Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dvd-recorder stuk, wat zijn mijn rechten?

In februari heeft mijn man in de opruiming bij de Kruidvat een DVD-recorder gekocht. De recorder kostte eerst 189 Euro en was 75% afgeprijsd. Nu is deze DVD-recorder een paar weken geleden kapot gegaan (hij leest geen enkele DVD meer, laat staan dat hij wil opnemen).
Ik ben met de DVD-recorder in de doos (tja, wie wat bewaart die heeft wat) en de aankoopbon naar de Kruidvat gegaan. Vandaag ben ik langs geweest en de dame van de Kruidvat had nog niets gehoord van het hoofdkantoor. Ik begreep wel een beetje uit haar woorden dat ze erop aanstuurde om ons het geld terug te geven. Maar dat ze daar dus eerst akkoord van het hoofdkantoor voor nodig had.
Mijn vraag is: moet ik hiermee akkoord gaan? Of mag ik "eisen" dat ik een nieuwe DVD-recorder krijg?
Groetjes, Isabel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

22-11-2008 om 09:40

Reparatie?

Hoi,

Misschien kan je nog regelen dat ze hem laten repareren? Ik denk dat je verder niet veel kan verwachten bij een winkel als Kruidvat omdat ze net als Pelle schrijft een winkel zijn die zo nu en dan partijen van dat spul hebben, daarna is het op=op.
Hoeveel hebben jullie eigenlijk daadwerkelijk betaald voor het ding?

Maxime

juno

juno

22-11-2008 om 13:33

Troep

Je moet ook geen dvd recorder kopen bij het kruitvat, kans dat het troep is is wel heel groot!

pind@

pind@

22-11-2008 om 15:28 Topicstarter

Het gaat me vooral om het principe

Kijk, ik weet ook wel dat Kruidvat dit niet in zijn normale assortiment heeft. Maar ze geven wel 24 maanden garantie op al hun electronische produkten.
En als ik mijn geld terug krijg (189 euro - 75%) dan snappen jullie ook wel dat ik daar geen nieuwe DVD recorder voor kan kopen.
Dus was ik benieuwd of hier ook regels voor zijn. Maw, wat zijn mijn rechten op dit gebied.
En Juno, dat een DVD recorder van de Kruidvat bij voorbaat troep is, ben ik niet met je eens.
Overigens hebben we ongeveer hetzelfde eens gehad bij de Praxis met een DVD speler voor in de auto. Deze was kapot en ondanks dat we ook deze in de aanbieding hadden gekocht, werden ze opgestuurd naar de importeur en kregen we binnen een paar weken nieuwe. Zelfs een nieuw model omdat de oude niet meer leverbaar waren.
Dus weet iemand of hier ook regels voor zijn?

Volgens mij

Hebben ze mij dus ooit verteld bij het kruidvat, dat produkten van boven de 25 euro, niet door de winkel vergoed worden, maar dat daar de febrieksgarantie voor geldt. IK heb gehad met mijn mobiele telefoon, na half jaar stuk ofzo, terug naar fabriek, en dus nieuwe gehad.
Ik zou het even bij ze informeren, en anders de fabriek van het produkt even bellen.

groetjes Melanie

Tinus_p

Tinus_p

23-11-2008 om 13:26

Melanie

Melanie:
"Hebben ze mij dus ooit verteld bij het kruidvat, dat produkten van boven de 25 euro, niet door de winkel vergoed worden, maar dat daar de febrieksgarantie voor geldt."
Dat is, wettelijk gezien, onzin, maar als t Kruitvat t probleem oplost, maakt dat in de praktijk niet uit.

Qwerty

Qwerty

24-11-2008 om 11:42

Juno

Juno zou niet kopen *bij het kruitvat*. Ik ook niet want dat ontploft. Maar bij het Kruidvat kun je soms nog best wel leuke dingen kopen.

pind@

pind@

24-11-2008 om 14:46 Topicstarter

Net geld weer gekregen

Helaas helaas geen optie om de recorder te laten maken. Nu maar even zonder en dan later nog maar eens te kijken of we tegen een geschikte aanlopen.

Bedankt voor jullie info!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.