Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Minka

Minka

13-12-2008 om 10:37

Dekbedden en mannen: waarom liggen ze niet gewoon?

Hoi Allemaal,
Ik heb me vannacht voor de 3.457ste keer liggen ergeren aan het dekbedbeleid van mijn man.
Is het nu echt zo moeilijk om de instopstrook gewoon aan het voeteneind ingestopt te houden?
Is het werkelijk zo moeilijk om bij het omdraaien ónder het dekbed door te draaien in plaats van mét het dekbed te draaien zodat ik zonder dekbed kom te liggen?
Is het te veel gevraagd om te verwachten dat je rekening houdt met de persoon die naast je ligt?
Hebben jullie ook zulke mannen of ben ik de enige die dit treft???
Minka (sjacherijnig door te weinig slaap)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-12-2008 om 10:40

Minka, you are my girl!

Is het nu echt zo moeilijk om de instopstrook gewoon aan het voeteneind ingestopt te houden?
JA DAT IS HET VOOR MANNEN ECHT!

Is het werkelijk zo moeilijk om bij het omdraaien ónder het dekbed door te draaien in plaats van mét het dekbed te draaien zodat ik zonder dekbed kom te liggen?
JA DAT IS HET VOOR MANNEN ECHT!

Is het te veel gevraagd om te verwachten dat je rekening houdt met de persoon die naast je ligt?
JA DAT IS HET VOOR MANNEN ECHT!

Hebben jullie ook zulke mannen of ben ik de enige die dit treft???
MINKA..........OOK IK HEB ZO'N VENT!!!!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Pollewop

Pollewop

13-12-2008 om 10:45

Whoehahaha

Ik lig hier dubbel!! Deze ergenis was jaren gelden voor mij de aanleiding om 2 dekbedden aan te schaffen. Alleen dat blijkt in de praktijk ook nog niet alles te zijn........zucht.........regelmatig pleurt hij, in zijn slaap en bij het opstaan, gedeeltes van zijn dekbed bovenop mij waardoor ik wakker wordt.

Jolanda123

Jolanda123

13-12-2008 om 10:47

Ik ben niet verantwoordelijk...

Hier ben ik degene die het dekbed vasthoud, en het niet meer loslaat....

Manlief wordt knettergek van mij.

Wij hebben een lits-jumeaux dekbed, over een bed van 160 bij 180, aan het voeteneind hangt het dekbed minimaal 60 cm over het bed, aan de zijkanten minimaal 40 cm.

En ja, ik red het om hem geen dekbed over te laten houden.

En ik? Ik roep altijd dat ik niet verantwoordelijk ben voor datgene wat ik onbewust in mijn slaap doe....
Dan slaap ik namelijk. < >

Jolanda

mem

mem

13-12-2008 om 10:55

Weinig last

maar wij hebben net als Jolanda een lits-jumeaux dekbed en is ons bed 140 bij 200 ( ipv 160 bij 200). Dat van elkaar weg trekken gebeurd heel soms en dan niet altijd door dezelfde. Hij heeft wel meer last dat zijn stukje los aan het voeteneind, maar daar heb ik lekker geen last van. Ik moet wel zeggen dat het per hoes verschillend is, die een instopstrook over de hele breedte hebben blijven beter zitten, van die hoezen die jekunt omkeren/ strook is dan meteen ook dubbel.

Verticaal getrek!

Wij hebben een bed van 180x220 en zijn zelf niet erg lang. Mijn man heeft altijd de gewoonte om een halve meter naar beneden te liggen terwijl ik altijd normaal in bed lig. Hierdoor ligt mijn bovenkant bloot en wij trekken dus verticaal hahaha. Ohja, ik houd ook niet van ingestopte stroken of een strak bed en hij wel zucht.........

Hij staat altijd als eerste op en dan slaat hij het dekbed open met als gevolg dat ik onder een dubbel dik 100% donzen dekbed lig en daar zwetend van wakker word!

Verder is het en schatje hoor! En wat ik zelf allemaal doe in mijn slaap, ik heb geen idee?

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 11:08

Ik heb er ook zoéén

Maar die van mij heeft nog een bonus: hij snurkt! Behalve als hij op zijn zij ligt. Maar zelfs dat is zooo moeilijk... en als hij dan 3 keer per nacht op zijn zij wordt gestuurd door mij, dan neemt ie inderdaad het dekbed mee... Ik trek maar een warmere pyjama aan, en doe oordoppen in. Voordeel is wel dat ik dan de kleine niet kan horen als hij 's nachts huilt, dus ik blijf lekker liggen als dat gebeurt. Elk nadeel heb zijn voordeel!

