Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luda

Luda

20-11-2008 om 13:08

Diepvries in garage

Wij hebben in de garage onze oude koel/vries combinatie staan. Echter als het erg koud wordt doet ie het niet meer goed en ontdooien de spullen in de diepvries.
Nu wil ik een nieuwe diepvries, maar die moet wel tegen kou kunnen. Ik ben een beetje aan het zoeken op internet maar dit soort info staat er niet bij.

Moet ik perse een vrieskist nemen of zijn er ook (kleinere) staande modellen die in de garage kunnen?

Bedankt,
Luda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Ik heb ook een diepvries in de schuur staan, is ook akelig koud in de winter maar het ding vriest prima hoor. Zou het er niet aan kunnen liggen dat het een oude diepvries is? Ik heb overigens een LG, maar geloof niet dat dat wat uitmaakt.

Combi

Het komt omdat het een combi is. Combinatie met koelkast. Dan gaat de diepvries ontdooien als de omgevingstemp. lager is dan zo`n 3 graden. Dus een losse vrieskist/kast, dan heb je geen problemen. Ik had ook een extra combi in de schuur en die heb ik met een vriendin omgeruild. Zij mijn combi in de bijkeuken, ik haar vrieskist in mijn schuur.

Luda

Luda

20-11-2008 om 15:57

Wil

bedankt voor jullie reacties.

Bij een paar vrieskasten heb ik nu wel zien staan dat de omgevingstemperatuur minimaal 10 graden moet zijn (dat geldt ook voor onze huidige combi). In de garage wordt het in de winter wel kouder. Kunnen die losse vrieskasten daar dan toch tegen?

Jessica O

Jessica O

20-11-2008 om 19:16

Hier

geen probleem hoor. de vrieskast staat in de garage, daar is het ook echt kouder dan 10 graad (als het dat buiten ook is hè). Vriezer vriest er niets minder om.

Jessica

Hier ook

vrieskast (tafelmodel) in de schuur, merk AEG. Al bijna 7 jaar. Hij doet het nog steeds, en is denk ik al 10 jaar oud. Misschien dat ie wel wat sneller op is, maar ja, dat is dan maar zo.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

21-11-2008 om 12:24

Vragen in de winkel

Je kan het toch vragen in de winkel? In de gebruiksaanwijzing staat altijd in welke omgevingstemperatuur de kast geplaatst moet worden. Dat zullen ze in de winkel dus ook weten of na kunnen kijken.

Groet, Ellen

Extreme temperatuurschommelingen

Dag Luda,

Wij hebben dezelfde vraag gehad, maar dan andersom; onze koelkast moest tegen de hitte kunnen! In de winkel vragen heeft geen enkele zin, de verkopers zijn doorgaans niet op de hoogte. Je vriezer of koelkast moet i.d.d. van een bepaalde klasse zijn om tegen de extreme temperatuurschommelingen te kunnen. Zet je een gewone vriezer in de schuur dan zal die i.d.d. te zwaar te verduren hebben en hard slijten. Ik ben de naam even kwijt (van die klasse) maar we hebben via de telefoon en de site van Liebherr daarover duidelijke informatie gekregen. Ook omdat zij als een van de weinigen koelkasten en vriezers van die klasse maken. Ze maken nl. veel voor de horeca, waar ook veel extreme omstandigheden zijn. Ik zou als ik jou was daar eens informeren.

Luda

Luda

23-11-2008 om 21:57

Gevraagd

Ik ben gister in een winkel geweest en volgens die verkoper worden tegenwoordig alleen nog maar vriezers gemaakt voor een omgevingstemperatuur van minimaal 10 graden. Ik kon er wel piepschuim omheen doen en vloerbedekking eronder en een A+ ding nemen, maar garanderen kon ie niks. Tja en die garantie wil ik wel want anders hoeven we geen nieuwe.
Dus we gaan er toch maar een op zolder zetten denk ik.

Bedankt voor jullie reacties

Die staat te liegen!

die verkopers maken je maar wat wijs joh! Wat een onzin! Nou ja ik kan me wel voorstellen dat je er moe van bent, maar je hebt bijna beet (zie hierboven) en dan geef je het op!? Ik dacht je de gouden tip te geven!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.