Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hedda

Hedda

03-11-2010 om 20:52

Den haag Leuke woonbuurt gezocht.

Beste mensen,

Wij overwegen om ons te gaan vestigen in Den Haag, vanwege werk. Wat zijn nou leuke buurten om als gezin (twee kinderen, basisschoolleeftijd) te wonen? Liever niet multiculti, wel kindvriendelijk en met goede scholen.

Dank,

Hedda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

03-11-2010 om 21:00

Wat is je budget.....?

Hoi,
Ik kan best wat leuke wijken voor je opnoemen, maar daar zitten wel prijskaartjes aan..........., dus wat is je budget?
Als je voor wittere wijken kiest dan moet je denken aan het Benoordenhout, Duttendel, het 'duurdere' deel van Scheveningen, Statenkwartier. Je kunt ook kiezen voor Voorburg natuurlijk.
Gr. Bibi

Hedda

Als iets typerend is voor Den Haag is het wel het ontbreken van de middenklasse. Die trekt weg. Drie keer modaal en hoger blijft hangen, en alles onder 1x modaal. Voor de rest blijf je in Zoetermeer, Ypenburg, Voorburg, Rijswijk e.d.

Fianna

Fianna

04-11-2010 om 06:41

Eens

met rodebeuk. Kom zelf uit Den Haag, Heerlijke stad, maar moeilijk om een betaalbare huis te vinden in een nette buurt. Dus inderdaad in welke prijsklasse zoek je?
Ik woon nu overigens zelf in Zoetermeer

Yta Chalne

Yta Chalne

04-11-2010 om 08:39

Aanvulling

Als geld geen rol speelt vind ik Belgisch Park mooi, of de Vogelwijk. En aan alle kanten aan de randen van het Westbroekpark. Goedkoper (maar niet goedkoop..) en ook leuk: Zeeheldenbuurt. Doe ons een budget, dan zoeken we een huis erbij

Fianna

Fianna

04-11-2010 om 09:16

Yta

Nou noem je precies de 2 wijken waar ik zou willen wonen.
Zeeheldenkwartier is wel leuk, sommige gedeelten, maar ook stukken en daar wil je niet wonen, zeker niet met kinderen, vind ik.
Zelf heb ik in het Bezuidenhout gewoond. Vind ik een leuke buurt, gemengd, hele dure gedeelten en goedkopere gedeelten (maar dan zit je in de portiekwoningen). Nadeel vind ik wel dat het geen buurt is waar je kinderen kunt laten buiten spelen, maar ik weet niet of dat een rol speelt.

Hedda

Hedda

04-11-2010 om 10:07

Bescheiden budget

Tjonge wat veel reacties. We hebben een bescheiden budget, zo 200.000-225.000 ongeveer.
Voorburg ziet er leuk uit, ligt echt tegen Den Haag aan. Is dat zoiets als Amstelveen voor Amsterdam?

Hedda

Ik zou zelf

dolgraag terugwillen naar waar ik opgegroeid ben. Vruchtenbuurt/bloemenbuurt. Maar de huizenprijzen zijn zo gigantisch gestegen! Heb er eeuwig spijt van dat ik toen ik 'emigreerde' mijn appartement in de buurt van Kijkduin heb verkocht voor een spotprijs.

Veel oude vrienden van mij zijn neergestreken in Wateringse Veld of Ypenburg, maar dat vind ik niets. Voorburg is een goed alternatief, of Leidschendam.

Benijd je Hedda, ik wil oooook!

Fiorucci

Fiorucci

04-11-2010 om 11:49

Dat vraag ik me ook af

Ik vraag me af of je veel verder komt dan een flat voor dat bedrag. Dit deel van de randstad is echt heel duur.

Fianna

Fianna

04-11-2010 om 12:20

Moeilijk

inderdaad. Voor dat bedrag kun je een portiekwoning in het Bezuidenhout kopen, met een beetje geluk een benedenwoning met tuin, maar dat zou wel eens een kluswoning kunnen zijn.

SanneZ

SanneZ

04-11-2010 om 12:49

Inderdaad, erbuiten

Buiten Den Haag zijn er veel leuke en betaalbare plekken om te wonen. Zelf woon ik in een mooie, groene en erg kindvriendelijke wijk in Zoetermeer. Ik werk in Den Haag en dat is prima te doen met OV.

