Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een degelijke koelkast gezocht na lawaaischopper van Etna en zwakke broeder Bosch

Er moet een nieuwe koelkast komen. We hebben nu een fancy retro Etna staan,  waar een  herrie uitkomt alsof we onder Schiphol wonen in het precovidium.  Het lijkt een productie of een ontwerpfout te zijn,want de reviews zijn dramatisch

https://etna.nl/collectie/kvv594zwa/#reviewsSection

Overigens zei de Etnadame voor wie ik drie kwartier in de wacht heb gestaan, dat het een populair model was, veel verkocht en derhalve ook meer  maandagochtendmodellen waren. Leek me wat stug, want de vervanger die we van Etna kregen maakt dezelfde takkenherrie.Heeft iemand wel een fluisterstille van hetzelfde model staan, dan hoor ik dat graag, Dan waag ik toch een gokje met nummer drie. Want het blijft een looker.

De vorige was ook al een miskleun. Een Bosch, toch ook een gerenommerd merk, maar  zulke broze vakken dat ik haast elke maand nieuwe kon bestellen. Ik heb echt even serieus overwegen om vanwege de verzendkosten iedere keer maar een buffertje bestellen.

Twee keer misgekleund, dus vandaar mijn vraag: wie tipt de ultieme koelkast. Bij voorkeur een hoge met een klein vriesvak, maar die lijken niet te bestaan, dus een koelvriescombinatie is ook goed. Of alleen een hoge koeler, want ik wil eigenlijk wel een serieuze diepvrieskist op zolder plaatsen nu daar ruimte vrijgekomen is vanwege uitvliegers. Extra vriesruimte is dan niet nodig want er staat nog een koelvriescombi in de schuur.

Als er maar robuuste rekjes in zitten en er geen geluid uitkomt. Handige indeling met crispladen en vershoudlades of hoe het ook mag heten  met 0 graden vind ik ook fijn.


Onze LG!

Helaas hebben we die achter moeten laten in ons vorige huis en ben ik overstag gegaan voor een Samsung. Ook geen aanrader.de plankjes lopen verder door dan de deur aan kan, dus continu klemzittende voedingswaren en koelkastdeuren die half open staan.

We hadden deze ongeveer: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lg-gbb72mcufn-1657445.html?channable=0055176d6f64656c6e756d62657200313635373434356c&rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=EAIaIQobChMI9qPMssuP7wIVL4ODBx22vggDEAQYAiABEgIzG_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Wel met flink vriesvak, maar voor de rest ongeveer alles wat je opnoemt.

Over je nieuwe koelkast heb ik geen tip, maar ik lees dat je een serieuze diepvrieskist op zolder wil plaatsen. Ik ben erg van alles invriezen, daarom heb ik ook 2 flinke vriezers, maar een kist zou ik echt nooit doen. Ooit, in een ver verleden, kocht ik zo'n ding. Ze waren toen goedkoper dan een diepvrieskast en ik was erg arm. Wat een rotding is zo'n kist, je bent om de haverklap van alles kwijt en als er iets onderaan ligt kieper je er zelf bijna in als je het probeert te pakken. Dus een ongevraagde diepvriestip: koop een diepvrieskast en geen -kist.

kenfan

kenfan

01-03-2021 om 19:03 Topicstarter

Nee, nee het moet echt een kist worden. De aanschaf van een groter model keukenmachine valt samen met het uitvliegen van het kroost. Dat is gewoon niet handig, want nu moet ik als ik baklust krijg en/of de weekboodschappen ga doen eerst nog die lades nalopen of er nog wel iets bij kan. En dan nog sta ik vaak te stouwen of de boel te rearrangeren Ik bak graag en veel. Ook dingen die een normaal mens gewoon in de winkel koopt.  Lijkt me ook leuk om op een zondagmiddag een voorraadje naanbroden en rotiplaten te kunnen bakken die ik dan gewoon uit die kist kan trekken als ik of nog beter een ander gezinslid door de week een snelle curry maakt. En heb ik ook nog een voorzetstuk voor die  keukenvriend waarmee ik zelf fusili en macaroni kan draaien.

