Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-12-2008 om 13:30
Kan ik vlees wat ik ingevroren heb, na bereiding opnieuw invriezen?
Voorbeeld: ik heb gehakt ingevroren, daar maak ik gehaktballen van, ik houd 1 gehaktbal over, kan ik die invriezen?
14-12-2008 om 13:51
Volgens mij wel
maar is ook erg lekker op brood de volgende dag,
Telebel.
14-12-2008 om 14:35
Doe ik wel vaker, altijd gemakkelijk als ik eens een maaltijd in elkaar moet zetten voor kind wat vroeg moet eten, vlug een stukje gaar vlees uit de diepvries erbij.
14-12-2008 om 19:34
Ja hoor
Na bereiding schijnt het een ander product geworden te zijn (is mij tenminste verteld dus daar ga ik dan maar vanuit) en dat kun je prima weer opnieuw invriezen. Ik doe het zelf ook heel vaak.
14-12-2008 om 22:33
Maar
Als je rauw vlees dat je ontdooit hebt, bereidt hebt, dan zijn toch de meeste bacteriën al gedood? Als je dan gelijk na het afkoelen het nieuwe product (want dat is het dan) invriest is er volgens mij niets aan de hand.
Ik heb dit een hele tijd geleden hier ook eens aan de orde gesteld en ben toen zelf ook op onzerzoek uit gegaan, maar beide uitkomsten waren dat je dit rustig kunt doen.