Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-11-2008 om 16:43
Ik heb net weer een mega-was weg zitten werken. Tig sokken o.a. Blehg! Ik wordt er echt krankjorum van!
Hier in huis dus 6 personen die elke dag een paar schone sokken aantrekt en dus elke dag ook een paar sokken in de was deponeert. Als er gesport moet worden heb ik zelfs van een en dezelfde persoon regelmatig 3 paar sokken per dag in de was. 1 paar voor het sporten, 1 paar tijdens het sporten (want dat moeten natuurlijk speciale sokken zijn) en 1 paar na het sporten (want dan zijn ze gedouched en willen niet weer hun vieze goedje aantrekken). En dat laatste paar gaat dan aan het einde van de dag (soms amper 2 uur na het aantrekken) doodleuk ook in de was. Ik heb al meerdere keren gevraagd of ze dat laatste paar de volgende dag weer aan willen doen omdat het amper gedragen is, maar in de praktijk pakken ze gewoon de volgende dag weer nieuwe.
Als je nagaat dat er hier 2 personen minstens 2 keer in de week sporten, 2 personen meestal 1x in de week, en onze jongste gemiddeld 1 á 2 keer in de week tijdens het buitenspelen natte voeten oploopt, dan loopt het aantal sokken per week in ons gezin al aardig richting de 55 á 60 paar. Whaaaaah! Gék word ik ervan.
Ik heb in het verleden al eens van die waszakken gekocht waar ieder persoon dan zelf zijn vieze sokken in doet en dat ik ze dan zo in de was kan doen. Maar... de sokken hebben allerlei kleuren. Van wit tot zwart, en van paars tot lichtblauw enz. enz. Dat ga ik dan toch weer uitzoeken... En afgezien daarvan, het werkt gewoon niet die zakken.
Ik weet dat er ook van die speciale klips bestaan waarmee je per paar sokken kunt bundelen, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren. Allereerst moet ik dan óngelooflijk veel van die klips in huis halen. En ik ben bang dat ze overal komen te liggen maar niet gebruikt gaan worden.
Wie heeft nog tips om het sokkenwassen, drogen maar vooral uitzoeken(!) wat minder ergelijk te maken?
07-11-2008 om 11:26
Waszak
Inderdaad Juliëtte, ik bedoel voor iedereen een waszak speciaal voor de sokken.
Met een waszak bedoel ik overigens niet de voering van de wasmand! maar een groot uitgevallen bh-zakje. Je weet wel zo'n netje dat je dicht kunt ritsen. Ik heb een vrij grote maat netje want als de sokken te dicht opeengepakt zitten drogen ze niet.