Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dry clean only :((

Ik heb zo'n sportieve jas, type wintersport, met veren/dons of weet ik veel erin. Dry clean only stond erin, maar mijn zus zei: 'joh, dat kun je makkelijk zelf wassen!'.
Mijn man zei vanavond 'ah jawel, gewoon in de wasmachine doen', en je raadt het al......dat ging mis. In de jas zitten nu allerlei hoopjes dons of veren.
Komt dit nog goed, iemand tips? In de wasdroger gooien alsnog? Of gewoon maandagmiddag op jacht naar een nieuwe jas in de uitverkoop (en dat is een enorm drama, want met mijn 2 meter lange armen is een jas vinden bijna onmogelijk....)
Zwaai, M@rgreet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Was de tip niet

.. om donsjassen in de wasdroger te gooien met 1 of 2 schone tennisballen erin? Dat voorkomt/verhelpt het 'hoopjes'effect, geloof ik.

Maar ik weet dat alleen van lezen op dit forum, want ik heb geen donsjas en ook geen droger.

Nou ja, het is het proberen waard, zou ik denken.

Groeten,

Temet

Tennisballen

zsm de jas met een stel tennisballen in de droger. Daar wordt die weer lekker dik en fluffy van. Niet laten opdrogen hoor, dan wordt het lastiger om de veertjes weer los te krijgen.

Succes,

Purk

Brigitte van Kesteren

Brigitte van Kesteren

11-01-2009 om 07:54

Stinken = niet voldoende droog

Hoi,

Ik was al mijn dons zelf, dekbedden, jassen, kussens en het gaat altijd goed.
Zolang je dons nog ruikt is het niet voldoende droog. De buitenkant misschien wel, maar binnenin niet.
Ik gebruik altijd tennisballen, minstens 3 en meestal 5.
Zolang ik klonten voel, gaat het terug de droger in en zolang ik het ruik ook.
Er is hier nog nooit wat mislukt.

Succes,

Brigitte

Maar moet de droger

niet op de koelste stand staan anders verschrompelen je veren toch?

m@rgreet

m@rgreet

11-01-2009 om 18:28 Topicstarter

Eindeloos

Ik ben met terugwerkende kracht gaan speuren in het archief (dat had ik natuurlijk eerder moeten doen) en daar kwam ik de tip van de droger tegen. Geen tennisballen in huis uiteraard, maar de droger lange tijd laten draaien en tussendoor steeds opkloppen. En zowaar het is ongeveer voor 80% weer zoals ie was. Mijn droger heeft een stand waarbij hij de helft minder heet is, dus dat ging prima.
Bedankt voor jullie reacties, maar de volgende keer breng ik de jas wel naar de stomerij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.