Rembrand

Rembrand

13-12-2008 om 11:23

Minka.

Om die reden hebben wij al jaren twee éénpersoonsdekbedden
( alleen was ik degene die het hele dekbed voor zichzelf reserveerde haha ).
M.

3 dekbedden

allebei een 1 persoons dons, en een litsjumeaux (? spelling) van wol erover heen, heerlijk !

Bastet

Bastet

13-12-2008 om 12:19

Nou simpel toch?

Wij hebben ieder een eigen dekbed,en in de zomer gebruik ik een zomer deken voor mijzelf.Dat de instopstrook niet blijft liggen,zal me roesten,die van mij zit er vaak ook niet meer in..)
Bastet

Ik val om van het lachen

Genistus woelt ook alles los, maar ik moet niet dènken aan twee eenpersoonsdekbedden. Brr, wat ongezellig. Ik stop blijmoedig 's morgens de instopstrook weer vast en kruip 's avond even blijmoedig weer bij hem in bed.

Minka

Minka

13-12-2008 om 12:40

Dekbedden

Ach, wat heerlijk dat het herkend wordt! Daar krijg ik het 's nachts niet warmer van maar ik voel me niet meer zo alleen met het probleem hihihi. Even wat reacties:
2 dekbedden: dat hebben wij dus ook een tijdlang gehad. Hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik echt niet, maar ook dan lag ik half bloot en werd mijn instopstrook losgetrokken. Daarom zijn we maar overgegaan op 1 dekbed zodat ik niet aan álle kanten koud werd.
Verticaal getrek: dat komt wel eens voor, maar in een andere context, zal ik maar zeggen Het is vooral het heen-en-weer gedraai waardoor ik lijd. Want hij woelt en draait er vrolijk op los, maar houdt net als ik wél van lekker diep wegduiken in het dekbed.
En daar komt dan nog bij dat we net als Genista en Genistus wel lekker tegen elkaar aan willen liggen.
En daar is trouwens ook een ergernisje door ontstaan: hij presteert het om op 'zijn helft' te beginnen maar dan in de nacht steeds verder mijn kant op te schuiven, zodat hij naast zich 50 cm onbenut laat maar ik een schamele 10 cm overhoud.
Oh ja, ons bed is 1.80 x 2.00 meter en we zijn zelf niet al te groot....
Minka

Minka

Minka

13-12-2008 om 12:41

Oh ja!

én hij snurkt en praat in zijn slaap!
hahahaha

mirreke

mirreke

13-12-2008 om 12:42

Ja brrr...

Hier ook mijn lief die bij het omdraaien mij bloot legt. Toch zou ik ook geen twee dekbedden willen, lijkt mij ook helemaal niet knus. En een pyama draag ik nooit...
Een extra grote is misschien een oplossing, alleen hebben we net een heerlijke nieuwe van 2 bij 2, en hele mooie hoezen erbij. Eerst maar sparen dus... Enne vraagje, scheelt het eigenlijk, zo'n grote, of lig je dan nog bloot>

Massi Nissa

Massi Nissa

13-12-2008 om 13:02

Ooooo ja hoor

Ik lig ook de halve nacht zonder dekbed. Dan word ik wakker van de kou (ik lig namelijk het dichtst bij het raam en dat staat altijd op een kiertje, ook nu het vriest). Man is heel lief als hij wakker is, maar als hij slaapt, is het een ongelikte snurkbeer.
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

13-12-2008 om 13:23

Wat een onzin

Natuurlijk is twee dekbedden ook knus,dat kan prima hoor!!
Bastet

Minka

Minka

13-12-2008 om 13:31

Maar maar maar

Bastet, geloof me, dat hebben we geprobeerd. Het werkte niet
En even als volkomen overbodige opmerking (maar op dringend verzoek van mijn man): hij is in wakkere staat wel de allerliefste man die ik me wensen kan hoor!
Minka

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 13:47

2 slaapzakken

Is het een idee om net als op de camping 2 slaapzakken aan elkaar te ritsen en daarin te kruipen? Kan niemand het meer inpikken of lostrekken en knus dat het is!

angel3

angel3

13-12-2008 om 13:55

Niet knus?