 Op dit moment zit ik  met  ziplock formaat stofzuigerzakken vol krentenbollen en een gigantische duvekater die ik niet kwijt kan. Die vind ik echt wel terug in die kist. Kleinspul voor de dagelijkse hap blijft in de lades,anders zou ik inderdaad ook om kwart over zes tierend over die kist hangen , met blauw aangelopen handen graaiend  naar de  wokgarnalen en de diepvriesspinazie

Wij hebben hier wat destijds een side by side werd genoemd: een groot formaat koelkast en een dito vrieskast (6 flinke lades). Beide van Atag. Een van de betere beslissingen die we destijds met die (nieuwbouw) keuken namen.

We hebben een kookplaat en oven van Etna. Dat niet nog een keer, wat mij betreft. Maar alles is wel 11 jaar oud inmiddels, dus hoe de huidige Atags zijn zou ik niet weten.

Groeten,

Temet

Met nog maar een kind thuis heb ik niet zoveel meer in de vriezer in de berging, daar ligt de dagelijkse hap zeg maar. Wat gehakt, wat doperwten, wat kant en klaar slowcookerspul, ijsjes. Die voorraad stroomt eigenlijk wel door. Hoewel ik pas een geweldige vacuumeermachine (tje) gekocht heb en daarna van alles heb gevacumeerd, nu is de vriezer wel wat voller.

De vriezer in de keuken zitten zelfgebakken krentenbollen, pizzabroodjes, gehaktbroodjes, gewoon brood en zo. Geen naan, dat bak ik wel zelf maar vond ik ingevroren en ontdooid niet zo lekker. Je ziet, je bent niet de enige die dingen die normale mensen in de winkel kopen zelf maakt. Ik maak in de zomer ook altijd een heleboel tomatensaus die ik in potten stop, doet ook niemand.

Ik heb hier in huis twee koelkasten (echt nodig met 3 pubers in huis). Allebei van smeg. Eentje inbouw en de andere is zo’n hele knappe retro in het lichtblauw. Zalig ding, met bovenin een relatief kleine vriezer (al zijn er verschillende varianten te vinden).

Hij doet het al jaren perfect, maar maakt een paar keer per dag een soort tikkend geluid. Schijnen ze wel vaker te doen. Toen ik nog in de buurt van de keuken sliep had ik er last van maar nu ik in een ander huis woon, en wat meer op afstand hoor ik ‘m eigenlijk nooit meer.

Als ie ooit het leven laat koop ik er weer eentje. In de buurt van Amsterdam is ook een goeie outlet met prima prijzen en service.  

Liebherr is volgens mij het top koelkastmerk. Ik heb zelf (sinds vorig jaar) een AEG die je overigens amper hoort. Toen ik op zoek ging viel me op dat je die oude modellen met een wat kleiner vriesvak bovenin, helemaal niet meer ziet. Als je dat soort deurtjes hebt, zul je wel aan een nieuwe keuken moeten als je koelkast stuk is.

Nooit meer Etna. Na 3 jaar al alle bakjes in de deeur gescheurd alsof ik er ik weet niet wat mee doe. Terwijl de andere van AEG er 17 jaar zonder problemen heeft gestaan.

Enne Kenfan. Mag ik een keer in jouwdiepvrieswinkeltje komen shoppen whahahha....klinkt goed allemaal!

Wij hebben een Liebherr en zijn daar eigenlijk wel heel tevreden over.  Er zit geen diepvries gedeelte bij maar wij hebben er een grote diepvriezer( met lades) er naast staan. Hij maakt bijna geen geluid en heeft 2 groente lades. Bio cool box noemen ze die.

Imi

Imi

02-03-2021 om 14:24

Ook Liebherr. Niet alleen stil en zuinig, mijn etenswaren blijven er merkbaar langer goed in. Ik heb nu ook een vrieskast van Liebherr gekocht, geweldig ding.

Ik heb een Miele vrijstaande combi in de bijkeuken en die is nu 10 jaar oud en werkt erg stil en goed.

En inbouw in de keuken een Siemens. Daar zat ooit een Zanussi maar ik had het idee dat die niet zuinig meer was. 

LG schijnt ook prima te zijn. En Liebherr is echt een koelkastmerk. Bij fancy retro koelkasten betaal je denk ik vooral voor de vorm en de kleurlak. Ooit een designkoelkast gehad van Smeg. Wat een waardeloos, lekkend, gammel en lawaaierig ding. 

Ik heb al 19 jaar een inbouw koelkast van Siemens. Nog nooit problemen mee gehad. Ik vind hem ook vrij stil. 

Ook een liebher, bevalt goed, maar we hebben al wel 2 keer de deurrubber moeten vervangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.