Yta Chalne

Yta Chalne

04-11-2010 om 12:57

Geen tuin

Dan zou ik de tuin-optie schrappen en gaan voor een appartement in een echt leuke wijk. Dit is bijvoorbeeld een leuke straat, vlakbij winkels, strand op loopafstand en heel veel gezinnen: http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/appartement-47645206-bosschestraat-142/

Prima scholen in de buurt ook. Maar het voldoet niet aan het plaatje 'huis met tuin' wat veel mensen hebben, geef ik toe

Delft

Voor dat budget an je beter in Delft komen wonen ook erg leuk (ik woon er zelf) en goede verbinding met Den-Haag.

Groetjes Dieke

Fiorucci

Fiorucci

04-11-2010 om 13:39

Sanne

Zoetermeer is ook heel duur, met Hedda's budget wordt het ook lastig aldaar.

Niet multicultureel

wat bedoel je daarmee en waarom wil je dat niet ?

Goed punt manda

Ik fietste gisteren nog naar muziekles met jongste en toen betrapte ik mezelf op de gedacht hoe fijn ik het vind om in een 'gemengde' wijk te wonen. Op de weekmarkt staan de hoofddoekjes naast de rollators. Nog 20 jaar schat ik, dan staan ze erachter . Maar goed, mijn punt is, ik vind het juist prettig, een multiculti-omgeving.

Eerlijk is eerlijk, de kinderen zitten op een witte school. Was gemengd toen we ze aanmeldden maar de school is verwit.

Ik denk dat we veel te weinig weten van Hedda om haar te kunnen adviseren. Ik weet niet waardoor haar beeld zo gevormd is. Misschien heeft ze wel goeie redenen, of slechte ervaringen in het verleden. Of vooroordelen, dat kan ook.

bibi63

bibi63

04-11-2010 om 15:38

Hedda

voor dat budget kun je geen eensgezinswoning (zelfs geen kleine) kopen in een 'witte' wijk in Den Haag (een witte wijk is in Den Haag zowiezo een dure wijk en zijn beperkt, want er wonen heel veel allochtonen in Den Haag). Als je ook tevreden bent met een parterre of appartement heb je wat meer mogelijkheden. Ook in Voorburg zul je voor dat bedrag geen eengezinswoning vinden (en zeker niet in een wittere wijk). Je zou eens op de Laan van Nieuw Oost Einde in Voorburg moeten kijken (is een lange laan, veel huizen te koop) en de straten daaromheen. Dat is voor een groot deel een wittere wijk. Je zult dan moeten kijken naar parterres en dubbele bovenwoningen. Prima buurt en veel scholen in de nabije omgeving die 'wit' (Lusthof, Vijverhof, Pius, Groenschool). Daarbij is vanaf dat punt Den Haag heel makkelijk te bereiken met auto, fiets of OV. Verder zit je vlak bij de snelweg dus kunt overal naar toe.
Gr. Bibi

SanneZ

SanneZ

04-11-2010 om 16:14

Fiorucci

Er is hier deze week nog een eengezinswoning met tuin verkocht onder de 2 ton. Dus het kan best, je moet wel even zoeken
En wij zijn hier juist komen wonen omdat omliggende gemeentes duurder waren.

Fianna

Fianna

04-11-2010 om 18:54

Niet multicultureel omdat

Tja ik kan het me in het geval van Den Haag wel voorstellen dat je niet in een multiculturele wijk wilt wonen, juist omdat er inderdaad een soort middenklasse ontbreekt. De multiculturele wijken zijn vaak wijken waar je echt niet wilt wonen, wijken zoals de Schilderswijk. Niks leuks en gezelligs aan. Gewoon achterbuurten zijn dat.

Fianna

Fianna

04-11-2010 om 21:08

Dat bedoel ik niet

'het gaat ook om de autochtone bewoners. Het zijn gewoon slechte buurten, niet zozeer multiculturele buurten. Hoewel dat wel vaak samengaat natuurlijk.'

Ik bedoel ook niet dat die buurten slecht zijn omdat er allochtonen wonen.
Overigens heb ik in het Zeelheldenkwartier gewoond en het betaalbare gedeelte (waar ik heb gewoond) kan ik echt afraden. Het leuke gedeelte is weer veel te duur.
Ik ken iemand die in het Valkenbos/Regentessekwartier heeft gewoond en is verhuisd omdat ze de schietpartijen op straat zat was.