wat een onzin. Wij hebben ook 2 dekbedden met name omdat er anders zo n koude tunnel tussenin zit als het dekbed strak staat. Wij leggen de dekbedden in het begin altijd alf over elkaar heen en liggen tegen elkaar aan, maar in de loop van de nacht draaien we toch van elkaar weg en liggen altijd lekker warm onder ons eigen dekbedje. Ook hebben we 2 matrassen vanwege lichamssgewicht verschil (dus geen kuil). Man is ook veeeeeeeeeeeeeel warmbloediger dan ik dus hij ligt het hele jaar onder een zomerdekbed en ik wissel hem in de winter voor een winterdekbed. Ideaal. Slaap prima

Brianna F

Brianna F

13-12-2008 om 14:21

2 dekbedden

Ik wist niet hoe snel ik van 1 2-persoons, naar 2 1-persoonsdekbedden moest overstappen, vanwege bovenstaande ergernissen. Ik stop het bed aan alle kanten onder, dus ook in de opening tussen de 2 matrassen. Eeen goeie man die dat er nog uittrekt. Ook slaap ik zowel 's zomers als winters onder een zomerdekbedje, terwijl manlief er altijd een winterdekbed op heeft.

Nasha the first

Nasha the first

13-12-2008 om 15:01

Yep, 2

dekbedden, ideaal, geen koude rug meer..... )

amk

amk

13-12-2008 om 15:39

nog een voordeel van gescheiden zijn. Het hele lits-jeumeaux dekbed voor jezelf.....
Dat ligt nog eens fijn. Ik lig diagonaal in bed. Dat is handig met het buitenboordhangen van mijn voeten. Ik lig op mijn buik. Instopstroken knip ik er altijd van af. Wie die dingen bedacht heeft krijgt van mij zeker geen kerstbonus.

Toen ik nog getrouwd was wisselde het, van elk een eigen dekbed, naar een 2-pers, en weer terug. Afhankelijk van de tijd van het jaar. Ongezellig was het nooit.

Kiki

Kiki

13-12-2008 om 16:03

Hier ook twee dekbedden

Een dekbed betekende inderdaad dat ik bloot kwam te liggen.
Het betekende ook dat manlief zich iedere keer het ongans zweette omdat ik het kouder heb dan hij.

We hebben ook twee matrassen, omdat hij mij anders het bed uitduwd

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2008 om 16:56

Geen twee maar drie

Dames dames het ís zo eenvoudig. Geen twee eenpersoonsdekbedden, maar drie. Gewoon in het midden, in de knuffelzone, er eentje overheen. Overigens heb ik zelf een 200x240 en een gedrilde man. Hij slaapt en ik doe de rest. We hebben wél drie kussens, ook altijd handig.

Tirza

Abby

Abby

13-12-2008 om 17:42

Juist, inderdaad!

Ha Minka,
een onderwerp naar mijn hart! Ik dacht dat ik de enige was, die in slaap valt met het dekbed stevig in haar knuisjes. Want anders lig ik binnen de korste keren bloot. Ab denkt dat het een slaapzak in, waar hij zich helemaal in kan rollen. Als een soort worstje trekt hij het dekbad als velletje om zich heen, dan blijft er niet veel over, dwz niet genoeg voor mij. Er zit niet anders op dan mijn voeteneind stevig in te stoppen en mijn deel verder met hand en tand te bewaken. van 2 aparte 1 persoonsdekbedden wil hij niets weten; zo ongezellig! Misschien is 3 1 persoons inderdaad de oplossing!
Abby

Fraz

Fraz

13-12-2008 om 19:26

Gewoon

twee tweepersoonsdekbedden. Heerlijk warm en geen getrek enne heb een hekel aan die instophoes dus die gebruik ik ook nooit........

Dezelfde ergernis

Ik heb niet de hele draad gelezen maar hier in huis heerst dezelde ergernis Minka. Alleen is het hier mijn man die zich ontzettend ergert aan het feit dat ik het dekbed altijd loswoel
Ik stop de instopstrook 's ochtends netjes weer in maar ik lig niet lekker als het zo strak ingestopt is dus het eerste wat ik doe als we gaan slapen is het met mijn voeten weer lostrekken.
2 dekbedden vind ik dan weer niet fijn, wij liggen altijd dicht tegen elkaar aan en met 2 dekbedden ligt er dan bij ons altijd een tussen de dekbedden in.

Tihama

Tihama

13-12-2008 om 19:58

Avondcursus voor mannen

Nieuwe avondcursus voor mannen

AVONDCURSUS VOOR MANNEN

Alleen toegankelijk voor mannen!
Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen, zal elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren.
De cursus is over 2 dagen gespreid en zal de volgende onderwerpen omvatten:

DAG 1

HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling.

