Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een degelijke koelkast gezocht na lawaaischopper van Etna en zwakke broeder Bosch


Scharnieren; zwakke punt!

Vroeger hadden we een hoge koelvriescombi ( 60 cm breed en 2m hoog) van Bosch uit de outlet. Na jaren veel plezier, bleek de opvolger door extra isolatie uitgevoerd te zijn met minder brede diepvrieswaren. We werden genoodzaakt een 70 cm brede aan te schaffen. Alleen een extra brede deur heeft, als zwakke plek, vaak scharnieren die hier niet op berekend zijn. Gevolg; deur ging hangen, minder goede sluiting en vaker aanslaan van motor.

Toen hebben we voor een Amerikaans tweedeurs gekozen daar deze smallere deuren heeft. Dit model komt bij een witgoed vandaan en dat scheelde de helft van de prijs! Het model is ook niet op de Nederlandse markt te koop. Het gaat om de Haier smart window, met glazen ramen voor eenvoudig afkappen. We zijn er heel tevreden over.

Verder was ik klaar met rvs; steeds insmeren met siliconenolie tegen vingerafdrukken. Het model heeft ook geen waterdispensor, scheelt schoonmaken. Het is ook maar 180 hoog; niet zo lichtbreker als de 2m hoge Bosch van vroeger.

Ik vond het wel een hele zoektocht; zoveel aspecten waar je aan moet denken. Toch zou ik geen vrieskist op zolder stallen. Het twee trappen op en af lopen om producten in de diepvries te leggen of eruit te halen, zou mij uiteindelijk tegen gaan staan.

kenfan

kenfan

09-03-2021 om 16:10 Topicstarter

De schuurkoelkast is hier ooit beland omdat een familielid bij een keukenrenovatie een miele koelvriescombi overhad. In de praktijk bleek het reuze handig om daarin de onaangebroken voorraad in te bewaren, en de aangebroken spullen in de keuken. Georganiseerd als ik ben (moewahahah) maak ik een weekmenu met speelruimte en daar rolt dan een icm met aantrekkelijke  bonusaanbiedingen (lees 6 pakken verse tortellini's, buffelmozzarella) een hele grote lijst uit.  Een paar dagen later staat dan een frisogend jongmens voor de deur met vijf kratten, die ik zonder veel nadenken leeg kan ruimen en koelvast op kan ruimen. Inhoud van die koelkast is ongeveer hetzelfde als die van Ingrid. Nu de kinderen grotendeels het huis uit zijn, is de koelruimte wat overdadig, maar ach, fijn dat er altijd plek is voor een grote pan met chili, erwtensoep, spaghettisaus bij dubbelkoken.

Die diepvries op zolder vind ik geen probleem, die was er zowel in mijn ouderlijk huis als bij mijn oma. Zelfs in mijn meest dwarse puberperiode ging ik daar zonder morren het ijs voor het zondagse toetje uithalen.

Zojuist die amerikaan afgewimpeld (snif)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.