Huis, Tuin en Keuken

Tihama
02-02-2009 om 10:07
De keuken: welk merk moeten we kiezen? en waarom?
Hoi,
De volgende etappe in de keuken zoekpartij (voor degenen die mijn draadje van een half jaar geleden nog herinneren). We zijn uit het ontwerp. Nu zijn we 3 dagen lang op pad geweest. We zijn naar Nordhorn geweest, omdat iedereen zei dat we daar de beste prijskwaliteit konden vinden. We zijn naar Tulp geweest, omdat we in die showroom de leukste oplossingen zagen. En we zijn naar Personal-Design geweest, waar een paar bekenden van ons uitermate tevreden over waren.
En nu hebben we de offertes. Natuurlijk is daar nog onderhandelingsruimte, maar de verschillen zijn groot en de verschillen zullen blijven.
In Nordhorn was het voorstel Next. Bij Tulp (vanzelfsprekend) Tulp. En bij de laatste Eggersman.
We dubben enorm. We willen een keuken die minstens 20-30 jaar meegaat. Nu meer geld uitgeven voor een langere levensduur willen we wel doen, maar is dat ook nodig?
Kan iemand me helpen met inzichten voor wat we wel of niet zouden moeten doen?
Tihama

angel3
02-02-2009 om 10:41
Merk niet relevant
is mijn persoonlijke mening.
De gebruikte materialen en de merken van de apparatuur zijn wel relevant. Heb je daar zicht op?
Watvoor type aanrechtblad neem je bijvoorbeeld?
OOk is ons geadviseerd geen keukenkastjes te nemen met een soort folie/fineerlaag, want die laat na een tijd los (na minder dan 20 jaar) en dat wordt nooit meer mooi.
Wij hebben zelf net een nieuwe keuken gekocht en verder niet gelet op het merk maar wel gegoogeld op apparatuur specs en gelet op afwerking van de kastjes.
Suk6

Minet
02-02-2009 om 10:49
Mijn mening
Die weet je, ik heb een Next 25, ben er 300% tevreden mee! Met de andere keukens geen gebruikerservaring, dus geen idee hoe je die zullen bevallen.
Ik ga uit van jouw technische oog om goed te kunnen vergelijken op gebruikte materialen.
Ga voor die keuken die je echt de mooiste/beste vindt en bij de portmonnee past!
Groetjes, Minet

Tihama
02-02-2009 om 12:18
Reactie
@ Angel:We willen sowieso lak of acryl, geen folie. Dat stuk techniek weten we al. Ik vind merk vooral relevant qua techniek. We zoeken een keuken met een lange levensduur. We willen een granieten blad.
@ Minet: dat is nu net het probleem: inzicht in de techniek. Voor de buitenkant is dat wel geregeld. Maar de persing van de spaanplaat van het korpus en de keuze van de scharnieren maakt ook veel uit. We weten inmiddels dat Tulp (net gebeld en Eggersman de hoogste persing gebruiken en allebei een heel goede kwaliteit scharnieren.
Dat moeten we nu nog van Next weten. Heb jij trouwens veel kunnen onderhandelen?
Maar het is dus die techniek die ik zo lastig vind. De vragen die wij hebben staan niet in de folders.
Lorwyn: je zei dat je ook nog metallic door de lak heen kon doen. Dat lijkt me ontzettend mooi. Was daarvoor nog een meerprijs, of paste dat in de gewone lakprijzen?
Tihama

Minet
02-02-2009 om 12:25
Nee
Wij hebben echt nauwelijks kunnen onderhandelen in Nordhorn. Nou zegt dat niet alles over hen denk ik.....
wij zijn gewoon absoluut geen onderhandelaars. Bij 1 x nee geven wij meestal al op :s
We kregen uiteindelijk wel een peperdure kraan kado
Toen hadden we spijt van het feit dat we niet onze allereerste keus hadden op laten schrijven, maar die was dan ook ruim over de 1000 euro )
Groetjes, en succes met deze lastige keuze!
Minet

Tihama
02-02-2009 om 12:46
Kraan
Grinnik. Wij hadden er een uitgezocht van 750 euro. Zo'n hoge dubbele met een flexibel deel met knijper. Echt helemaal geweldig. Manlief was meteen helemaal blij. Gadget.
Ik heb in Duitsland wel meteen gekeken waar er speling zat. Meneer begon aan te geven dat er wel wat vanaf kon als we een beetje minder van dit deden en een beetje minder van dat. Ik zei met een stralende glimlach: ik dacht eigenlijk meer in de richting van 'u doet een beetje van de prijs'. En toen moest ie lachen.
Ik hou wel van onderhandelen. Vandaar dat we nu ook 3 offertes gevraagd hebben. Het hele spel aan handel begint nog, maar pas als ik uit die techniek ben.
Het grappige is wel dat er niet een verkoper opmerkingen/tips had over ons uiteindelijk ontwerp. Bij Tulp stond trouwens zo ongeveer exact mijn ontwerp opgesteld met bijna dezelfde maten. Daar ter plekke kon ik dus heel goed voelen of het ontwerp deugde. En ja, dat deed het.
Tihama

wendelien
02-02-2009 om 16:50
Timmerman?
Als jullie exact weten hoe het moet worden, waarom zoek je dan geen ambachtelijke timmerman die nog zelf fineert, het allerdegelijkste hang- en sluitwerk gebruikt, raad weet met bijv. op het oog rechte, maar in de praktijk holle en bolle muren evenals met allerlei ander ongemak?

Tihama
02-02-2009 om 21:30
Timmerman
We hebben het er wel over gehad, maar zoiets als hoogglans lakfronten zijn juist in een industriele bewerking het beste te krijgen. Hoe goed handwerk ook moge zijn. We kunnen overigens heel goed werken met standaardmaten (daar heb ik de grootte van de aanbouw zelfs op ontworpen), en met standaardmaten ben je bij veel keukenleveranciers heel goed uit.
Tihama

Petra-
03-02-2009 om 08:55
Wij hebben zaterdag
een nieuwe keuken uitgezocht, bij Bruynzeel, precies zoals wij het willen, mooie fronten, stenen blad. 5 jaar volledige garantie op de apparatuur en 10 jaar op de keuken. Fijne verkopers, prima service. In onze ogen een mooie deal gesloten. Nu maar wachten tot de week van 18 mei ~!