TOILETROLLEN- GROEIEN ZE VANZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie.

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining) .

IS HET GENETISCH GEZIEN MOGELIJK STIL TE ZITTEN ALS ZIJ PARKEERT?
Rij-simulator.

DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse praatgroepen.

HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele huis overhoop te halen. Open forum.

DAG 2

LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel.

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE GEZONDHEID
PowerPoint presentatie.

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde.

DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT EN/OFDE AFWASMACHINE?
Debat met enkele experts.

BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel.

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, meditatie en ademhalingstechnieken.

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Breng agenda/ PDA mee naar de cursus.

Tihama

Tihama

Tihama

13-12-2008 om 20:00

Om het eerlijk te houden:

Postuniversitaire opleiding voor vrouwen.

Na het succes van de cursus voor mannen, is er nu ook een voor vrouwen.

De volgende cursussen worden aangeboden:

1ste jaar

1ste semester

Taal1: Ben je klaar om te vertrekken? Definitie van het woord "JA" .

Kaartlezen: Logica voorrang geven op intuitie.

Autorijden1: Met een automatische versnelling kan het lukken.

autorijden2: De betekenis van knipperende rode lichtjes.

Eren en gehoorzamen: De kleine lettertjes van " Ik beloof..."

Waarom je moeder niet welkom is.

Klassieke kleding: kleren dragen, die je al eens aan hebt gehad.

Etiquette1 : Mannen hebben ook ruimte nodig in de badkamer.

Communicatieve vaardigheden1: Tranen; het laatste redmiddel, niet het eerste!

De ongekende mogelijkheden van bankieren: Geld storten!

2de semester

Taal 2: retorische vragen. ( Vroeger: Schat, ben ik te dik? )

Praktijk: Shoppen in minder dan 4 uur.

Etiquette2: Zijn scheerapparaat is van hem!

Afstandbedieningen: Enkel voor mannen.

Communicatieve vaardigheden2: Denken, alvorens te spreken.

Autorijden 3: Een constante snelheid aanhouden; Kan dit wel?

Voetbal; Geen spel, maar een religie!

Koken 1: De revival van spek en eieren.

Stilte: De ultieme grens waar nog geen vrouw is geweest.

Ook jij kan condooms kopen.

De WC-bril zelf naar beneden klappen; De potentiele energie staat aan jouw kant!

2de jaar

1ste semester

Roepen en ordehandhaving.

Taal 3: Telefoongesprekken.

Autorijden 4: Make-up en auto rijden; Water en vuur!

Autorijden 5: Inleiding tot parkeren.

De grenzen van make-up.

Koken 2: Sojascheuten en veldsla zijn niet geschikt voor menselijke consumptie.

Communicatieve vaardigheden 3: Je zin krijgen, zonder te zagen.

Communicatieve vaardigheden 4: Hoe de telefoon ophangen.

Mannen-management: Huishoudelijke taken kunnen wachten tot na de match.

De penis: Zijn beste vriend kan ook jouw beste vriend worden.

Olie en benzine: Je auto heeft ze allebei nodig.

De 7-outfitten-week: Het hoeft niet nieuw te zijn, om goed te zijn.

2de semester

Hogere wiskunde: Hoe de video programmeren.

Menstruatie: Jouw probleem, niet het zijne!

Koken 3: Hoe je dieet niet op te leggen aan je omgeving.

Dansen: Waarom mannen er niet van houden.

Praktijk: Hoe zelf geld verdienen.

Stof: Een pijnloos natuurverschijnsel dat enkel door vrouwen kan worden waargenomen.

Autorijden 6: Achterwaarts parkeren.

Taal 4: Proper en vuil; de nuance "draagbaar"

Niet alles is wat het lijkt: Waarom creditcards geen speelgoed zijn.

Je echtgenoot: Een egoistisch varken, of een gevoelig en kwetsbaar slachtoffer, dat zijn jeugdtrauma overwint, door de oermens in hem vrij te laten.

Veel succes!

Tihama

Tihama

Tihama

13-12-2008 om 20:03

Overigens: on topic

Mijn man heeft opgegeven om te klagen dat ik de instopstrook lostrek. Om precies te zijn stopt hij de strook nooit meer in, zodat ik hem niet meer los hoeven te trekken

Tihama

En hier in huize xyda

is nog nooit een instopstrook ingestopt. In hotels rukken we meestal al het beddengoed los, zodat we in alle vrijheid kunnen slapen

Xyda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.