Kiki

Kiki

04-11-2010 om 22:44

Huh fianna

Ik woon ook in het Valkenboskwartier, valt best mee hoor. Aan de goede kant van de Regentesselaan staan leuke woningen.

Hedda, mijn huis staat binnenkort te koop, hihihi. Ik geloof wel in je budget. In de Heesterbuurt.

We gaan hopelijk binnenkort verhuizen naar de Vruchtenbuurt, ook hartstikke leuk.

Verder heb je nog de Horsten, dat is geloof ik Benoordenhout. Dat is ook een prima wijk. De Rades was vroeger heel erg slecht, maar die hebben ze volgens mij helemaal vernieuwd. En je kan altijd nog in Loosduinen of in Ockenburg gaan wonen. Rond de Amsterdamsestraat/Haagsestraat in Scheveningen is best leuk, maar wel weer wat duurder geloof ik.

Maar goed, de Heesterbuurt is een hartstikke gezellige wijk, wel multiculti.
Maar gezien het feit dat ik denk dat je met multiculti Transvaal of de Schilderwijk bedoeld denk ik niet dat je problemen zal hebben met de Surinaamse mensen bij ons in de buurt.

Zeeheldenkwartier is ook leuk, ach er zijn zoveel leuke wijken in Den Haag

Rijswijk

Hier in rijswijk staan ook een paar lwuke huizen te koop. Vraagprijs 235 gelof ik maar ze staan ook al bijna 2 jaar. Dus wie weet krijg je er nog wat vanaf. En als je een appartement zoekt..... Die van mij staat te koop! wateringen is ook leuk om te wonen en redelijk betaalbaar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki (ot)

Toevallig nog een kamertje over ?

Een dorp langs de randstadrail?

Met de Randstadrail ben je binnen een kwartier bij Den Haag Centraal. Wij wonen in Pijnacker. Daar zijn de huizen ook vrij betaalbaar. Bijv:

http://www.funda.nl/koop/pijnacker/huis-83201493-rommesingel-47/fotos/#foto-8

Geen multiculti ...

vind ik trouwens ook naar klinken. Zeg dan dat je niet in een achterbuurt wilt wonen.

In wezen is Wassenaar ook multiculti met al die expats.

Goh

ik ken Den Haag niet zo goed, ooit een vriendje gehad die in Den Haag ging wonen, maar ik dacht juist dat Den Haag veel goedkoper was dan Haarlem ?!

Zijn de prijzen afgelopen 10 jaar zo gigantisch gestegen dan ?

Oh en

als ik op funda er een kilometer om heen ga zitten dan zie ik toch best wel (maar ik ken de regio echt totaal niet) leuke huizen en appartementen staan voor onder de 250

Hedda

Hedda

05-11-2010 om 12:36

Dank

Aan allemaal,

Superbedankt! Nee we hoeven helemaal geen tuin hoor, een etage is prima. We gaan binnenkort met kennissen eens een rondrit maken.
Dat multiculti daar bedoel ik meer mee geen achterbuurt inderdaad..

Groetjes,

Hedda

100%mama

100%mama

05-11-2010 om 17:39

Dicht bij den haag

ligt Zoetermeer en prima met openbaar vervoer of auto naar Den Haag te reizen hoor. De randstadrail stopt hier vrijwel voor de deur evenals de trein. Met de auto zit je in nog geen 15 minuten in hartje Den Haag (doet man al jaren). Voor het budget dat jullie hebben kan je in diverse wijken bhoorlijke een gezins woningen kopen. Wij wonen in de wijk Rokkeveen, super kindvriendelijk en eigenlijk is enkel de "geel buurt" meer multi cultureel.

Wij gaan hier niet meer weg hoor

Margriet*

Margriet*

06-11-2010 om 12:08

Pas op

Ook ik viel over dat multiculti maar had geen zin om te reageren.
Vooroordeel nummer zoveel. Multiculti is niet het probleem, achterstandswijken zijn wijken waar de gemiddelde Sociaal-Economische Status (SES) laag is dat heeft niets met multi-culti te maken.
Ik vind het dan ook naar om te lezen.
Margriet, die zeer multi-culti woont naar 100% tevredenheid in de big city.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.