Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Blond

Blond

21-12-2008 om 13:58

Digidcode, ik snap er niets van...

Vanaf morgen ben ik twee weekjes werkeloos (contract liep af). Ik heb al een nieuwe baan gevonden die per 5 januari ingaat. Nu wil ik toch wel graag in aanmerking komen voor een WW-uitkering. Maar ik ben al een week bezig en krijg het niet voor elkaar.
Je moet een Digidcode hebben. Die heb je ook nodig voor je belastingpapieren. Die papieren vult een kantoor voor ons in. Contactpersoon is op vakantie. Ik heb een nieuwe Digidcode aangevraagd en gisteren dus gekregen. Maar ik heb geen idee wat mijn gebruikersnaam is; wanneer heb ik die dan ingevoerd? Als ik invoer wat ik denk wat ik ooit (?) heb ingegeven plus de activeringscode plus een zelfverzonnen wachtwoord, dan krijg ik de ene keer te horen dat de Digidcode als is geactiveerd. Maar als ik hem ergens anders invoer, dan lukt het weer niet? Een andere keer zegt hij dat de combi niet klopt. Grrrr, ik snap er echt geen bal van (een Universitaire studie zegt dus ook geen bal). HELP! Wat kan ik nu het beste doen, weer iets opnieuw aanvragen.
Ik ben ook bezig om de kinderopvangtoestandwijzigingen door te geven maar ook daar heb ik een Digidcode voor nodig.
Loop ik nu mijn WW-uitkering mis omdat ik hem te laat heb aangevraagd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Blond

Blond

21-12-2008 om 20:41

Pelle

"Je hebt zelf de digiD aangevraagd dus je hebt zelf een gebruikersnaam gebruikt."

Maar dat vind ik dus het gekke. Als ik hem opnieuw aanvraag, dan wordt er nergens om een gebruikersnaam gevraagd!? Ik kan dus nergens een gebruikersnaam invoeren?!

Nieky

Nieky

21-12-2008 om 21:09

Digi en ww

Blondje,

Er is ook een helpdesk Digid...die zou ik morgen eerst even bellen als ik jouw was. Ik weet even het nummer niet maar misschien wil google helpen.

Voor wat betreft de WW. In de regel moet je die aanvragen max 2 dagen nadat je werkloos bent geworden...maar....je bent aantoonbaar al een week bezig met de Digid dus dat zal niet heel veel problemen opleveren. Doe het echter wel zo snel mogelijk.

Nieky

jula

jula

21-12-2008 om 22:45

Bellen met cwi

Heb je het Cwi al gebeld? Zij registreren wanneer je je gemeld hebt. Als je dat nog niet hebt gedaan, kan dat problemen opleveren met je uitkering. Het uwv verlangt dat je je binnen twee dagen na begin werkloosheid meldt.
Je kan daar eventueel ook een papieren versie van de ww aanvraag ophalen. Morgen meteen even bellen als je het nog niet had gedaan!

Blond

Blond

22-12-2008 om 16:53

Opgelost

Bellen met CWI en Digid-desk. Tja, daar had ik gisteren niet zo veel aan. En ik was bang dat het moest voor je eerste werkloosheidsdag. Vandaag CWI gebeld en zij gaven aan dat Digid een storing had. Volgens mij was dat niet het probleem, maar dat was dus mijn redding. Vandaag bij CWI een kort gesprek gehad en formulier mee naar huis gekregen om in te vullen. Dank voor jullie reacites/

Nasha the first

Nasha the first

22-12-2008 om 20:27

Klopt...

ik kan helaas niet reageren hier als ik op mijn werk ben, maar we hebben heel de dag last van die storing gehad inderdaad )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.