bijvoorbaat niet eten. Het ergste is nog wel dat we 'verslaafd'zijn aan appelmoes (3 potten per week....4 personen)

groeten huishoudlooser!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

05-01-2009 om 11:44

Misschien

Wat gevarieerder, dus niet 1 x per week pasta met saus uit een pakje, maar ook pasta met bijv kaassaus bij de boontjes, broccoli met rijst en bijv een pindasaus. Sowieso lekker vaak rijst, pasta's, couscous en bijv. vegetarische schijven, daar kun je ook al veel mee varieren. Enne, maak de appelmoes eens zelf, dat smaakt ook al heel anders.

Chantelle

Chantelle

05-01-2009 om 12:27

Pakjes

Ik vind 'koken met pakjes' niet lekker. Overal appelmoes overheen al helemaal niet.

Wat pastarecepten:

Ik maak pastasaus zelf. Uitje lang fruiten, gehakt bakken, blik tomatenstukjes erbij, champies/paprika's/etc erbij. Klaar!

Ander succesnummer is spekjes of zalmstukjes bakken, courgette en champies er bij, daarna kookroom of creme fraiche en wat italiaanse kruiden/zout/peper erbij.

Spekjes bakken, champies erbij (of paprika) plus een (of 2) pak spinazie bloop erbij.

Wat vinden je kinderen wel lekker?

Mamvantwee

Mamvantwee

05-01-2009 om 13:19

Ovenschotels

Leuk voornemen!

Maak eens een ovenschotel, kan ook snel met een pakje of zo'n pot ovensaus. Het is gemakkelijk te maken en je gooit er gewoon de groente van vandaag doorheen, en bv aardappelschijfjes onderop en een laag kaas erboven.

Of: (kip-)shoarma braden, onderin een ovenschotel doen, daar (gekookte) prei of zuurkool bovenop, en daar een laag aardappelpuree overheen, even gratineren in de oven.

Of: zelf pizza maken met een pak pizzabodem en samen met de kinderen beleggen met paprika, champignons, kaas, tomatenpuree, tonijn/kip, feta, olijven....wees creatief!

Of: kipfilet in blokjes braden, afblussen met wat witte wijn (alcohol verdampt direct weer), beetje kookroom erbij, plakjes kiwi of perzik erbij, eventueel beetje binden met allesbinder. Bij zilvervliesrijst serveren.

Of: maaltijdsalade (à la ceasar salade) van bladsla, gekookte minikrieltjes, halve kerstomaatjes, gebakken en gekruide kipfiletreepjes of tonijn uit blik, gekookte sperziebonen, eetlepel kappertjes, geraspte parmesaanse kaas, evt croutons. Dressing van sinaasappelsap, mosterd, olie, zout&peper.

Of: couscous (pak in de super), met kruidenmix voor couscous, rozijnen, gehaktballetjes, fijngesneden groente (paprika, ui, maïs, erwten) erdoor, evt gedroogde abrikozen erdoor, bestrooien met amandelschaafsel.

Nou, ik ben lekker op dreef, zie ik....!
succes!

Annet

Annet

05-01-2009 om 15:42

Alternatief voor pasta met saus

Ik weet alleen niet welk eten niet in stukjes mag....
Wij eten vaak gegrilde stukjes paprika's, pasta, gehaktbrood en 'zelfgemaakte' tomatensaus. De tomatensaus is gezeefde tomaten (is al zo dik als saus) met een flinke eetlepel rode pesto erdoor.

maan.

maan.

06-01-2009 om 11:29

Appelmoes

als jullie van die appelmoeseters zijn, maak eens zelf lekkere appelmoes!! Gewoon een paar stoofappeltjes in een pannetje met ietsje water tot het appelmoes is geworden. Lekker wat kaneel erover en sindsdien eten we regelmatig verse appelmoes.. in potjes wíllen ze niet meer.

Soms staan er leuke niet te moeilijke ideeen in de allerhande, ik pas ze vaak wel aan ivm bepaalde ingredienten waar geen prijs op wordt gesteld maar zo kom je toch aan je variatie-ideeen.

Eet smakelijk!

Appelmoes 2

Dat hoeft helemaal niet eens met stoofappels, dat kan met elke handappel. Wij hebben altijd appelmoes als ik iets te optimistisch handappels heb ingekocht: plekjes eruit snijden, rimpelige velletjes eraf, en hup in de pan!

De culinaire opvoeding van peuterzoon verloopt niet helemaal zoals ik voor mij had gezien, maar hij heeft nog nooit een hap blikappelmoes gehad (zou-ie trouwens heerlijk vinden vermoed ik)

Groeten,

Temet

pimp

pimp

07-01-2009 om 09:35

Aan de slag

Ik zal aan de slag gaan met jullie tips (site, ovenschotels,recepten etc.). Eigen gemaakte appelmoes is voor mij het 'lekkerste' dat er bestaat en maak ik ook wel eens. Alleen mijn man en kinderen geven de voorkeur aan een potje...Gister maar eens verteld dat de appelmoes op was.En zowaar een reactie van mijn man...goh spercibonen smaken best lekker zonder appelmoes . We zijn dus op de goede weg..nu nog vol zien te houden. Meer tips zijn natuurlijk ook nog welkom

groeten pimp

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.